Navigatiesysteem Europa

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Petertje60 »

Ik denk dat ik daar ook maar eens langs ga. Ik heb inmiddels de Scosche dash kit besteld. Dat vind ik wel een fraaie oplossing. Nu nog een navigatiesysteem uitzoeken. Kan een vrij dure grap worden. Maar eens kijken of we iets leuks kunnen vinden voor een acceptabele prijs.
Gebruikersavatar
Pierewaai
Berichten: 94
Lid geworden op: za 16 nov, 2013 22:12

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Pierewaai »

Ik gebruik de navigatie van mijn iPhone op de pioneer.
Pioneer heeft de functie app radio en een aansluitkabel voor de iPhone.

Drie opties:
- Navmii voor IOS met app radio.
- Als ik de iphone niet met de kabel op de pioneer aansluit werk ik met google maps via de blue tooth.
- Ik heb ook nog een Tom Tom 640, kwam uit andere auto.

Voordeel? Radio was 500,- goedkoper en gratis kaart updates (m.u.v. Tom Tom).

Succes.

P.
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Petertje60 »

Thanks voor de toegevoegde info. Ik ben geen Apple gebruiker, maar met Android zal er ook best het een en ander mogelijk zijn.

Je hebt me wel op weg geholpen om het zonder een navigatiesysteem dat moet worden ingebouwd te kunnen doen.
Nadeel is dan weer wel dat je je dataverbinding gebruikt. Maar goed, met de besparing op navigatie kun je weer veel gigabytes data verstoken.
Gebruikersavatar
dany
Berichten: 18
Lid geworden op: do 26 nov, 2015 18:25
Locatie: Belgische kuststreek

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door dany »

@ petertje60

Voor Android gebruikers heb je de app "HERE", goed navigatie systeem, gratis en off line te gebruiken.
Werkt bij mij prima in de stang.
Met vriendelijke groeten.
Dany

2012 Ford Mustang Cabrio 3.7 V6
1956 Ford Thunderbird
1952 MG TD
1977 MG B Roadster
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Petertje60 »

dany schreef:@ petertje60

Voor Android gebruikers heb je de app "HERE", goed navigatie systeem, gratis en off line te gebruiken.
Werkt bij mij prima in de stang.
Ja die had ik ook gevonden. Werkt zelfs op mijn Samsung Gear.

Ik ga straks maar eens rondneuzen bij de Navishop. Redelijk dichtbij hier.
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Mitchie »

Toevallig ben ik ook bij Navishop geweest. Ik werd er goed geholpen. Ik heb daar de Pioneer AVH-X8700BT gekocht. Deze heb ik wel zelf ingebouwd. Android Auto ondersteuning maakt het zo fijn apparaat. Geen moment spijt van gehad. De navigatie van google maps werkt alleen via data. Hoewel je tegenwoordig wel maps offline kan opslaan. Moet je nog wel data gebruiken om een adres op te zoeken. Niet ideaal in het buitenland. Maar voor de keren dat je in het buitenland bent, werkt appmirror ook en kan de navigatie app Here gebruikt worden.

Maar al met al een top apparaat.
2005 Mustang GT
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Petertje60 »

Grappig. Ik kom net thuis van het bezoekje aan Navishop. Je wordt inderdaad feilloos geholpen daar. Enthousiast en behulpzaam personeel.

Ik denk dat ik voor dezelfde keuze ga. Ziet er erg gelikt uit. Als ik de dash kit binnen heb, ga ik eens kijken of me dat zelf allemaal lukt. Achteruitrijcamera zal wel wat lastiger zijn, maar die wil ik er gewoon bij hebben.
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Mitchie »

Ahh mooie keuze hoor. Let wel op dat officieel in Nederland Android Auto nog niet is uitgekomen. Maar het apkbestand is wel gewoon te downloaden vanaf het web. Ook moet je telefoon een bepaalde android versie hebben (ik dacht minimaal 6.0).

Ik heb zelf nog geen camera geïnstalleerd. Ik vind het zelf wel lastig om er een in te bouwen. In de spoiler zal wel mooi zijn, maar ik durfde het zelf niet aan om te boren.
2005 Mustang GT
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Petertje60 »

Android versie moet 5+ zijn. 6.0 is alleen nog beschikbaar op de officiële Android toestellen a la Nexus.

Dat Android Auto alleen in engels beschikbaar is, boeit me niet zo. Misschien is, als mijn dash kit binnenkomt, de NL versie al beschikbaar.
We gaan het meemaken!
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Petertje60 »

Update: Offerte van Navishop binnengekregen. Er is nogal wat extra spulleboel nodig om alles met elkaar aan de praat te krijgen. Met inbouw erbij dik 1400 euries. Gaan we niet doen. Alle vertrouwen dat ze het daar goed aan te praat krijgen hoor, maar die prijs is me veel te gortig.

Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Pierewaai
Berichten: 94
Lid geworden op: za 16 nov, 2013 22:12

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Pierewaai »

En zelf inbouwen?

Ik heb het toen niet gedaan, voor die paar honderd euro durfde ik het niet aan.

Dus toen maar het spaarvarken leeggeschud en toch gedaan.

Ik moet zeggen het was elke euro waard. Top geluid en meer kunnen ontvangen dan 100%NL en af en toe Veronica.
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Mitchie »

Ik vond het inbouwen niet erg lastig. Alleen paste de omlijsting niet met met de pioneer. Daar heb ik zelf wat mee geknutseld. Maargoed ik heb ook geen camera extra geïnstalleerd. Dat zal wel wat meer werk en expertise kosten.

Toen dr tijd heb ik het volgende topic aangemaakt:
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=55&t=27819

Misschien heb je er wat aan.
2005 Mustang GT
Gebruikersavatar
Pierewaai
Berichten: 94
Lid geworden op: za 16 nov, 2013 22:12

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Pierewaai »

Even wat beeldmateriaal waarom ik blij was dat ik er niet zelf aan begonnen was... :-)

Afbeelding

Afbeelding

Maar inderdaad zonder camera is het een stuk minder werk.
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door Petertje60 »

Dank voor de extra info. Het zal nog wel even duren voordat de Scosche kit binnen is. Heb ik nog even tijd om erover na te denken.

Heb wel gezien dat een draadloze oplossing geen drol hoeft te kosten. Lijkt me wel een handig alternatief voor als je het zelf allemaal wilt doen.
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Re: Navigatiesysteem Europa

Bericht door philip »

Alles hangt er gewoon van af van wat je wil.
Als je de originele speakers behoudt is het inbouwen zelf heel erg simpel als je een dubbel din omkadering koopt.
Er zijn ook gewone kits om de europese stekkers te switchen naar de us.
Een camera kan makkelijk draadloos, enige moeilijkheid is waar je hem wil plaatsen en dat mooi wegwerken. Zeker als je het in de spoiler wil zoals in de vorige post.
Op het internet zijn er post genoeg te vinden met de uitleg hoe je alles moet openschroeven hoor.
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”