Spastisch knipperlicht

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Spastisch knipperlicht

Bericht door Petertje60 »

Nu ik weet dat ze niet standaard zijn, kijk ik er wel anders naar en begrijp ik je mening over het uiterlijk.

Ik heb niet echt een droog plekje om te sleutelen, dus ga toch eerst wachten tot het weer beter wordt. Voorlopig blijf ik leren :)
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Spastisch knipperlicht

Bericht door Petertje60 »

Vandaag samen met mijn maatje eens grondig onderzoek gedaan naar het knipperprobleem.

Na veel geklooi kwamen we tot de situatie waar, als we de stekker van de achterlichtunit er een paar seconden uit haalden en daarna weer aansloten, deze normaal werkte, sequentieel, op dezelfde manier als de linkerkant. Het langer aan laten staan van het knipperlicht gaf geen verandering.
Als echter de richtingaanwijzer langer dan ongeveer 10 seconden was uitgeweest, kwam het snelle knipperen weer gewoon terug.

Uiteindelijk de linker en rechter unit maar eens omgewisseld en ja hoor, het probleem verhuisde vrolijk mee. Dus toch de achterlichtunit. Ik begrijp alleen nog steeds niet waarom. Ik begrijp niet waarom het, na het kort loskoppelen, wèl gewoon werkt. Wie het weet mag het zeggen.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Spastisch knipperlicht

Bericht door Mustang24 »

Petertje60 schreef: Wie het weet mag het zeggen.
Heb je de gewone lampjes vervangen door LED lampjes ?
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Spastisch knipperlicht

Bericht door Petertje60 »

Tweety schreef: Heb je de gewone lampjes vervangen door LED lampjes ?
Nee, de achterlicht unit is af fabriek uitgevoerd met LEDs. Er zijn wel LEDs toegevoegd als knipperlicht in de spiegels, maar dat is an beide kanten gebeurd. Als die de oorzaak zouden zijn, zou het aan beide kanten mis gaan en niet meeverhuizen naar de andere kant bij het omwisselen van de achterlichtunits.
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Spastisch knipperlicht

Bericht door Petertje60 »

Eindelijk gisteren onderweg naar huis, na een lekker dagje open rijden in Zeeland, een vervangende unit opgehaald en er bij thuiskomst gelijk ingeschroefd. Probleem over. Reachtsafslaan is nu een stuk meer relaxed 8)
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”