zoek Fastback 67-68-69 of 70

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

marc39
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 07 sep, 2014 22:03

zoek Fastback 67-68-69 of 70

Bericht door marc39 »

Beste forumleden,
Mijn zoon is al lang gek op Mustang. We hebben besloten een wagen te zoeken type Fastback jaren 67 tm 70. We hebben er al een drietal gezien. Ikzelf ken eigenlijk niet veel van wagens en mijn zoon is wel geïnteresseerd maar eigenlijk ook nog bleu. Momenteel zou hij naar een fastback 70 willen gaan zien, hijzelf is al gaan kijken maar hij vraagt me mee om mijn mening. Kunnen jullie me wegwijs maken in de zwakke punten van een 70 Fastback en dan vooral op carrosserie gebied.. Zoals ik al gelezen heb hier op het forum is jaar 70 minder gewild, is dit om technische redenen of is dit louter voor het model zelf?
Mijn zoon en ik vinden 67 en 68 wel veel verfijnder dan 70 maar dat is zeer persoonlijk.
Dank voor suggesties en opmerkingen
Marc
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: zoek Fastback 67-68-69 of 70

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Ik weet niet of de 1969-1970 echt minder gewild is, dan de eerdere modellen. Er zijn er ook minder van gemaakt, en daardoor minder beschikbaar.
1969-1970 modellen hebben meer een Musclecar uitstraling.

Zwakke punten:
- Raamsponning van de achterruit, kan water in blijven staan, en daardoor roestgevoelig.
Voel aan de binnenkant van de ruit
- Trunk-dropoffs / Quarterpanel, mede vooroorzaakt door bovenstaande lekkage.
- Cowlvent is verbeterd tov de 1964-1968, maar eenvoudig te testen door wat water in de cowlvent te gieten.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: zoek Fastback 67-68-69 of 70

Bericht door Dieselhead »

Ik heb geen tips en trucs mbt de 1970.

Maar ga eens langs bij Geevers die heeft een groot aanbod aan mustangs in de bouwjaren die jou/jullie interesse hebben
marc39
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 07 sep, 2014 22:03

Re: zoek Fastback 67-68-69 of 70

Bericht door marc39 »

Dank u voor de aandachtspunten, we zullen er zeker naar kijken.
Verdere tips steeds welkom.
Ik heb op de site van Gevers gekeken en daar gaan we ook een bezoek brengen. Zijn er nog tips in Belgie?
groetjes
Marc
Pseudoniem
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 14 sep, 2014 18:27
Locatie: 't Gooi

Re: zoek Fastback 67-68-69 of 70

Bericht door Pseudoniem »

Wielkasten en kofferbak (hoeken aan de binnenkant) en tevens bij het voorraam waar het water weg kan lopen zijn vaak punten waar veel roest zit. Verder zou ik altijd even de VIN/data tag controleren of het echt een Fastback is...
Dat kan hier http://iml.jou.ufl.edu/projects/students/blommel/70.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tevens heb je Fastbacks met meerdere type motoren. Dus ook dat is handig om over na te denken. Hoe groot wil je het motorblok...
Officieel heet het na 1968 geen Fastback meer maar een Sportsroof...

Joop Stolze heeft er vast ook nog wel een paar staan.
Mustang Coupe 1969 | 351-2V | Aztec Aqua
yellowstang1968
Berichten: 222
Lid geworden op: zo 28 aug, 2011 19:07
Locatie: westland

Re: zoek Fastback 67-68-69 of 70

Bericht door yellowstang1968 »

Kijk even op http://www.stolzeclassiccars.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
We hebben een aantal fastbacks staan .
Verschillende bouwjaren en prijsklassen .
Ook verschillende kleuren

Gr Johan Torn
Ford Mustang 1968

Peugeot 108 2015
Volkswagen Golf4 1999
marc39
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 07 sep, 2014 22:03

Re: zoek Fastback 67-68-69 of 70

Bericht door marc39 »

De verkoper van de Fastback 70 heeft een expert gevraagd een waardebepaling te doen van het voertuig, heeft hier iemand ervaring mee? Als dit een erkend iemand is kan je daar dan op voortgaan en naar wat kijken die mensen?
groetjes
marc
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1805
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: zoek Fastback 67-68-69 of 70

