Hey,
Ik had een overheating probleem,
Dit weekend hebben we eens de radiator zuiver gemaakt, een nieuwe thermostaat geplaatst de waterpomp eens bekeken (was ok), nieuwe riemen gestoken (waren echt versleten), nieuw koelmiddel.
nu geeft het pijltje van mijn meter wel nog 4/5 aan bij zo'n 10 min neutraal lopen, ik heb dan met zo'n laser themometer een paar dingen gemeten :
De bovenste radiatorslang was 83°
De onderste radiatorslang was 73°
Mijn vraag is nu : Zijn deze waarden ok of niet?
Rond welke temperatuur zou de blok moeten bollen, ik dacht dat het zo'n 83° was dus dan geeft mijn meter gewoon een verkeerd beeld.
Temperatuur motor 289 V8
Moderator: Shelby GT-H
Re: Temperatuur motor 289 V8
Tussen de 80 en 85 graden is juist. Waarschijnlijk is je meter (of sensor) niet meer goed.
Re: Temperatuur motor 289 V8
Ok bedankt voor je reactie,
de sensor is nieuw 't zal het metertje zelf zijn die te ver uitslaat dan.
voor het weekend sloeg hij echt helemaal uit en plakte na 2a3 km al tegen het rood aan.
Nu bijft hij op 4/5de staan tenzij ik te lang stilsta natuurlijk dan wilt hij weer warmer worden .
de sensor is nieuw 't zal het metertje zelf zijn die te ver uitslaat dan.
voor het weekend sloeg hij echt helemaal uit en plakte na 2a3 km al tegen het rood aan.
Nu bijft hij op 4/5de staan tenzij ik te lang stilsta natuurlijk dan wilt hij weer warmer worden .
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Temperatuur motor 289 V8
Kan ook zijn dat het spanningsregelaartje achter op je instrumenten cluster niet goed meer is.
Dan kunnen je meters ook rare dingen doen.
Dan kunnen je meters ook rare dingen doen.
Re: Temperatuur motor 289 V8
Dat zijn prima temperaturen, zeker met deze warme dagen. In de VS maken ze zich niet eens druk bij 105 graden.
Als je je auto koeler wil houden bij langzaam of stilstaand verkeer, een paar opties:
- flex fan monteren en fan shroud (juiste spacer gebruiken)
- elektrische fan
- high flow waterpomp
Als je een standaard blok hebt zou ik het gewoon laten bij een flex fan en shroud.
Als je je auto koeler wil houden bij langzaam of stilstaand verkeer, een paar opties:
- flex fan monteren en fan shroud (juiste spacer gebruiken)
- elektrische fan
- high flow waterpomp
Als je een standaard blok hebt zou ik het gewoon laten bij een flex fan en shroud.
1966 Mustang Fastback
Re: Temperatuur motor 289 V8
Ok,
ik ben weer gerust
ik ben weer gerust
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Temperatuur motor 289 V8
Helemaal mee eens. Als je het daar niet mee red is er gewoon iets mis en moet je dat eerst oplossen.saf1908 schreef: Als je een standaard blok hebt zou ik het gewoon laten bij een flex fan en shroud.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl