Overspuiten en complete overhaul exterior?

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Overspuiten en complete overhaul exterior?

Bericht door peer »

Als jij hem naar een goede spuiter brengt dan is het kleurverschil echt niet te zien.
Niet laten spuiten op kleurcode maar met een meeting van de huidige lak. Een goed schade herstel bedrijf kan dit zonder probleem.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Overspuiten en complete overhaul exterior?

Bericht door Eric »

Kevin91 schreef:Oke dan als laatste, als ik hem gewoon blauw laat is het dan een heel erg kleur verschil als ik de bodykit laat spuiten? Dat is namelijk me voornaamste reden dat ik hem over wil laten spuiten. Hoe erg ga je dit zien aangezien de bestaande lak er al ruim 7 jaar opzit
Dat is heel erg afhankelijk van de kwaliteit van de spuiter die je inzet en het materiaal waar hij mee werkt. Sommigen zijn veel beter met kleuren mengen en aanpassen dan anderen.

Persoonlijk zie ik bijna altijd kleurverschil, zelfs bij splinternieuwe auto's waar een andere bumper, spoiler of wat ook maar op gemonteerd wordt die achteraf wordt gespoten. Maar ik ben ook een ongelofelijke mierenneuker wat dat betreft.

Lak verkleurt in de loop der jaren, verliest glans en naar mate een auto ouder wordt wordt het steeds lastiger om de originele kleur te benaderen. Je kunt nog overwegen om als je hem het originele blauw houdt de buitenkant in zijn geheel te laten spuiten samen met de kit. Dan is de hele auto weer mooi strak en heb je netjes alles hetzelfde.

Een alternatief is eerst 1 bumper of spoiler te laten spuiten, die monteren en kijken of je het zelf goed genoeg vindt.
Gebruikersavatar
Pierewaai
Berichten: 94
Lid geworden op: za 16 nov, 2013 22:12

Re: Overspuiten en complete overhaul exterior?

Bericht door Pierewaai »

Heb je deze adverteerder al eens gezien?
http://link.marktplaats.nl/m806654825

Grt

P.
Kevin91
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 24 feb, 2014 07:32

Re: Overspuiten en complete overhaul exterior?

Bericht door Kevin91 »

aart schreef:Sidepipes leuk, maar zo onhandig, ik heb ze eronderuit laten halen, geen lawaai meer achter je rug maar vooral ik kan nu weer een parkeergarage in, en verkeersdrempels en sidepipes gaan niet samen.
Hou er wel rekening mee dat de pasvorm van dit soort kits de nodige stress kan opleveren

Groet aart
Ik denk de complete set te doen met een andere motorkap etc. Ik verlaag de auto niet en kan eventueel grotere wielen eronder zetten. Nu is dus mijn vraag hoe erg de drempels een probleem zijn. Ik lees op het internet dat als je rustig rijdt het prima te doen is en je ongeveer een ruimte van 5 inches (12/13cm) overhou bij de bumper.
Dit is denk ik heel erg weinig

Hoe is de ervaring hiermee, is hiermee te rijden en zonee wat kan ik eraan doen om hem wel prettiger te houden als ik dit er allemaal onderzet?
Gebruikersavatar
aart
Berichten: 702
Lid geworden op: do 23 mei, 2013 18:51
Locatie: Sweetlake zuid Holland

Re: Overspuiten en complete overhaul exterior?

Bericht door aart »

De bumpers zijn niet het probleem, de sidepipes wel want die gaan onder je dorpel door, als je ook nog verlaagd wordt dit nog erger. Bij mijn sidepipes liep ik in een parkeergarage altijd vast op de knik van de helling met het vlakke gedeelte.
De kleine snelheidsremmers zoals druppels in het midden van een rijstrook waren ook altijd een probleem.
Feit is dat ik het erg mooi vond staan maar zo onpraktisch

Groet Aart
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming

2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
Gebruikersavatar
chrisrombouts
Donateur 2014
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 19:36
Locatie: Noord-Brabant

Re: Overspuiten en complete overhaul exterior?

Bericht door chrisrombouts »

Hoi Kevin, ik ben blij dat ik je heb over gehaald maar het moet gewoon je eigen keuze zijn.
Als je het wilt doen houdt toch niemand je tegen.
Ik was eerst ook bang dat die nieuwe voorbumber (front facia) te laag zou gaan zijn voor onze Hollandse drempels
maar ik raak gelukkig niks. Nu is mijn auto ook niet verlaagd en dat zal ik ook niet doen.
De voorwielen staan ook heel ver naar voren toe dus dat scheelt ook.
Succes met de planning en we horen het allemaal nog wel. Liever zien het nog wel ! :lol:
Groetjes van Chris.
- 06 Mustang , V6-premium + Pony package + veel meer ! SOLD 2016
- 2015 Mustang Ecoboost Coupe, loaded ! OSCAAR 2015 Pacecar. FOR SALE !
- 2017 Mustang GT

"A stampede is louder than a heartbeat"
Kevin91
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 24 feb, 2014 07:32

Re: Overspuiten en complete overhaul exterior?

Bericht door Kevin91 »

Uiteraard zal ik het laten zien, progress wordt helemaal uitgelicht op het forum als ik ermee begin. Zit alleen nog te twijfelen dus over de zijuitlaten die eronder komen ivm met drempels dus ik ga eerst eens rustig kijken bij de drempels hier hoeveel ik overhou aan ruimte en desnoods even wat meten voor de gemoedsrust en dan gaan we ervoor.
Gebruikersavatar
Wim2006
Berichten: 15
Lid geworden op: za 12 mar, 2016 20:54

Re: Overspuiten en complete overhaul exterior?

Bericht door Wim2006 »

Zag ik de 2006 Mustang van Chris nu bij Lek Import Cars te koop staan?

Groet Wim,
2006 4.0L V6 Premium automaat + Pony Package + 18" Aluminium 5 spokes wheels en nog meer
Gebruikersavatar
chrisrombouts
Donateur 2014
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 19:36
Locatie: Noord-Brabant

Re: Overspuiten en complete overhaul exterior?

Bericht door chrisrombouts »

Wim2006 schreef:Zag ik de 2006 Mustang van Chris nu bij Lek Import Cars te koop staan?

Groet Wim,
Klopt Wim !!

viewtopic.php?f=2&t=28745

Ik denk toch dat je dan een topicje gemist hebt. :mrgreen:

viewtopic.php?f=13&t=28507
- 06 Mustang , V6-premium + Pony package + veel meer ! SOLD 2016
- 2015 Mustang Ecoboost Coupe, loaded ! OSCAAR 2015 Pacecar. FOR SALE !
- 2017 Mustang GT

"A stampede is louder than a heartbeat"
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”