Navigatiesysteem Europa

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Jiggy »

In laten bouwen is echt vreselijk zonde van je geld...
Het is echt ZO makkelijk, er zijn ook 1001 posts op het internet hierover met plaatjes en een walkthrough, als je dan toch bang bent dat je iets verkeerds doet dan volg je letterlijk stap voor stap zo'n guide en ben je er in 2 uur klaar mee.
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Petertje60 »

Weer iets geleerd. 2DIN is niet altijd hetzelfde als 2DIN of Double DIN. Natuurlijk hebben ze daar aan de overkant van het grote water een andere "standaard" voor dan hier. Zo past een Europese 2DIN radio niet in mijn Scosche dash kit.
Leve de standaards die geen standaard zijn....

FTR: de amerikaanse DIN: 2" hoog en 7" breed. De Europeanen hanteren 50 mm hoog en 180 mm breed. En 2DIN dan repsectievelijk 4" x 7" en 100 x 180 mm.
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Petertje60 »

Weet iemand een adres in NL waar ik een stekker kan halen die past op de aansluiting voor de Shaker? Kan het wel uit de US halen, maar dan duurt het wat langer. Of ik moet aan de bestaande stekker gaan prutsen. Kan wel, maar lijkt me niet zo'n fijn plan.
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Petertje60 »

Inmiddels de tweede harness binnen die op de stekkers van de shaker past, maar ik zit nog steeds met wat probleempjes.

Ik kan niet echt vinden waar de accessoire plus zit en op welke stekker dat is. Hij zou op de grote stekker (C290D) op pen 2 moeten zitten, maar die zit op de plug aan de auto-kant niet bedraad.
Daarnaast valt het me op dat het geluid ermee uit scheidt zodra ik de kleinste stekker (C290B) eruit trek. Daar vind ik allerlei pinout beschrijvingen van, maar niet degene die ik zoek. Op de mijne zit er maar één pin aangesloten.

Ik was zo dom om de verkeerde antenne verloopstekker te bestellen, dus daarop is het even wachten tot de goeie binnen is.

Blijft een interessante puzzel.
Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Jiggy »

Petertje60 schreef:Inmiddels de tweede harness binnen die op de stekkers van de shaker past, maar ik zit nog steeds met wat probleempjes.

Ik kan niet echt vinden waar de accessoire plus zit en op welke stekker dat is. Hij zou op de grote stekker (C290D) op pen 2 moeten zitten, maar die zit op de plug aan de auto-kant niet bedraad.
Daarnaast valt het me op dat het geluid ermee uit scheidt zodra ik de kleinste stekker (C290B) eruit trek. Daar vind ik allerlei pinout beschrijvingen van, maar niet degene die ik zoek. Op de mijne zit er maar één pin aangesloten.

Ik was zo dom om de verkeerde antenne verloopstekker te bestellen, dus daarop is het even wachten tot de goeie binnen is.

Blijft een interessante puzzel.
welke antenne stekker heb je besteld, ik heb eigenlijk nooit de juiste weten te vinden en heb het toen opgegeven (luister toch nooit radio eigenlijk).

Het is een GRIJS-GEEL kabeltje wat je wil hebben, ik weet niet meer welke pin het is, maar volgens mij is het inderdaad pin 2. (check even of dit inderdaad GRIJS-GEEL is, of dat GRIJS-GEEL misschien op een andere pin zit).
Het zit verder achter het dash echt vol met de accesoire plus, die kan je echt overal vandaan trekken.

Heb je een multimeter, dan kan je gewoon even meten?

Volgens mij is de kleine stekker voornamelijk voor je versterkers.

Het is een tijdje geleden dus ik weet bovenstaande niet 100% zeker, het is wat ik me nog vaag herinner.
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Petertje60 »

Volgens mij is het deze kabel: http://www.caraudiodirect.co.uk/ct27aa2 ... on-adaptor
Die plus ga ik wel vinden, zonder multimeter is dit soort dingen doen een stuk lastiger. Ik weet 99% zeker dat pin 2 niet bedraad was, maar dat ga ik bij beter licht en met het brilletje op voor de zekerheid nog eens na. Op pen 15 zou geloof ik ook een plus moeten zitten.

Aan het kleine stekkertje zit echt maar één draadje. Gezien het feit dat de boel geluid ging maken toen ik 'm in de shaker stak, zal het de MUTE/ENABLE wel zijn.

Met al het gezoek naar stekkers ben ik er inmiddels achter dat Hyundai echt precies dezelfde stekker gebruikt (de grote). Wel grappig.

