Kosten rijden 2005 - 2009 Mustang GT?

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Verizo
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 30 mar, 2015 19:18
Locatie: Roermond

Kosten rijden 2005 - 2009 Mustang GT?

Bericht door Verizo »

Hallo,

Ik heb een tijdje rond gezocht op het forum, maar vind niet echt een duidelijk antwoord. Ik ben op zoek naar een Mustang uit 2005 t/m 2009, en vraag me af wat de maandelijkse kosten er ongeveer van zijn. Hier zijn er een aantal waar ik wel geïnteresseerd in ben (KM stand is een minpuntje bij de eerste, voorkeur gaat uit naar de laatste):

http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Op dit moment rijd ik een Subaru Impreza uit 2003, die zijn ook niet bepaald goedkoop qua benzine etc. Ik vraag me dus af hoeveel duurder een Mustang maandelijks zal zijn.

Heeft er verder nog iemand tips op het gebied van een Mustang GT uit 2005 - 2009? Waar ik op moet letten als ik er een wil kopen bijv.

Alvast bedankt!
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Kosten rijden 2005 - 2009 Mustang GT?

Bericht door Mitch »

Ten eerste welkom hier op het forum.

Je vraag stelling klopt niet helemaal naar mijn idee. De auto's die je laat zien zijn allemaal 6 cilinders dus geen GT. Mocht je voor een V6 kiezen zijn ze goedkoper dan een GT.

Wegenbelasting is zo'n 85 euro in de maand. Ten minste hier in Zuid Holland.

Dan de verzekering ligt helemaal aan jou.

Dan de kosten van brandstof. 100 euro per tank tegenwoordig.

Dan het onderhoud nog. Ik weet niet of je zelf veel kan of alles moeten laten doen.

Is niet echt 100% te zeggen van joh zoveel ben je kwijt.

Zal niet extreem veel meer zijn als je suba denk ik.

Gr. Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
aart
Berichten: 702
Lid geworden op: do 23 mei, 2013 18:51
Locatie: Sweetlake zuid Holland

Re: Kosten rijden 2005 - 2009 Mustang GT?

Bericht door aart »

Hou er rekening mee dat de Kilometerstand van de gene die je op het oog hebt ongeveer 90000 is, de genoemde stand op autoscout is in Miles, verder zou ik zeker kijken wanneer de laatste beurt geweest is.
Ook even kijken of de welbekende corrosie bij de rand van de motorkap zich openbaart
Succes met je zoektocht

Aart
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming

2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
Verizo
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 30 mar, 2015 19:18
Locatie: Roermond

Re: Kosten rijden 2005 - 2009 Mustang GT?

Bericht door Verizo »

Mitch schreef:Ten eerste welkom hier op het forum.

Je vraag stelling klopt niet helemaal naar mijn idee. De auto's die je laat zien zijn allemaal 6 cilinders dus geen GT. Mocht je voor een V6 kiezen zijn ze goedkoper dan een GT.

Wegenbelasting is zo'n 85 euro in de maand. Ten minste hier in Zuid Holland.

Dan de verzekering ligt helemaal aan jou.

Dan de kosten van brandstof. 100 euro per tank tegenwoordig.

Dan het onderhoud nog. Ik weet niet of je zelf veel kan of alles moeten laten doen.

Is niet echt 100% te zeggen van joh zoveel ben je kwijt.

Zal niet extreem veel meer zijn als je suba denk ik.

Gr. Mitch
Ah, kijk aan. Weer wat geleerd! Heb me de afgelopen jaren erg verdiept in de import scene, en weet dus nog vrij weinig van Muscle auto's af.

Hoeveel liter gaat er in zo'n tank? Die van m'n Subaru heeft een redelijke kleine tank, 40 liter.

Bedankt voor je reactie!
Verizo
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 30 mar, 2015 19:18
Locatie: Roermond

Re: Kosten rijden 2005 - 2009 Mustang GT?

