Recall airbag s197.

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Recall airbag s197.

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Mustang24 schreef:Ik ook, maar voor mijn Suzuki (na 15 jaar !!!) :roll:

:censored:
Zit er wel een luchtzak in ?
Vast en zeker eentje die je zelf moet opblazen in het geval van een ongeluk :mrgreen:
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
jelle67
Berichten: 98
Lid geworden op: do 16 apr, 2015 17:59
Locatie: zuidoost drente

Re: Recall airbag s197.

Bericht door jelle67 »

Ook oproep gekregen.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Recall airbag s197.

Bericht door Mustang24 »

1970TwisterSpecial schreef:
Mustang24 schreef:Ik ook, maar voor mijn Suzuki (na 15 jaar !!!) :roll:

:censored:
Zit er wel een luchtzak in ?
Vast en zeker eentje die je zelf moet opblazen in het geval van een ongeluk :mrgreen:
Heb je mijn buikje al eens gezien, geen airbag nodig in de wagen, ik heb er zelf een :lol: :shock: :ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Recall airbag s197.

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Ook hier is de recall-brief binnen.
Het duurde even voor ik weer thuis was om de post door te spitten na ruim 1 1/2 week in het ziekenhuis te zijn opgenomen
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Recall airbag s197.

Bericht door SanQ »

Hoi Ronald,

Niet al te ernstig hoop ik, voorspoedig herstel gewenst in elk geval !!
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Recall airbag s197.

Bericht door 1970TwisterSpecial »

SanQ schreef:Hoi Ronald,

Niet al te ernstig hoop ik, voorspoedig herstel gewenst in elk geval !!
Ernstig genoeg dat ik binnen kwam wandelen bij de policliniek en meteen mocht blijven.
Zie mijn facebook pagina
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Recall airbag s197.

Bericht door keesie25 »

Ook ik kreeg vandaag de brief binnen betreffende de terugroepactie. Gedateerd 22 juni, en het nu dus 5 juli.
Direct de dichtstbijzijnde Ford dealer gebeld, waar ik overigens nog nooit eerder geweest ben. Ik zei slechts dat ik een brief had ontvangen, en de man zei dat het een Mustang betrof!
Afspraak gemaakt voor 14 juli, en hij zei dat het een half uur zou duren en dat ik er op kon wachten. Hij wist dus duidelijk van dit probleem af.

Daarna maar eens dit topic gelezen, waarbij ik moet bekennen dat ik me er nooit in verdiept heb.
Op de site gekeken zoals in de eerste posting aangegeven, en inderdaad, deze recall wordt al vermeld op 27 mei 2015. Ook bij mij staat er nog een recall onder van 2008, waarbij staat: status:recall incomplete. (ik kocht de auto in de laatste dagen van 2008)

Ik heb daarna Ford Nederland gebeld, het nummer dat boven aan de brief staat. Ik sprak een aardige mevrouw voor wie dit hele verhaal nieuw was. Ik suggereerde dat beide tekortkomingen tegelijkertijd opgelost zouden kunnen worden. Ze beloofde terug te bellen.

Bij de brief zit ook een formulier, dat je kunt invullen als je niet meer de eigenaar bent van de auto. Je kunt dit dan sturen in de 'no stamp required' envelop, naar........Ford Great Britain.
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Recall airbag s197.

Bericht door 1970TwisterSpecial »

keesie25 schreef:
Bij de brief zit ook een formulier, dat je kunt invullen als je niet meer de eigenaar bent van de auto. Je kunt dit dan sturen in de 'no stamp required' envelop, naar........Ford Great Britain.
Dat was bij mij ook. Misschien wordt de terugroepaktie voor Europa vanuit GB gecoördineerd ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Shelby
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 23 mar, 2014 14:57

Re: Recall airbag s197.

Bericht door Shelby »

Heb vandaag ook de uitnodiging ontvangen .
Zal morgen eens Bellen .
Shelby GT500 2011
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Recall airbag s197.

Bericht door DanielSmit »

Heb hem hier ook binnen, moet volgende week ook maar eens met de Ford gaan bellen voor een afspraak
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Recall airbag s197.