Edit: Overigens wel apart dat ze voor exact hetzelfde kabeltje bij een aantal webshops in NL een stevige prijs rekenen. Ik heb 'm zelfs ergens voor 35 euro gezien :shock:
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Petertje60 »

Kabeltje binnen. Het is de goeie. Gisteravond maar weer eens een poging gewaagd. Ik heb begrepen dat er nergens op de grijze stekkers een accessoire plus zit. Erg interessant omdat de shaker zelf toch echt aan en (vertraagd) uit gaat via het contact. Het schijnt dat er op zekering 41 de bekende accessoire plus zit die ook vertraagd uitschakelt na een bepaalde tijd of als er een deur open gaat.

Ontdekt dat als je het enkele draadje dat aan de kleinste grijze stekker zit, met de plus doorverbindt dat er dan pas geluid uit de speakers komt. Het rare is alleen dat het erg hard is. Zelfs op standje 1 (van 20 of zo), is het volume behoorlijk. Een ander vreemd geval is dat het geluid dat via bluetooth binnenkomt veel zachter wordt afgespeeld. Maar dat is met de Shaker ook al.

Kortom, we komen in de buurt, maar we zijn er nog niet.
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door philip »

misschien heeft het harde geluid te maken met de "snelheidsafhankelijk volume"
Dat zat tenminste op mijn originele radio op. Weet niet of dat voor alle modellen was of enkel voor de cabrio's want als de kap open is heb je uiteraard meer wind/lawaai naarmate je sneller rijdt.
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Petertje60 »

philip schreef:misschien heeft het harde geluid te maken met de "snelheidsafhankelijk volume"
Dat zat tenminste op mijn originele radio op. Weet niet of dat voor alle modellen was of enkel voor de cabrio's want als de kap open is heb je uiteraard meer wind/lawaai naarmate je sneller rijdt.
Daar heb ik ook wel aan gedacht, maar dat lijkt me een instelling die van invloed is op de Shaker. Er zit nergens een kabeltje op de nieuwe unit aangesloten dat het volume regelt. En daar kun je het ook niet op instellen.
Ook wel knap irritant dat ik met het terugbouwen van de oude unit de antenne niet heb goed aangesloten en nu even geen radio kan luisteren.

Ik vind trouwens steeds meer gevallen op forums e.d. waaruit blijkt dat de aansluitingen in de 2013 en 2014 modellen net even anders zit dan de oudere. Nog steeds nergens een schema kunnen vinden waarop er op het klein stekkerje maar één draad zit.

Eindelijk iets zinnigs gevonden http://www.revbase.com/BBBMotor/Wd/Down ... id=1010373.
Ik stuur dus niet de speakers aan, maar een audio amplifier... fijn.
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Petertje60 »

Tulpstekkertjes aan de aansturing van de versterker geplakt. Volume is nu normaal. Helaas niet teveel tijd vandaag (ook in huis moet wel eens geklust worden), dus nog geen ACC+ aangesloten. Morgen verder.
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Petertje60 »

Ik zoek me echt scheel naar een juiste beschrijving van de touwtjes in de SJB. Als ik al een beschrijving vind van de 2013 V6, dan klopt er geen bal van de kleurtjes van de draden. Als ik wat meer tijd heb, maar eens met de multimeter op zoek naar iets dat op ACC+ lijkt. Ik zou graag het touwtje vinden dat van zekering nummer 41 komt.
Naast dat alles snap ik er geen bal van waar de shaker zijn voeding vandaan krijgt. Er moet toch ergens een ACC+ achterin dat ding gaan.

Kortom erg frustrerende bezigheid.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Eric »

Kun je niet gewoon een extra draad vanaf die zekering trekken?
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Petertje60 »

Eric schreef:Kun je niet gewoon een extra draad vanaf die zekering trekken?
Als ik 'm niet op een anderen manier kan vinden (ik ben een tikkie eigenwijs en wil 'm eigenlijk gewoon achter waar de shaker zit vandaan hebben :( ), ga ik dat doen.
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Petertje60 »

Zo. Het ding zit er eindelijk in. De ACC+ Netjes geregeld met zo'n geval dat je op de positie van een zekering stopt met een kabeltje eraan. GPS antenne aan de binnenkant van het dashboard boven de 12V aansluiting geplakt. Zie je niks van en werkt goed.
Moest nog wel even de mevrouw uitleggen dat ze niet moet mekkeren dat ik soms te snel rijd.
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Mitchie »

Mooi dat het gelukt is. Voor welke radio ben je uiteindelijk gegaan?
2005 Mustang GT
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”