Bericht door Verizo »

aart schreef:Hou er rekening mee dat de Kilometerstand van de gene die je op het oog hebt ongeveer 90000 is, de genoemde stand op autoscout is in Miles, verder zou ik zeker kijken wanneer de laatste beurt geweest is.
Ook even kijken of de welbekende corrosie bij de rand van de motorkap zich openbaart
Succes met je zoektocht

Aart
Zal ik doen, bedankt voor de tip! :D
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Kosten rijden 2005 - 2009 Mustang GT?

Bericht door Mitch »

In de mustang gaat 60 liter. Houdt er wel rekening mee dat je met 60 liter waarschijnlijk net zoveel km kunt rijden als 40 van je subi.

Tenminste de GT. De V6 zal zuiniger zijn uiteraard!

Heel veel succes en plezier naar het zoeken voor de geschikte mustang! Nog vragen? Stel ze gerust!

Gr. Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Verizo
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 30 mar, 2015 19:18
Locatie: Roermond

Re: Kosten rijden 2005 - 2009 Mustang GT?

Bericht door Verizo »

Mitch schreef:In de mustang gaat 60 liter. Houdt er wel rekening mee dat je met 60 liter waarschijnlijk net zoveel km kunt rijden als 40 van je subi.

Tenminste de GT. De V6 zal zuiniger zijn uiteraard!

Heel veel succes en plezier naar het zoeken voor de geschikte mustang! Nog vragen? Stel ze gerust!

Gr. Mitch
Ahh oké, ik haal ongeveer 300km met de Subi. Gelukkig woon ik 5 minuten van de grens van Duitsland af, daar tank ik altijd voor rond de €1,30 8)

Heb gister avond deze gevonden, ziet er wel goed uit & het is een GT!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Helaas omgerekend wel al 164dkm gelopen. Hoeveel Km is ongeveer 'te veel' bij het blok van zo'n Mustang om hem aan te schaffen?
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Kosten rijden 2005 - 2009 Mustang GT?

Bericht door peer »

Ze zijn alweer 10 jaar oud dus ik zou me eerder zorgen maken om het onderhoud dan om de kilometers.

Bij deze staat dat alles bekend is, ik zou dat dan ook controleren en kijken hoe de auto er bij staat. Een motor (en ophanging, lagers versnellingsbak) gaan geen minimaal of maximaal aantal kilometers mee. In Amerika rijden er genoeg met > 300.000 miles rond. Maar er zijn genoeg mensen die zo'n blok met 25.000 miles al gaar kunnen rijden.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Kosten rijden 2005 - 2009 Mustang GT?

Bericht door Eric »

Bij dergelijke leeftijd auto's gaat het maar om 3 dingen: onderhoud, onderhoud en onderhoud. Hoe meer historie erbij hoe aantrekkelijker.

Die Sonic Blue GT ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit, de prijs is goed en het is een V8. Los van het feit dat die meer vermogen heeft, als je hem ooit weer kwijt wilt is een V8 altijd een pre.

Minder aan deze auto vind ik de niet originele velgen, maar das natuurlijk ook een kwestie van persoonlijke smaak. Kijk ook even goed naar de donkere achterlichten, als daar verf op gespoten is kun je gedoe krijgen met de keuring. Ik snap trouwens niet waarom iemand dat zo zou doen, de originele rode achterlichten staan juist prachtig icm dit blauw.

Laatste waar je goed naar moet kijken is de uitlaat, waar komt die vandaan en kloppen de specificaties wel. Het zou niet de eerste keer zijn dat een of andere uitlaatboer ergens een verkeerd gekozen eigen fabrikaat uitlaat onder schroeft waardoor de prestaties verslechteren ipv verbeteren.

Gezien de locatie zou je kunnen overwegen om er mee bij Hennie Lek in de Kwakel langs te gaan, die kan vast wel een aankoopkeuring voor je doen.
Rams
Donateur 2014
Berichten: 477
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 16:26
Locatie: Noord Holland

Re: Kosten rijden 2005 - 2009 Mustang GT?