Bericht door keesie25 »

......vandaag ook nog door Ford Nederland terug gebeld (jawel). Men bevestigde dat het eerdere 2008-probleem ook NIET was uitgevoerd. Ik moest even doorgeven bij welke Ford-garage ik de reparatie wilde laten uitvoeren. Men zou de garage bellen, en doorgeven dat OOK het 2008-probleem (van de passagierszijde dus )tegelijkertijd verholpen moest worden. Kijk, dat noem ik nou eens een keer service van Ford.
Ik heb gelijk gebruikt gemaakt van het melden van wat andere zaken, waarvan de Ford medewerker moest bekennen dat hij deze nooit eerder had gehoord:
- vaccuum trekken van de benzinetank als je tankt
- xenon verlichting standaard, maar hier niet toegestaan
- folie op zijramen hier niet toegestaan.

Deze werden driftig genoteerd terwijl ik sprak, en er werd beloofd dat ze onderzocht zouden worden.
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Recall airbag s197.

Bericht door 1970TwisterSpecial »

keesie25 schreef: - folie op zijramen hier niet toegestaan.
Dit lijkt me iets wat een vorige eigenaar heeft laten doen, niet iets dat standaard uit de fabriek komt.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Recall airbag s197.

Bericht door keesie25 »

Twister, mijn verhaal over die folie heeft uitgebreid op het forum gestaan enkele jaren geleden. Resume: De folie was WEL in de fabriek in de USA aangebracht, en was over het GEHELE raam aan de binnenzijde aangebracht, dus ook op het niet zichtbare deel onder de bekleding. Dit is mij door diverse USA-dealers en eigenaren (USA-forum) indertijd bevestigd. Sterker, de wagen was met deze folie gewoon RDW goed gekeurd en destijds geloof ik een half jaar oud. Ik kreeg een bon, zij niet.
Gebruikersavatar
CAT
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 29 jul, 2011 08:36
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Recall airbag s197.

Bericht door CAT »

Toen ik de recall hier gelezen had op het forum vorig jaar heb ik ook de dichtstbijzijnde dealer gebeld en die gingen Ford Belgie contacteren. Hebben me netjes geantwoord de eerste keer maar omdat er maar geen uitnodiging kwam heb ik nog zeker 3 keer gemaild. Telkens met het antwoord dat ford me ging contacteren. Tot vandaag noppes. Geen ongeval krijgen dan maar. :roll:
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Recall airbag s197.

Bericht door SanQ »

keesie25 schreef:Twister, mijn verhaal over die folie heeft uitgebreid op het forum gestaan enkele jaren geleden. Resume: De folie was WEL in de fabriek in de USA aangebracht, en was over het GEHELE raam aan de binnenzijde aangebracht, dus ook op het niet zichtbare deel onder de bekleding. Dit is mij door diverse USA-dealers en eigenaren (USA-forum) indertijd bevestigd. Sterker, de wagen was met deze folie gewoon RDW goed gekeurd en destijds geloof ik een half jaar oud. Ik kreeg een bon, zij niet.
Wij doen al foliemontage op voertuigen vanaf half jaren 90, in het begin hebben wij zelfs de materialen uit de VS gehaald omdat die in Europa nergens te verkrijgen waren daarom kan ik je mededelen dat een GOEDE folie monteur altijd het deurpaneel demonteert om de folie onder de raamsnor door te laten lopen als het raam in het voertuig zit.
Krijgen wij losse ruiten aangeleverd is het helemaal een eitje om deze volledig te beplakken.
Regelgeving in NL is jaren vaag geweest maar tegenwoordig heel duidelijk, bij 2 buitenspiegels mag je na de B stijl elke folie monteren die je maar wilt, alleen voor de voorruit en voorportier wordt een norm gehanteerd echter omdat de manier van meten van de Politie (Tintman) afhankelijk is van vele omgevingsvariabelen is er hier ook nog steeds een folie mogelijk waarmee je in de veilige zone blijft en dus geen verbaal oploopt bij meten.
Dit is een hele lichte tint die vanaf buitenaf niet opvalt maar waardoor je wel een bijna 100% UV blokkering hebt.
Af fabriek ruiten tinten heb ik in al die jaren nooit meegemaakt, wel bij dealers of importeurs hele series voertuigen mogen voorzien van folie.
Ticking away the moments that make up a dull day......
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”