Mustang 1967 importeren vanuit Duitsland

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pmadelis
Berichten: 55
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 19:51
Locatie: Sittard-Geleen

Mustang 1967 importeren vanuit Duitsland

Bericht door pmadelis »

Hallo,
ik ben, zoals velen, op zoek naar mijn eerste Mustang. Veel gezien en nagevraagd maar kan op enkele vragen nog geen duidelijk antwoord krijgen;

Er staat in Aken, Duitsland een 1967 Mustang, ingevoerd vanuit Amerika en nog niet op duits kenteken en ook geen keuring gehad.

Wanneer ik deze auto koop, waar loop ik dan tegenaan en hoe gaat dat?

mijn eerste gedachte:
ik ga de auto zelf halen op een trailer en vervoer deze naar Nederland. Maak een afspraak bij de RDW hier in Limburg en vervoer de auto op trailer daarnaartoe, laat de keuring doen, vul de douane papieren en belasting papieren in en kan dan over enkele dagen mijn kenteken ophalen. Is het zo makkelijk?
ik lees dat je bpm papieren moet invullen maar uiteindelijk toch geen bpm betaalt? maakt het dan uberhaupt wat uit wat je invult bij de bpm berekening?
Welke aanpassingen moet ik nog doen voordat ik naar de RDW ga? lampen vervangen? ruitewissers?..etc..etc..
Is het verstandiger om de auto een duitse TUV keuring te laten ondergaan waardoor import en geregel etc makkelijker gaat?

Al met al een hele hoop vragen.

Ik hoor het graag als er iemand is die me meer erover kan vertellen op een duidelijke manier.

Met vriendelijke groet,

Patrick
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Mustang 1967 importeren vanuit Duitsland

Bericht door grandmaster n »

Je hoeft niet op een trailer naar de keuring. Je kan een eendagskenteken aanvragen, op een wit kartonnetje het nummer van het kenteken schrijven en naar de keuring rijden (heb ik ook gedaan).
Je moet nog invoerrechten betalen en dat gaat over aankoopprijs + vervoerskosten. BPM is idd niet meer van toepassing. Kijk ook op de site van de belastingdienst, daar is genoeg te vinden over invoer en de kosten daarvan.
TUV-keuring is niet zo interessant omdat de auto nog niet op kenteken staat. Auto wordt dan hier gekeurd als zijnde niet EU, en dan komt bij je kenteken keuring ook de APK. Ik heb mijn auto's altijd laat voorkeuren en dan naar de RDW. Koplampen zijn idd meestal niet goed vanwege het lichtbeeld. Rest is net als elke andere auto.
Succes!

gr
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Mustang 1967 importeren vanuit Duitsland

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Aangezien de auto al in de EG is, lijkt me dat het betalen van invoerrechten niet meer van toepassing is.
Dat gebeurt volgens mij al voordat de container wordt vrijgegeven.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Mustang 1967 importeren vanuit Duitsland

Bericht door JaCo »

Eerst naar huis halen en RDW/APK waardig maken (verlichting aanpassen enz) denk ik zo,
let effe op de vanaf 67 eisen, en wat erop zit moet het doen.
ga je tenminste niet vergeefs en RDW kan dan ook gelijk apk keuren,
Invoerrechten lijkt me ook dat die al voldaan moeten zijn,

succes en grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Mustang 1967 importeren vanuit Duitsland

Bericht door grandmaster n »

Oeps, you're right, Is al ingevoerd dus idd geen invoerrechten meer....

gr
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”