Recall airbag s197.

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Recall airbag s197.

Bericht door keesie25 »

Ik heb geen 'foon', geef mijn geld uit aan mijn Mustang........ :up:
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Recall airbag s197.

Bericht door Mustang24 »

keesie25 schreef:Ik heb geen 'foon', geef mijn geld uit aan mijn Mustang........ :up:
Goed zo !!! :up:
Dan zijn we minstens toch al met twee op de wereld.... :lol:
:pda:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Recall airbag s197.

Bericht door keesie25 »

We blijven waarschijnlijk de ENIGE twee, Mustang24..............



Vandaag een mail ontvangen van Ford-Nederland betreffende mijn telefonische contact met hen op 14 juli jl.

Geachte heer.......,
Hierbij danken wij u voor uw telefonisch contact aan de afdeling Klantenrelaties van Ford Nederland B.V.
Allereerst onze welgemeende excuus voor de vertraging welke is ontstaan in het beantwoorden van uw vragen.
Onze collega die wat meer vanaf weet is pas recent terug van vakantie. Helaas kunnen wij niet al uw vragen beantwoorden aangezien het om een Amerikaanse Ford gaat.
Wat betreft uw vraag waarom de terugroep actie later is vrijgegeven in Europa dan in Amerika is, omdat het een Noord-Amerikaanse Ford betreft.
Het systeem FordEtis word niet gelinkt met het Amerikaanse Ford website die u had aangegeven, ook dient de instellingen eerste veranderd te moeten worden voordat wij de terugroep actie kan terug vinden in FordEtis.

Wij willen u adviseren om uw vragen neer te leggen bij Ford Amerika aangezien het om een Amerikaanse Ford gaat. Via deze link kunt u contact gegevens terug vinden van Ford Amerika.

http://www.ford.com/help/contact/

Wij betreuren het dat wij in deze niet al uw vragen kunnen beantwoorden, maar vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
............
Customer Service Advisor

Ford Nederland B.V.
Postbus 175, 1180 AD Amstelveen
+31 (0)70 77 03 777
Laatst gewijzigd door keesie25 op di 08 aug, 2017 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Recall airbag s197.

Bericht door keesie25 »

En mijn antwoord:

Beste mevrouw/meneer...........,

Dank voor uw reactie van hedenmorgen. Uw antwoord op mijn vraag waarom de terugroepactie nu pas gebeurd is, vind ik niet echt logisch. U zegt dat dat komt omdat het een Amerikaanse Ford is. DAAROM zou het 2 1/2 en 9 jaar (TWEE terugroepacties wat mijn auto betreft) moet duren voordat actie ondernomen is, dat kan natuurlijk niet. Mijn geste was om meer contact te hebben tussen Ford USA en andere continenten. Ford-eigenaren kunnen daar helaas niets aan doen, maar Ford-Nederland kan daar WEL wat mee! Ook weet iedereen dat bestanden heden ten dage binnen een kort tijdsbestek aan elkaar gelinkt kunnen worden. Het zou niet zo moeten zijn dat Ford-Nederland slechts EEN werknemer in dienst heeft die iets weet van deze problematiek.

Over het advies mijn vragen bij Ford Amerika neer te leggen geeft u een link:
http://www.ford.com/help/contact/
Deze link had ik u destijds ZELF gegeven.......: hier wordt aangegeven dat je Ford-USA kunt contacteren, of soms met hen chatten. Maar allereerst moet je je gegevens invoeren, waarna dan weer gezegd wordt dat alleen Amerikaanse eigenaren op die site contact kunnen hebben met Ford-USA! Je kunt ze ook bellen, maar dat gaat mij een stap te ver. Vervolgens wordt een lijst gegeven van landen waar je uit kunt kiezen, en Nederland is daar helaas niet bij. Je kunt op die site trouwens je locatie invoeren, om de dichtstbijzijnde dealer te traceren. Als je alle tussentijdse onnodige reclames hebt weggeklikt, en 'The Netherlands' intypt, krijg je.......twee dealers in Amerika!

