Temperatuur motor 289 V8

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MAIELLO
Berichten: 148
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 14:16
Contacteer:

Temperatuur motor 289 V8

Bericht door MAIELLO »

Hey,

Ik had een overheating probleem,

Dit weekend hebben we eens de radiator zuiver gemaakt, een nieuwe thermostaat geplaatst de waterpomp eens bekeken (was ok), nieuwe riemen gestoken (waren echt versleten), nieuw koelmiddel.

nu geeft het pijltje van mijn meter wel nog 4/5 aan bij zo'n 10 min neutraal lopen, ik heb dan met zo'n laser themometer een paar dingen gemeten :

De bovenste radiatorslang was 83°
De onderste radiatorslang was 73°


Mijn vraag is nu : Zijn deze waarden ok of niet?
Rond welke temperatuur zou de blok moeten bollen, ik dacht dat het zo'n 83° was dus dan geeft mijn meter gewoon een verkeerd beeld.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Temperatuur motor 289 V8

Bericht door peer »

Tussen de 80 en 85 graden is juist. Waarschijnlijk is je meter (of sensor) niet meer goed.
Gebruikersavatar
MAIELLO
Berichten: 148
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 14:16
Contacteer:

Re: Temperatuur motor 289 V8

Bericht door MAIELLO »

Ok bedankt voor je reactie,
de sensor is nieuw 't zal het metertje zelf zijn die te ver uitslaat dan.

voor het weekend sloeg hij echt helemaal uit en plakte na 2a3 km al tegen het rood aan.
Nu bijft hij op 4/5de staan tenzij ik te lang stilsta natuurlijk dan wilt hij weer warmer worden :oops: .
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Temperatuur motor 289 V8

Bericht door Swordfish79 »

Kan ook zijn dat het spanningsregelaartje achter op je instrumenten cluster niet goed meer is.
Dan kunnen je meters ook rare dingen doen.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Temperatuur motor 289 V8

Bericht door saf1908 »

Dat zijn prima temperaturen, zeker met deze warme dagen. In de VS maken ze zich niet eens druk bij 105 graden.

Als je je auto koeler wil houden bij langzaam of stilstaand verkeer, een paar opties:
- flex fan monteren en fan shroud (juiste spacer gebruiken)
- elektrische fan
- high flow waterpomp

Als je een standaard blok hebt zou ik het gewoon laten bij een flex fan en shroud.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
MAIELLO
Berichten: 148
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 14:16
Contacteer:

Re: Temperatuur motor 289 V8

Bericht door MAIELLO »

Ok,

ik ben weer gerust :D
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Temperatuur motor 289 V8

Bericht door Ando »

saf1908 schreef: Als je een standaard blok hebt zou ik het gewoon laten bij een flex fan en shroud.
Helemaal mee eens. Als je het daar niet mee red is er gewoon iets mis en moet je dat eerst oplossen.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”