Bericht door Rams »

Ik kan met weinig moeite 1 op 10 halen. Goed te doen voor een v8 vind ik (handgeschakeld). Ik betaal geloof ik 71 euro in de maand aan wegenbelasting.
- Mustang GT 2005 (2011 - 2015)
Gebruikersavatar
Scorpion2k
Berichten: 144
Lid geworden op: zo 16 sep, 2012 19:20

Re: Kosten rijden 2005 - 2009 Mustang GT?

Bericht door Scorpion2k »

Ik heb zelf een V6 uit 2005 met automaat. Ik gebruik hem dagelijks voor woon/werk verkeer (25.000-30.000km per jaar). Wegenbelasting is 80 a 90 euro per maand. Verzekering heb ik all in voor 55 euro per maand. Verder rijdt mijn auto tussen 1:7,5 en 1:10. Dat is afhankelijk van je rijstijl en route.

Onderhoud is wel prijzig, omdat vaak onderdelen van ver moeten komen. Dit is afhankelijk van hoe handig je bent. Ikzelf ben met gemak 1000 euro kwijt aan onderhoud per jaar. Dit kan makkelijk het dubbele worden als je een beetje pech hebt.
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: Kosten rijden 2005 - 2009 Mustang GT?

Bericht door Mitchie »

Ik rij met mijn v8 gemiddeld 1:8. Als je zuinig rijdt kan dat zeker iets meer. Wegenbelasting is in zuid-holland voor mij 86 euro per kwartaal.

De verzekering is lastiger. Ik kan je alleen maar adviseren om verzekeringen echt op te bellen. Via de online kenteken checks vind je bijna geen goede verzekeraar. Ik kon hem uiteindelijk verzekeren bij centraal beheer.

Onderhoud schijnt mee te vallen. Naar verluid zal je wel om de 5000 miles je olie moeten vervangen (ook niet echt de kosten). Maar wellicht hebben ander mensen die hem jaren in bezit hebben daar meer gevoel bij voor op het langere termijn.
2005 Mustang GT
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Kosten rijden 2005 - 2009 Mustang GT?

Bericht door Mitch »

Mitchie schreef:Ik rij met mijn v8 gemiddeld 1:8. Als je zuinig rijdt kan dat zeker iets meer. Wegenbelasting is in zuid-holland voor mij 86 euro per kwartaal.

Jij bedoeld per maand :D

Gr. Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: Kosten rijden 2005 - 2009 Mustang GT?

Bericht door Mitchie »

Mitch schreef:
Mitchie schreef:Ik rij met mijn v8 gemiddeld 1:8. Als je zuinig rijdt kan dat zeker iets meer. Wegenbelasting is in zuid-holland voor mij 86 euro per kwartaal.

Jij bedoeld per maand :D

Gr. Mitch
Thx naamgenoot. Per maand ja. Ik droomde even dat het per kwartaal was :lol:
2005 Mustang GT
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Kosten rijden 2005 - 2009 Mustang GT?

Bericht door Mack »

Scorpion2k schreef:Onderhoud is wel prijzig, omdat vaak onderdelen van ver moeten komen. Dit is afhankelijk van hoe handig je bent. Ikzelf ben met gemak 1000 euro kwijt aan onderhoud per jaar. Dit kan makkelijk het dubbele worden als je een beetje pech hebt.
Hou er wel rekening mee dat de Mustang simpel is van techniek, en voor een deel middeleeuwse techniek bevat. Dat zal anders zijn met je Scubi. Dit betekent: ja, als je een specifiek onderdeel moet hebben, moet het van ver komen. Aan de andere kant zijn veel klusjes simpel uit te voeren voor een goede garagist, zonder last te hebben met rare electronica, te weinig ruimte of rare constructies.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”