Europese radio in de mustang 05

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Europese radio in de mustang 05

Bericht door Mitchie »

Hallo,

Ik wil graag de Pioneer AVH-X8700BT bestellen. Waarom? Omdat android auto mij tof lijkt, en ik de shaker 1000 een beetje zonde vind in de mustang.

Nu vraag ik mij het volgende af. De AVH-X8700BT is het Europese model van de Pioneer AVH-4100NEX. Kan ik gewoon het Europese model bestellen voor mijn mustang 05? Dit zou makkelijker zijn omdat dit via Nederlandse webwinkels kan. Kom ik dan niet in de problemen met aansluitingen?

Alvast bedankt!

Mitchie

(PS: ik heb even een apart topic aangemaakt omdat ik niet zo snel een geschikt topic kon vinden om deze kleine vraag te stellen)
Laatst gewijzigd door Mitchie op zo 17 mei, 2015 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
2005 Mustang GT
Gebruikersavatar
Pierewaai
Berichten: 94
Lid geworden op: za 16 nov, 2013 22:12

Re: Europeesche radio in de mustang 05

Bericht door Pierewaai »

Ik heb een AVH-X8500BT laten inbouwen.
Extra kosten waren toen € 80,- voor een inbouwframe en verkoopkabels.

Maar als je stuurbediening hebt komt er een interface bij van rond de € 200,-
Ik heb er toen voor gekozen de originele versterker te laten vervangen door 2 nieuwe.
1 voor de speakers en 1 voor de subwoofers in de deuren. Ook andere speakers in laten bouwen.
De tweaters in de deurstijlen en de bediening van de spiegels in de deur laten zetten.

Afbeelding

Afbeelding


Achteruitrijcamera erbij gedaan, dat is mega handig met parkeren.
Afbeelding

Afbeelding

Zit je met een US radio niet met de frequentie beperking?
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: Europese radio in de mustang 05

Bericht door Mitchie »

Bedankt voor je reactie.

Ja ik ben inderdaad bang dat de Amerikaanse versie ruis gaat geven zoals me shaker dat nu doet. Daarom liever de Europese radio erin. Wat voor omvormers heb je erin laten plaatsen?

Die camera staat netjes! Moet zeggen dat boren doe ik liever niet... voor het geval er ooit weer wat anders in gaat. Maar het ziet er netjes afgewerkt uit! Mooie oplossing als je tweeters wilt hebben.
2005 Mustang GT
Gebruikersavatar
Pierewaai
Berichten: 94
Lid geworden op: za 16 nov, 2013 22:12

Re: Europese radio in de mustang 05

Bericht door Pierewaai »

Omvormers?
Ik heb er 2 versterkers van Audison laten inbouwen en de speakers van German Meastro.
Volgens mij 1 meer kanaals voor de speakers en een 4 kanaals voor de subwoofer.
Ford USA heeft een afwijkende Ohm waarde voor de subwoofers.

Ik heb me toen laten adviseren door Navishop in Nootdorp.
Ik heb ff voor je gekeken, zij verkopen ook de 8700.
Wellicht kan je hen om advies vragen, want ik heb uiteindelijk alles door hen laten inbouwen.
http://www.navishop.nl/pioneer-avhx8700bt-p-16761.html
Gebruikersavatar
Scorpion2k
Berichten: 144
Lid geworden op: zo 16 sep, 2012 19:20

Re: Europese radio in de mustang 05

Bericht door Scorpion2k »

Hier kun je wat vinden over mijn avonturen: http://www.dmff.nl/viewtopic.php?t=23291 Er staan tevens twee links naar youtube instructies bij.
Ik heb zelf een 2din radio op de plek van de originele gezet en een versterker in de kofferbak geplaatst incl. subwoofer.

Ik ben niet technisch, maar ik vond het vrij makkelijk. Je hebt echter wel een wiring harnass en een frame nodig. Het komt er op neer dat aan de achterkant van de radio een stekker zit met allerlei kleuren bedrading. Ik heb de stekker losgeknipt en alle draden met een krimptang aan de wiring harnass gezet. Het was heel helder welke kabels aan elkaar gekoppeld moesten worden. Verder de antenne en stroom er weer in drukken. De nieuwe radio plaatste ik in het nieuwe frame zodat hij goed past.

Let op! Er zit ook een draadje handrem bij. Die wordt meestal gebruikt zodat je alleen dvd's en dergelijke kan kijken als de handrem aangetrokken is. Ik heb hem zelf gewoon op massa aangesloten en dan kun je gebruik maken van video wanneer je wilt (wat overigens niet tijdens het rijden is toegestaan).

