Een mustang als daily?

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
yentl
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 01 dec, 2014 21:53

Een mustang als daily?

Bericht door yentl »

Hallo iedereen ik ben yentl 16 jaar en ben nu al vollop op zoek mijn droom te vervullen.
Ik lees geregeld dat men een v8 boven v6 verkiest omdat kwa verbruik bijna geen verschil is.
Ook las ik dat het in america een doodnormale wagen is die elke dag gebruikt wordt.
Maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om een classieke (64-71) v8 of 94-04 als daily te hebben in belgië - Nederland.
Dank bij voorbaat Yentl.
Gebruikersavatar
LTD
Berichten: 1186
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32
Locatie: Rotterdam EO
Contacteer:

Re: Een mustang als daily?

Bericht door LTD »

64-71 ....beetje roestgevoelig als je de ook in de winter mee rijd en veel onderhoud
94-04 ...er rijden er genoeg rond als daily als je de benzine of lpg kan betalen of gewoon weinig rijd zal het geen probleem zijn
uiteraard wel tricky die achterwiel aangedreven auto's en gladde wegen mgoed bmw's hebben ook achterwiel aandrijving en vroeger was het niet anders ....
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Re: Een mustang als daily?

Bericht door MustangMan010 »

Welkom op dit forum.
64-71 zou ik niet als daily nemen en zeker niet ermee in de wintermaanden rijden.
94-04 kan zeker als daily,ik rij zelf met een 06 als daily car en de 67er is voor de mooi weer maanden en staat nu dus gepoetst en droog in de garage.

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Pseudoniem
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 14 sep, 2014 18:27
Locatie: 't Gooi

Een mustang als daily?

Bericht door Pseudoniem »

Ik heb een 69 als "daily". Echter vind mijn portemonnee dat niet zo leuk (verbruik in de stad van 1 op 1 ofzo)... En als er gepekeld wordt laat ik de auto staan in de garage anders kan je hem na 1 jaar volledig aanpakken. Ik ga er dus een klein oud autootje naast kopen voor de winter periode en echt korte stukken.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Een mustang als daily?

Bericht door Mack »

Meerdere keren per jaar komt deze vraag voorbij op dit forum, dus lees ook de andere topics eens.

Let erop dat een 94-04 (SN95) ook alweer 10 tot 20 jaar oud zijn. Ondertussen gaan die ook al tellen als "oude auto's" waarbij je rekening moet houden dat je gebruiksgemak, remmen, wegligging etc. achterliggen ten opzichte van normaal vervoer. De remmen van een SN95 zijn bijvoorbeeld altijd slecht geweest, zeker naar huidige maatstaven.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
yentl
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 01 dec, 2014 21:53

Re: Een mustang als daily?

Bericht door yentl »

Ik denk dat een 95-04 betaalbaar is in aanschaf maar de belastingen en verzekeringen hoe zit het daar mee? En is dat haalbaar als 18 jarige? Als het een oudere is neem ik er uiteraard een goedkopere bij voor slecht weer...
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5300
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Een mustang als daily?

Bericht door Neko- »

02 als daily. Komt vrijwel elke dag de weg op.

Afhankelijk van je rijstijl en waar je rijd (snelweg, stad, zware voet of niet) bepaal je het verbruik van de auto. Over het algemeen valt het wel mee, al zullen ze uiteraard wel meer drinken dan een Daihatsutje :) waar je echter ook rekening mee moet houden zijn de onderhoudskosten (geen vaste prijzen, en onderdelen zijn over het algemeen toch iets duurder als de standaard onderdelen die de dealer zo heeft loggen. Mogelijk levertijden voor onderdelen die er ook nog bij komen.

Verzekeren is shoppen. Er is niet te zeggen wat welke verzekeraar als premie ziet. Premies zijn normaal gebaseerd op nieuwprijs, en de nieuwprijs van deze auto's is nooit hard vastgesteld voor de NL markt. De ene verzekeraar is dan iets goedkoper als de andere, met noclaim en dekking uiteraard erbij genomen.

Om je gerust te stellen, van mijn vorige auto ( 99 Cougar) naar de Mustang ben ik minder in premie gaan betalen. Maar nogmaals... Dat is absoluut afhankelijk van dekking, leeftijd/no claim en de individuele verzekeraar.

Mack - volgens mij zitten de standaard remmen er bij mij onder, maar ik kan niet zeggen dat ik ze slecht vind. Of bedoel je de SN95 roundbodies (94-98) en niet de SN95 New Edges (99-04)?
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Een mustang als daily?

Bericht door Mack »

Neko- schreef:Mack - volgens mij zitten de standaard remmen er bij mij onder, maar ik kan niet zeggen dat ik ze slecht vind. Of bedoel je de SN95 roundbodies (94-98) en niet de SN95 New Edges (99-04)?
Misschien dat ze met de new edge verbeterd zijn, dat weet ik niet. Bij de 94-98 zijn ze iig erg slecht, vooral als je een noodstop moet doen. Als ik na de Mustang in een andere auto stap, zit ik bij de eerste keer remmen standaard tegen de voorruit geplakt :lol:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: Een mustang als daily?

Bericht door fuel66 »

Ik reed alweer 9 jaar door weer en wind in mij 1995 Stang, natuurlijk moet je wel goed onderhoud plegen, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
wat remmen aangaat nooit echt last van gehad, hij stopte wanneer het echt moest etc. Maar vergeleken bij mijn huidige USA car ( Cadillac cts-v)
kun je dat natuurlijk niet vergelijken, want dat rijd heel anders. verder kan ik melden dat ik altijd met veel plezier in de Mustang heb gereden en dat het prima wagens zijn!
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Een mustang als daily?

Bericht door Eric »

Mack schreef:Als ik na de Mustang in een andere auto stap, zit ik bij de eerste keer remmen standaard tegen de voorruit geplakt :lol:
Dat herken ik :mrgreen:
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5300
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Een mustang als daily?

Bericht door Neko- »

Eric schreef:Dat herken ik :mrgreen:
Ik dus niet :lol:
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Een mustang als daily?

Bericht door Ando »

Eric schreef:
Mack schreef:Als ik na de Mustang in een andere auto stap, zit ik bij de eerste keer remmen standaard tegen de voorruit geplakt :lol:
Dat herken ik :mrgreen:
Wat harder moeten trappen betekend mijns inziens nog niet dat een auto slechter remt. Remt hij wel goed als je harder doortrapt en remt hij ook nog steeds goed na een heftig rondje Nürburgring?

Ik trap dan liever wat harder dan dat ik halverwege de ring niets meer heb... EBC Yellow Stuuf gaf bij mijn 66-er overigens een stuk meer 'bite', moesten alleen wel even warm geremd worden....
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”