water lekkage bijrijderskant

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Craneman
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 22:10
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: water lekkage bijrijderskant

Bericht door Craneman »

Ik dacht dat jij een rode auto had.... :D
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: water lekkage bijrijderskant

Bericht door keesie25 »

Ja Rams, jouw auto was toch rood? Inderdaad hebben we dit probleem, dat die rubbers (TWEE!!!! aan ieder kant 1) verstoppen, eerder besproken. Nu zie je wat voor schade dat kan aanrichten als je dat niet schoon houdt. Fluitje van een cent, net als wat Hennie zegt. Grappig is, dat ik bij mij thuis nu een paar forumleden heb gehad met een 2005+, en die tip is zo ongeveer het eerste en meest eenvoudige is wat je kunt schoonmaken. De bestuurderskant-rubber is er wat makkelijker uit te halen qua beweegruimte dan bij de passagier. Die kant moet je in ieder geval niet doen als je motor nog heet is. Dat rubber zit namelijk tussen motor en accubak.
Zo was BasD hier een paar weken terug, en je wilt niet weten hoeveel water er uit zijn auto kwam!
Ik heb ook al eens aangegeven dat de afloopgaatjes rondom de assen van de ruitenwissers mijns inziens veel te groot zijn. Daarom kun je uit een paar oude stukjes plastic (van een bloempot of zoiets) een paar halve maantjes knippen, en die kun je met kit rond de asjes aanbrengen. Daardoor komt er veel minder rommel naar binnen. Je kunt die aflooprubbers immers wel schoon maken, maar er blijft genoeg natte prut achter in je auto, geloof me. Het kan waarschijnlijk geen kwaad, maar toch, voorkomen is beter dan genezen, nietwaar? Verder kun je die aflooprubbers ook wat meer open houden door er een een grote plastic tie-rib onder 'spanning' in te leggen.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: water lekkage bijrijderskant

Bericht door 1967coupe »

Rams zijn auto is geplasti-dipt
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: water lekkage bijrijderskant

Bericht door keesie25 »

1967coupe schreef:Rams zijn auto is geplasti-dipt

O ja, dat is ook zo, hij heeft heel veel kleuren..........
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: water lekkage bijrijderskant

Bericht door petersdappie »

Ik heb beide rubbers weggelaten. Mooi groot afwaterings gat. Ik denk niet dat hij nu nog verstopt. :D zo ook aan de onderkant beide portieren de afdek plaatjes weggehaald. Ook geen water meer. :D Gr Theo
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: water lekkage bijrijderskant

Bericht door keesie25 »

De vraag blijft: waarom zitten die rubbers daar, en waarom zitten die roostertjes aan de onderkant van de deuren?

Theo, had jij bij IEDER afwateringsgaatje in de deuren een (plastic)roostertje? Ik meen dat er twee gaatjes per deur zijn. Ik heb bij iedere deur bij een gaatje wel, en bij een gaatje geen roostertje. Ik denk dat ik ze er ook uit haal, dan loopt het water er misschien direct uit, VOORDAT ik de deur open.
Craneman
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 22:10
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: water lekkage bijrijderskant

Bericht door Craneman »

Och ja, was ik vergeten van de Plastidip. Dat blauw ziet anders ook niet verkeerd uit.
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: water lekkage bijrijderskant

Bericht door keesie25 »

Bij mij zitten de roostertjes aan de onderkant van de deuren ALLEEN maar in de achterste afloopgaatjes die in de lijn naar beneden onder de handgrepen zitten. De voorste gaatjes (dus die in de buurt van het voorspatbord) hebben beide geen roostertje. Uit DIE gaatjes komt trouwens altijd water, als ik de deuren open, uit de achterste gaatjes niet.

Er moet toch iemand op het forum zijn die ook kan zeggen of hij die roostertjes heeft of niet.
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: water lekkage bijrijderskant

Bericht door RedGt »

Heb deze roostertjes wel.Geen water in de deuren (rij alleen zomers :mrgreen: )

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: water lekkage bijrijderskant

Bericht door petersdappie »

keesie25 schreef:De vraag blijft: waarom zitten die rubbers daar, en waarom zitten die roostertjes aan de onderkant van de deuren?

Theo, had jij bij IEDER afwateringsgaatje in de deuren een (plastic)roostertje? Ik meen dat er twee gaatjes per deur zijn. Ik heb bij iedere deur bij een gaatje wel, en bij een gaatje geen roostertje. Ik denk dat ik ze er ook uit haal, dan loopt het water er misschien direct uit, VOORDAT ik de deur open.

Nee het zijn er 3 van die zwarte plasticjes per deur. Van de zomer hoge druk op de gaatjes gezet om nog wat vuil eruit te halen. maar geen stromend water meer. Misschien enkele druppeltjes.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: water lekkage bijrijderskant

Bericht door keesie25 »

Dank je Peter, ik zal de onderkant van de deuren morgen eens bestuderen als het weer het toelaat.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: water lekkage bijrijderskant

Bericht door keesie25 »

Deuren vanmiddag bekeken. Peter, dit zal je verbazen: ik heb bij iedere deur slechts TWEE afloopgaatjes. Die bij de voorspatborden hebben geen roostertje, die onder de handgrepen WEL! Meestal, als ik de deur open doe, als het droog is, en het daarvoor geregend heeft, komt er ALLEEN maar uit het voorste gaatje water.
Daarbij aangetekend dat mijn auto altijd met de neus naar mijn garage staat, waarbij de voorkant iets hoger staat dan de achterkant. De logica zegt me dat er dan uit het achterste gat, onder de handgreep, water moet komen, maar niet uit het voorste, omdat de auto daar immers iets hoger staat. Tenzij de deur inwendig verdeeld is in vakken, weet ik niet waarom dat zo is.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: water lekkage bijrijderskant

Bericht door keesie25 »

Het heeft even geduurd, maar hier foto's van de onderkant van beide deuren: TWEE afloopgaatjes per deur. Zijn er dan ook 2005+ deuren met DRIE gaatjes??????

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: water lekkage bijrijderskant

Bericht door petersdappie »

Ik heb net gekeken, maar je hebt gelijk, bij mij toch 2 X per deur. Ik heb ze er af gehaald die stripjes.
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Re: water lekkage bijrijderskant

Bericht door MustangMan010 »

Toevallig heb ik vorige week ontdekt dat bij mijn 06 Mustang de vloerbedekking erg nat is aan de bestuurderskant en wel tegen de verhoging in de vloer aan waar de rails zitten van de bestuurdersstoel en verder naar voren dus onder de pedalen is het droog. Hierdoor dacht ik eigenlijk aan een evt. losgeschoten of verloren rubberdop die op diverse plaatsen zitten in de bodemplaat maar het zou dus toch ook van de rubberen afvoer dingen kunnen komen in de (paravant) cowl. Ik moet dat allemaal nog even bekijken want vind het nu beetje te koud buiten om aan het plastic te rommelen i.v.m. hogere kans op breken/scheuren.

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”