CO2uitstoot VS <> Europa
Moderator: Shelby GT-H
CO2uitstoot VS <> Europa
Hallo,
ik heb pas een 2014 mustang 3.7 V6 227kw(305pk) CO2 uitstoot 235g/km
laten importeren uit de VS (blijkbaar via Duitsland) naar Belgie
voor een 235 g/km betaal je in Belgie 3495 euro aan BIV (belasting in verkeerstelling)
na invoer (en homologatie) blijkt dat hier een CO2 uitstoot van 262 g/km wordt gehanteerd ??(zo staat het ook op het validatiecertificaat) wat overeenkomt met een BIV van 7317 euro
de invoerder denkt dat de waardes vanuit de VS hier in Europa niet geldig zijn
ik zou denken dat het een vaste waarde is dat overal hetzelfde is, vb een mustang van 227kw heeft in europa toch ook 227kw
heeft er iemand ervaring in deze materie?
Mvg
Max
ik heb pas een 2014 mustang 3.7 V6 227kw(305pk) CO2 uitstoot 235g/km
laten importeren uit de VS (blijkbaar via Duitsland) naar Belgie
voor een 235 g/km betaal je in Belgie 3495 euro aan BIV (belasting in verkeerstelling)
na invoer (en homologatie) blijkt dat hier een CO2 uitstoot van 262 g/km wordt gehanteerd ??(zo staat het ook op het validatiecertificaat) wat overeenkomt met een BIV van 7317 euro
de invoerder denkt dat de waardes vanuit de VS hier in Europa niet geldig zijn
ik zou denken dat het een vaste waarde is dat overal hetzelfde is, vb een mustang van 227kw heeft in europa toch ook 227kw
heeft er iemand ervaring in deze materie?
Mvg
Max
Re: CO2uitstoot VS <> Europa
Die waardes zijn zeker niet hetzelfde. Punt is dat er voor deze modellen simpelweg geen Europese waarde bestaat omdat er geen typegoedkeuring voor is en er dus nooit een test cyclus mee is gedaan. Je bent dus afhankelijk van de willekeur van de douane.
Re: CO2uitstoot VS <> Europa
Het zou zomaar kunnen zijn dat ze in amerika anders rekenen. Dat doen ze ook met pk's : http://www.ehow.com/how_5845776_convert-din-hp-sae.html
Re: CO2uitstoot VS <> Europa
Dat is dan wel klinkklare afzetterij! Het ene bedrag is al schrikbarend hoog en dan schiet het haast omhoog naar het dubbele...(na berekening zelfs meer dan het dubbele. Zelfs 2x gerekend, omdat ik dit niet kon geloven)
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Re: CO2uitstoot VS <> Europa
7K om een splinternieuwe 2014 V6 op kenteken te zetten? Ik zou er voor tekenen.Craneman schreef:Dat is dan wel klinkklare afzetterij!
Re: CO2uitstoot VS <> Europa
Eric schreef:7K om een splinternieuwe 2014 V6 op kenteken te zetten? Ik zou er voor tekenen.Craneman schreef:Dat is dan wel klinkklare afzetterij!
Het probleem in belgie is dat als je de wagen vervolgens nog wil verkopen (na bijvoorbeeld 2 jaar) dat de nieuwe eigenaar ook weer die 7317 euro mag betalen waardoor je zo'n wagen dus moeilijker kan verkopen.
Na 4 jaar is het nog steeds > 5000 euro voor de nieuwe eigenaar.....
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: CO2uitstoot VS <> Europa
Waarom zou je dan nogmaals die 7K moeten betalen ?peer schreef:Eric schreef:7K om een splinternieuwe 2014 V6 op kenteken te zetten? Ik zou er voor tekenen.Craneman schreef:Dat is dan wel klinkklare afzetterij!
Het probleem in belgie is dat als je de wagen vervolgens nog wil verkopen (na bijvoorbeeld 2 jaar) dat de nieuwe eigenaar ook weer die 7317 euro mag betalen waardoor je zo'n wagen dus moeilijker kan verkopen.
