begrenzing

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2328
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: begrenzing

Bericht door Eric »

Dit ligt echt niet aan de bougies, er zit gewoon een elektronische snelheidsbegrenzer op dit model dat is toch algemeen bekend?

Je zou eens kunnen informeren of Hennie Lek via SCT een tuning mogelijkheid heeft voor deze motoren. Normaal gezien zit daar dan ook een optie bij waarmee de snelheidsbegrenzer kan worden uitgeschakeld. Ik heb alleen geen idee of dit bestaat voor deze generatie V6. Lijkt me sterk eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2328
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: begrenzing

Bericht door Eric »

Het lijkt er op dat Bama Tuning er iets voor heeft. Die van Diablo en SCT zijn zo te zien alleen voor MY 1996 en hoger. Die van jou is een MY 1995. Vanaf 1996 zijn ze overgestapt op EEC-V, zowel voor de V6 als de V8. Dat geeft veel meer mogelijkheden voor dit soort apparatuur.

http://www.americanmuscle.com/search?ke ... pe=Mustang
Gebruikersavatar
bart-himself
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 20 aug, 2010 21:30
Locatie: Larochette Luxemburg
Contacteer:

Re: begrenzing

Bericht door bart-himself »

Klopt helemaal, de V6 heeft een begrenzing erop
men zegt dat de aandrijfas kapot kan gaan, hoewel ik dat zelf met de mijne nog gelukkig nooit gehad heb.
Maar daarbuiten had ik banden vanaf de fabriek met een snelheidsbeperking erop die niet harder mochten.
Dit zal volgens mij meer met kostenbesparing te doen hebben.
Ik heb toen bij mijn 2011 V6 een SCT apparaat gekocht met bijpassende tunes.
Met dit apparaat kun je heel veel instellen, waaronder de snelheidsbeperking uitschakelen.
Ik heb dat dus gedaan en ben naar Duitsland op de autobahn geweest en kwam tot 245 op de klok.
Harder gaat ie niet :(
Maar zoals gezegd, kan dit uitschakelen alleen met zo een kastje dat alleen voor 1 auto tegelijk is !
Zodra hij weer naar fabrieksinstelling wordt gezet kan hij op een andere auto gekoppeld worden.
Het is allemaal heel simpel te doen, moet alleen zo een SCT tuner kopen en die zijn best prijzig.
Ik heb de mijne nog over hier, daar hij niet op de 2017 past.
Mocht je interesse hebben en hij is voor jouw type, dan.......
Maar zoals gezegd, je zult het niet vaak doen die topsnelheid, de andere instellingen zijn veel meer te gebruiken.
Mustang model 2017
V8 GT, manueel, Custom Pack GT, en voor de rest nog helemaal standaard.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2328
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: begrenzing

Bericht door Eric »

bart-himself schreef:Ik heb toen bij mijn 2011 V6 een SCT apparaat gekocht met bijpassende tunes.
Dat apparaat zal helaas niet gaan werken op een 1995 model V6. Andere generatie, andere motorversie en andere OBD koppeling.
Gebruikersavatar
bart-himself
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 20 aug, 2010 21:30
Locatie: Larochette Luxemburg
Contacteer:

Re: begrenzing

Bericht door bart-himself »

Eric schreef:
bart-himself schreef:Ik heb toen bij mijn 2011 V6 een SCT apparaat gekocht met bijpassende tunes.
Dat apparaat zal helaas niet gaan werken op een 1995 model V6. Andere generatie, andere motorversie en andere OBD koppeling.
Dat dacht ik al, wist het aleen niet zeker, nu wel :)
Mustang model 2017
V8 GT, manueel, Custom Pack GT, en voor de rest nog helemaal standaard.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: begrenzing

Bericht door Mack »

Maar ik begrijp dat het de OP niet zozeer gaat om de maximum snelheid, maar meer om het toerental waarbij de automaat schakelt. Is daar iets aan te doen, of zit je dan naar een andere bak te kijken? Of andere achteras?
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
bart-himself
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 20 aug, 2010 21:30
Locatie: Larochette Luxemburg
Contacteer:

Re: begrenzing

Bericht door bart-himself »

Mack schreef:Maar ik begrijp dat het de OP niet zozeer gaat om de maximum snelheid, maar meer om het toerental waarbij de automaat schakelt. Is daar iets aan te doen, of zit je dan naar een andere bak te kijken? Of andere achteras?
Nee, dat kan ook met zo een SCT tuner en een tune. Bepaalde dingen zoals gezegd zitten standaard al in dit apparaat, maar dat ligt er ook aan welk model en jaargang je hebt.
Bij de mijne kon ik dit dus wel instellen en zelfs de aanpassing van de snelheidsmeter als ik kleinere of grotere banden zou monteren.
Je kunt een tune precies zo laten maken als je zelf wilt.
Mustang model 2017
V8 GT, manueel, Custom Pack GT, en voor de rest nog helemaal standaard.
Gebruikersavatar
Ken482
Berichten: 10
Lid geworden op: za 14 jan, 2017 23:35
Locatie: steenwijk

Re: begrenzing

Bericht door Ken482 »

iedereen harstikke bedankt voor de reacties ik ga is even bij mij op zoek naar iemand die deze kan tunen
Gebruikersavatar
flaqo
Berichten: 159
Lid geworden op: za 12 dec, 2015 17:40

Re: begrenzing

Bericht door flaqo »

Ken482 schreef:iedereen harstikke bedankt voor de reacties ik ga is even bij mij op zoek naar iemand die deze kan tunen
Ik denk dat Hennie dat wel kan van lek-imports.
Ford Mustang 2006 GT v8 4.6 L / Silver pony

Gr Mike
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: begrenzing

Bericht door Hennie »

de begrenzing is idd electronisch op basis van het snelheidssignaal.
ja dat is vrij simpel uit te zetten met een tuner sct device, maar dan is het wel de vraag of je dat moet willen, simpelweg omdat dit niet zonder reden gedaan is door Ford.
wat voor aansdrijfas heb je er nu onder zitten? want je wil echt niet dat ie breekt ..
en idd de remmetjes... maar als je die beiden hebt aangepast dan moet het kunnen, aangenomen dat je de banden ook op orde hebt en de snelheid rating in orde is.
de begrenzing die je voelt is gewoon onderbreken van de ontsteking.

Grt,
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”