Ik hoop dat u begrijpt dat ik deze problemen bij u neerleg namens een aantal Ford Mustang eigenaren van de Nederlandse Mustang-club. Ford-Nederland kan hier een rol spelen naar de USA toe, niet de eigenaren. Deze mensen zijn slechts de huidige en misschien toekomstige eigenaren van een Nederlandse Ford Mustang.

Met vriendelijke groet,

...........
Laatst gewijzigd door keesie25 op wo 09 aug, 2017 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Recall airbag s197.

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Keessie,
Al surfend op het internet heb ik ooit gelezen dat er een volgorde wordt gehanteerd om de airbag miodule te vervangen.
Hierbij werd gekeken naar de temperatuur in het land waar de auto zich bevind.
Warmere landen zouden eerder in aanmerking zijn gekomen dan een land als Nederland.
Zoals bekend was de terugroepaktie voor miljoenen auto's niet alleen de Mustang, dus dit zal ongetwijfeld productieproblemen geven, naast de productie voor nieuwe auto's.
Overigens ging de Tanaka fabriek enkele maanden geleden ook nog failliet en is het overgenomen.

Je opmerking over de ruitenfolie lijkt me niet terecht.
De Mustang is niet vanuit de fabriek geleverd met de ruitenfolie erop.
Dit zal ooit ergens in de USA op verzoek van een vorige eigenaar erop gezet zijn.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Recall airbag s197.

Bericht door petersdappie »

Hier mijn foto's van de Recal bestuurder airbag. Het is een klus van 45 min. Zekering van de claxon eruit en de klus kon beginnen. De monteur wilde de accu pool laten zitten ivm alarm en geheugen radio enzo.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
De oude moduleAfbeelding
De oude en de nieuwe module


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Recall airbag s197.

Bericht door keesie25 »

Bedankt voor je verhaal PD, leuk dat de foto's die je maakte overeenstemmen met die van mij, en ook dat de procedure ongeveer even lang duurde!
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Recall airbag s197.

Bericht door keesie25 »

1970TwisterSpecial schreef:Keessie,
Al surfend op het internet heb ik ooit gelezen dat er een volgorde wordt gehanteerd om de airbag miodule te vervangen.
Hierbij werd gekeken naar de temperatuur in het land waar de auto zich bevind.
Warmere landen zouden eerder in aanmerking zijn gekomen dan een land als Nederland.
Zoals bekend was de terugroepaktie voor miljoenen auto's niet alleen de Mustang, dus dit zal ongetwijfeld productieproblemen geven, naast de productie voor nieuwe auto's.
Overigens ging de Tanaka fabriek enkele maanden geleden ook nog failliet en is het overgenomen.

Je opmerking over de ruitenfolie lijkt me niet terecht.
De Mustang is niet vanuit de fabriek geleverd met de ruitenfolie erop.
Dit zal ooit ergens in de USA op verzoek van een vorige eigenaar erop gezet zijn.
Dank je Twister. Dat betekent dat koudere landen dan Nederland nog aan de beurt moeten komen. Dat er aangekaart door mij en anderen waarom er zo'n lange tijd tussen zit is uiteraard: wat zou er gebeurd zijn als er zomaar iets met een airbag in een auto misgaat voordat de zaak hersteld zou zijn?
Jammer dat je alleen de ruitenfolie noemt hetgeen mij indertijd bevestigd is door diverse Amerikaanse leden. Maar aan de andere kant, je noemt mijn andere punten niet, dus die zijn dan waarschijnlijk wel terecht.
Gebruikersavatar
CAT
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 29 jul, 2011 08:36
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Recall airbag s197.

Bericht door CAT »

Eindelijk volgende week ook een afspraak om binnen te komen voor de terugroepaktie. Eigenlijk onbegrijpelijk dat een dergelijk veiligheidspunt zolang moet duren om weredlwijd opgelost te worden. :oops:
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”