Na 4 jaar is het nog steeds > 5000 euro voor de nieuwe eigenaar.....
Hij staat dan toch al geregistreerd in Belgie ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: CO2uitstoot VS <> Europa
@Eric, als je van tevoren weet dat het 7k is, ben je daar wel op voorbereid. Dat heb je ingecalculeerd bij de aankoop. Maar als je een auto koopt met in je achterhoofd 3,5k en moet bij aankomst nog eens het dubbele ophoesten, trek je toch minder snel een fles champagne open. (of in elk geval niet zo'n hele dure meer ).
@Ronald, zou dat niet hetzelfde zijn als met het kenteken? Dat is namelijk ook persoonlijk. Wel een lucratieve manier van de staat om zo duizenden € te blijven vangen, maar inderdaad het komt een snelle verkoop niet ten goede.
@Ronald, zou dat niet hetzelfde zijn als met het kenteken? Dat is namelijk ook persoonlijk. Wel een lucratieve manier van de staat om zo duizenden € te blijven vangen, maar inderdaad het komt een snelle verkoop niet ten goede.
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Re: CO2uitstoot VS <> Europa
Ik weet het, in Belgie betaal je telkens opnieuw bij overschrijving en dat bedrag wordt wel lager naar mate de jaren verlopen, maar het blijft een heel bedrag. Aan de andere kant, je koopt zo'n wagen niet om hem na 2 jaar weer weg te doen en de auto zelf wordt er niets minder waard van, die heeft gewoon een bepaald restwaardeverloop dat min of meer internationaal bepaald is door vraag en aanbod. Je kunt hem immers ook altijd exporteren. Die 7.000 euro is dus gewoon jouw eenmalige bijdrage aan de bodemloze schatkist voor het voorrecht een coole auto te rijden.peer schreef:Het probleem in belgie is dat als je de wagen vervolgens nog wil verkopen (na bijvoorbeeld 2 jaar) dat de nieuwe eigenaar ook weer die 7317 euro mag betalen waardoor je zo'n wagen dus moeilijker kan verkopen.
Na 4 jaar is het nog steeds > 5000 euro voor de nieuwe eigenaar.....
Ik mocht willen dat ik in Belgie woonde. Het eerste wat ik dan zou doen is een 2015 GT laten aanrukken en met een enorme grijns op m'n bek de 10.000 euro BIV aftikken. Das echt een mega koopje vergeleken met de 60.000 euro die je hier in NL mag dokken. En ja, je kunt het niet geheel vergelijken omdat die 60.000 euro eenmalig is, maar als je ziet met wat voor snelheid dat bedrag fiscaal afschrijft dan wordt je helemaal misselijk.
Re: CO2uitstoot VS <> Europa
In Belgie kennen ze geen BPM op de auto, maar een zogenaamde Belasting Inschrijving Voertuig, de BIV die wordt aangerekend aan de persoon die een auto op zijn naam zet. Deze belasting dient dus telkens als de auto op naam van iemand anders gezet wordt opnieuw te worden afgedragen (door de nieuwe eigenaar). De hoogte van de BIV is mede afhankelijk van de CO2 uitstoot. Naar mate de auto ouder wordt geldt een bepaald kortingspercentage op het BIV bedrag, maar het blijft zo dat elke nieuwe eigenaar weer opnieuw moet dokken.1970TwisterSpecial schreef:Hij staat dan toch al geregistreerd in Belgie ?
Re: CO2uitstoot VS <> Europa
Avond
Dat Meen je niet
Roofzucht ook al in Belgie
gr
remco
Dat Meen je niet
Roofzucht ook al in Belgie
gr
remco
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: CO2uitstoot VS <> Europa
lang leve de Roverheid
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: CO2uitstoot VS <> Europa
En ik maar denken dat het hier in Nederland al erg was....
Re: CO2uitstoot VS <> Europa
Het is in Nederland nog erger!!
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming
2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
2012 ford mustang GT california special 5.0 V8