Je kunt vrij makkelijk de radio uit de auto halen. Kwestie van veel plastic lostrekken. Ik vond het een leuke klus om te doen.
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Europese radio in de mustang 05

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Die achteruitrijcamera onder spoiler is wel netjes gemaakt.
Maar vraag me af hoe dat aangesloten zit, mbt voeding en beeld
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Pierewaai
Berichten: 94
Lid geworden op: za 16 nov, 2013 22:12

Re: Europese radio in de mustang 05

Bericht door Pierewaai »

De spoiler is hol. Daar hebben ze de kabel door heen getrokken. Via de achterklep naar de kofferbak. onder de vloerbedekking door naar voren.
Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Re: Europese radio in de mustang 05

Bericht door Jiggy »

Kijk goed uit wat je koopt, ik zou zeker voor een Europese radio gaan.
Amerikaanse radio/versie betekent dat je slecht of niet nederlandse FM zenders kan ontvangen. Beetje zelfde als met je Shaker waarschijnlijk.

Verder heb je een wiring harnass nodig (verschillende zijn er, als je fabriek af versterker en subwoofers erbij hebt is dit een ander harness) en een inbouwframe om hem netjes op zijn plek te krijgen. Dat wiring harness is niet plug en play, je moet meestal je originele ISO stekker verknippen en de juiste draden aan het harness vastmaken. Ik heb een 2e iso stekker gekocht voor de radio zodat ik de originele nog had.
Ook de antenne past meestal niet op een europese radio, daar heb je een verloopje voor nodig (mocht je deze vinden, ik hou me aanbevolen, ik heb hem er zonder ingejast want ik had er toen geen zin meer ^^).

Ik meen dat het wiring harness iets van 30 euro was via ebay en het frame ook iets in die regionen.

Verder is het niet zo moeilijk allemaal eigenlijk, frame erin zetten, juiste draden aan het harness koppelen, radio vastschroeven en gaan.
Ik was zo een uurtje of 2 bezig destijds volgens mij op m'n gemakje.
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Gebruikersavatar
Scorpion2k
Berichten: 144
Lid geworden op: zo 16 sep, 2012 19:20

Re: Europese radio in de mustang 05

Bericht door Scorpion2k »

Deze had ik besteld.
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Re: Europese radio in de mustang 05

Bericht door philip »

normaal kun je op ebay ook gewoon convertiekits kopen zodat je van de ene soort stekker naar de andere gaat zonder te moeten knippen en solderen.
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: Europese radio in de mustang 05

Bericht door Mitchie »

Mannen,

Hartstikke bedankt voor jullie snelle reacties. De linkjes en tips hebben mij goed geholpen.

Het is me gelukt om de radio in te bouwen en ik ben dik tevreden!. Ik heb bij navishop alles compleet gekocht (ook het USA antenne naar EU antenne omvormetje). Alles was compleet, alleen paste het conversieframe niet met sierlijst. Daarvoor is de radio te groot :wink: Maar goed dat heb ik zelf met wat geknutsel opgelost en je ziet er niks van!

Nog een keertje netjes het geluid afstemmen en het is prima. Ik zal is een keer wat foto's maken met daglicht.
2005 Mustang GT
Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Re: Europese radio in de mustang 05

Bericht door Jiggy »

Mitchie schreef:Mannen,

Hartstikke bedankt voor jullie snelle reacties. De linkjes en tips hebben mij goed geholpen.

Het is me gelukt om de radio in te bouwen en ik ben dik tevreden!. Ik heb bij navishop alles compleet gekocht (ook het USA antenne naar EU antenne omvormetje). Alles was compleet, alleen paste het conversieframe niet met sierlijst. Daarvoor is de radio te groot :wink: Maar goed dat heb ik zelf met wat geknutsel opgelost en je ziet er niks van!

Nog een keertje netjes het geluid afstemmen en het is prima. Ik zal is een keer wat foto's maken met daglicht.
Heb je toevallig een linkje (of een fototje of iets) naar die USA naar EU antenne ding? Die moet ik nog steeds bestellen ergens, maar ik kom er maar steeds niet uit welke ik moet hebben en ik ben te lui om naar een audiozaak te rijden ^^
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Gebruikersavatar
Scorpion2k
Berichten: 144
Lid geworden op: zo 16 sep, 2012 19:20

Re: Europese radio in de mustang 05

Bericht door Scorpion2k »

Mooi dat het gelukt is. Kun je eindelijk candy crush in de file spelen zonder telefoon in de handen.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Europese radio in de mustang 05

Bericht door 1967coupe »

Jongens ik ken iemand in Duitsland, Essen, die kan de radio omzetten (programeren) naar Europese frequenties. Er zouden ook bedrijven zijn die dit kunnen. Die vragen 100 euro voor 10 minuten werk.
Misschien interessant?

Gr
Rene

en nee ik heb geen aandelen :lol:
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”