Bericht door Big_fun_58 »

De verkoper een waardebepaling laten doen???
vindt ik wel héél apart.
Wat krijg je dan? Een taxatie van de verzekeringsmaatschappij waarde?
die ligt vaak 10 tot 20% boven de handelswaarde.
Ik blijf het een raar verhaal vinden dat een verkoper niet weet dat wat hij verkoopt waard is.
zorg dat je zelf niets betaald (vooral niet aan een schimmig buitenlands bedrijfje of bank).
succes.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: zoek Fastback 67-68-69 of 70

Bericht door DanielSmit »

Ik heb in het verleden ook veel te maken gehad met taxaties van autos en die hebben inderdaad weinig te maken met verkoop/handelswaarde. Het bedrag wat de auto waard is voor verkoop is naar mijn mening, dat wat de kopende er voor wil betalen en dat wat de verkopende er voor wil hebben.
Als die twee overeen komen is heel die taxatiewaarde nutteloos.

In ieder geval succes met de aanschaf van de mustang
Gewoon omdat het kan :)
marc39
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 07 sep, 2014 22:03

Re: zoek Fastback 67-68-69 of 70

Bericht door marc39 »

Spijtig dat ik het verslag niet in dit bericht krijg. Hetgeen er vermeld wordt is zo ongeveer als mijn zoon de wagen beschreven had. Morgen ga ik mee kijken.
De vraag prijs is 25500, taxatierapport komt op 24.500€.
Het is zoals al aangegeven dat dit eigenlijk een document is voor de verzekering en dat het bedrag dat wijzelf er zouden aan willen geven moet overeenstemmen met hetgeen de verkoper er voor wil hebben.
een stuk uit het verslag lukt me wel:
Chassis/onderstel: beoordeling: staat 3
Het onderstel verkeert in originele staat. Er zijn normale sporen van gebruik en vervuiling alsook enige lichte aanroesting doch geen ernstige problemen of beschadigingen.
Koetswerk: beoordeling: staat 3
Het koetswerk is nog zeer origineel en werd in het verleden ooit volledig overspoten. De lak heeft een goede glans en is homogeen van kleur. De afwerkingskwaliteit van het lakwerk is deftig, doch met enkele lichte afwerkingsfouten. Er zijn rondom de wagen lichte sporen van gebruik merkbaar, echter geen ernstige beschadigingen. De wagen werd visueel aangepast met een BOSS 302 bestickering, voorspoiler, Shaker hoodscoop, zwart achterpaneel, kofferspoiler. De carrosseriepanelen zijn redelijk strak. De kwaliteit van de dagkanten tussen de verschillende koetswerkpanelen is deftig. Het chroomwerk verkeert in deftige originele staat. Het glaswerk is origineel en verkeert in goede staat, er is geen glasschade aanwezig. De sluitkanten en deurscharnieren verkeren in goede staat. De carrosserierubbers zijn origineel en verkeren in goede staat. De kofferruimte bevindt zich in originele staat met nieuwe bekleding
Wielen: beoordeling: staat 3+
Gemonteerd zijn chrome steel-style velgen in goede staat. De banden rondom zijn BF Goodrich P 235/60 R14 (96S) in goede staat met ± 4 mm profiel, productieweek 31/2011. Er is geen reservewiel aanwezig. De wagen is voorzien van een set boordgereedschappen.
Mechanisch: beoordeling: staat 3
De motorruimte bevindt zich in deftige originele staat met sporen van gebruik en normale vervuiling. De originele motor werd vervangen door een krachtiger exemplaar (motortype zoals in een Boss 351) voorzien van een Edelbrock carburator en een Shaker hoodscoop (luchtinlaat door de motorkap) De motor start vlot en draait soepel zonder bijgeluiden. De aanhorigheden verkeren visueel in goede staat. De wagen is voorzien van servostuur en airconditioning De bediening van de koppeling en versnellingsbak voelt normaal aan. Er zijn sporen van lichte lekkage. De uitlaat werd ooit vernieuwd en verkeert in goede staat. Het voertuig is voorzien van een remsysteem met trommelremmen rondom, het remsysteem verkeert visueel in deftige staat. De ophanging bevindt zich in goede originele staat.
Elektrisch: beoordeling: staat 3
De verlichting is volgens originele specificaties en werkt op de normale reglementaire manier. De bedrading is de originele en verkeert voor zover zichtbaar in goede staat. De alternator werd ooit vervangen, de overige elektrische apparaten zijn volgens originele specificaties. De dashboardinstrumenten zijn de originele in correct werkende staat. De wagen is voorzien van een Pioneer radio cassettespeler. Er is geen bijgeplaatst alarm of diefstalbeveiliging aanwezig, noch een batterijschakelaar.
Interieur: beoordeling: staat 2
Het interieur in zwart werd ooit vernieuwd en verkeert in goede staat. De zetels en interieurpanelen zijn uitgevoerd in simili, het dashboard in kunststof en de vloerbekleding in tapijt. De originele versnellingspook werd vervangen door een Hurst shifter. De wagen is voorzien van 2 veiligheidsgordels vooraan.
Algemeen: beoordeling: staat 3+
Deze Mustang sportsroof uit 1970 werd cosmetisch gerestaureerd en aangepast. Ook mechanisch werd de wagen gewijzigd met een zwaardere motor en manuele versnellingsbak. De wagen bevindt zich in een mooie algemene staat.
staat 1 : excellent, concoursstaat: volledig origineel en in perfecte toestand of perfect gerestaureerd, geen gebruikssporen staat 2: zeer goed: originele staat met weinig gebruikssporen of zeer goed gerestaureerd / oudere kwaliteitsrestauratie met weinig gebruikssporen authentieke mooie patina staat 3: redelijk tot goed : originele staat met gebruikssporen of matige restauratiekwaliteit, lichte verbeteringen mogelijk staat 4 :slecht tot matig : origineel met zeer veel gebruikssporen of zeer slechte restauratiekwaliteit (oplapwerk), lichte verbeteringen nodig staat 5 : onvoldoende : onderkomen, niet compleet, te reviseren of te restaureren.

Wat me toch wat zorgen baart is dat motor en versnellingsbak niet origineel zijn en dat er toch ergens wat lekkage te bespeuren is.
Nog suggesties?
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: zoek Fastback 67-68-69 of 70

Bericht door Ando »

Volgens mij ligt de verkoopprijs meestal onder de taxatiewaarde... hier net andersom??? Een Boss 351 met trommels rondom? Dat is vragen om een schijfremconversie voor.

Maak eens wat foto's en plaats ze hier, dan kunnen we er misschien iets meer over zeggen.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: zoek Fastback 67-68-69 of 70

Bericht door 1967coupe »

Ando schreef:Volgens mij ligt de verkoopprijs meestal onder de taxatiewaarde... hier net andersom??? Een Boss 351 met trommels rondom? Dat is vragen om een schijfremconversie voor.

Maak eens wat foto's en plaats ze hier, dan kunnen we er misschien iets meer over zeggen.

+1 Prijs lijkt me aan de hoge kant, gezien de beschrijving van de algehele staat van de wagen.
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
2008
Donateur 2015
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 04 jan, 2008 20:37
Locatie: Amsterdam

Re: zoek Fastback 67-68-69 of 70

Bericht door 2008 »

Lastig, maar op basis van taxatie is de waarde -20%. Bieden daar weer 10% onder.
Mvrgr, Marc

1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: zoek Fastback 67-68-69 of 70

Bericht door Ghost Rider »

Misschien eens een linkje posten van de auto in kwestie.
Klinkt allemaal leuk een aardig wat die "expert" op papier heeft gezet... maak ik ken in tussen een heel aantal expert die er regelmatig ver naast zitten.
Er zitten hier een aantal forum leden die de 70 mustang van binnen en buiten kennen en al snel door verkoop praatjes heel prikken.
Ik ben benieuwd...

ik pik er effe één uit:
motortype zoals in een Boss 351

Dat wil ik zien !!!!
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
marc39
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 07 sep, 2014 22:03

Re: zoek Fastback 67-68-69 of 70

Bericht door marc39 »

http://www.beau-car.com/classic-car/ford-mustang
Dit is de link die verwijst naar de wagen, had ik eigenlijk al in eerste bericht moeten zetten besef ik nu.
Fotos van de expert zijn dito.
grtjs
Marc
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”