audio systeem

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tarzanneke
Berichten: 19
Lid geworden op: za 05 dec, 2015 18:50

audio systeem

Bericht door tarzanneke »

Hoi,

Nog een paar maandjes wachten en dan heb ik mijn nieuwe Mustang Ecoboost.
Ik heb een vraagje over het audiosysteem.
Ik ben namelijk een audiofreak, zeg maar, zowel binnenshuis als in de auto.
Ik heb als optie het 12speaker Shaker Pro systeem genomen in mijn Mustang, maar ik heb echt geen idee wat ik mij daar moet bij voorstellen.
Heeft er soms iemand ervaring hiermee of zijn er mensen die dat ook besteld hebben en het reeds hebben?
Ecoboost 2015 Convertible ROUSH
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: audio systeem

Bericht door Eric »

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd! Die van mij is inmiddels binnen, maar ik laat hem pas op 2 januari afleveren dus ik moet me nog 4 weken verbijten...

Ik ben zelf ook audiofreak. Persoonlijk vind ik dat het Shaker Pro systeem bovengemiddeld goed klinkt voor een fabriekssysteem, maar echt super is het natuurlijk niet. Het mooie is echter dat je uit de connector van de headunit naar de versterker van het systeem een zuiver lijnsignaal kunt aftappen. Dat geeft dus heel veel mogelijkheden om de zaak op te waarderen, zonder geknoei met speaker level inputs.

Ik heb de Mouser contra-connectors al klaarliggen, maar ik ga eerst eens een tijdje rijden om te kijken hoe het standaard systeem me bevalt. Maar mezelf kennende denk ik dat ik dat ik tegen het voorjaar wel weer aan aan het upgraden ben :mrgreen:

Voor veel interessante info over de standaard speakers, bekabeling, connectors en pinbezetting kun je hier eens kijken:

http://www.mustang6g.com/forums/showthread.php?t=25501
Gebruikersavatar
tarzanneke
Berichten: 19
Lid geworden op: za 05 dec, 2015 18:50

Re: audio systeem

Bericht door tarzanneke »

Ooooh dan heb je meer geluk dan ik.
Wanneer en wat precies heb je besteld?
Nu in de winter is het wachten iets draaglijker, maar in de zomer, pfffffffffff, vooral als het een cabrio is.

Nu in mijn Mondeo heb ik een systeem zitten, hoofdzakelijk Alpine, en daar ben ik heel tevreden over.
Mijn eerste gedacht was om dat eventueel om te laten bouwen naar de Mustang, maar ik vrees dat ik dat daar allemaal niet in
kwijt kan, vooral de subwoofer is te groot.
Wat je daar zegt van makkelijk aftappen van de connector, wat bedoel je daar precies mee?
En die spullen van Mouser waar je het over hebt, wat is dat voor iets?

Welke opties heb je en vooral voorzie je nog op je nieuwe aankoop?
Ik in ieder geval een hele hoop.
Ecoboost 2015 Convertible ROUSH
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: audio systeem

Bericht door 1967coupe »

Welkom, we zijn gek op foto's.
Veel plezier met je ride

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: audio systeem

Bericht door Eric »

tarzanneke schreef:Wanneer en wat precies heb je besteld? Welke opties heb je en vooral voorzie je nog op je nieuwe aankoop?
Fastback EcoBoost in Triple Yellow met Navigatie, Shaker Pro, Parkeer radar en Recaro's. Besteld op 1 juli, gebouwd op 4 september en vorige week afgeleverd bij de dealer. Momenteel ligt de voorbumper er af omdat de koplampen naar Polen zijn voor modificatie met de originele Amerikaanse DRL's. Verder eind van de maand nog voorzien om de velgen zilver te laten spuiten (dat zwart vind ik helemaal nix) en de diffusor wordt mat antraciet. Dan voorlopig maar eens de winter zien door te komen en in het voorjaar komt er een set 20" op en een KW Variant 3 schroefset.
tarzanneke schreef:Wat je daar zegt van makkelijk aftappen van de connector, wat bedoel je daar precies mee? En die spullen van Mouser waar je het over hebt, wat is dat voor iets?
Zijn contra connectors waarmee je de connectoren die en en uit de fabrieksversterker komen kunt doorverlengen naar je eigen spullen. Lees die Amerikaanse thread maar eens door, daar staat het allemaal in geuren en kleuren uitgelegd.
Gebruikersavatar
tarzanneke
Berichten: 19
Lid geworden op: za 05 dec, 2015 18:50

Re: audio systeem

Bericht door tarzanneke »

Yellow ... da is wel flashy.
Je meent het nie? Besteld in juli? De mijne is een dikke maand vroeger besteld en ik moet nog wachten tot april.

Ik had ook de recaro`s gewild, maar dat was om een of ander belachelijke reden onmogelijk op de convertible.

Ik ga dus echt van alles en nog wat veranderen om hem toch wat exclusief te maken, omdat de mustang zo een waanzinnig succes is, en er heel veel zullen te zien zijn in het verkeer.

Btw, van waar ben jij? Ik ga morgen in de garage direct uitleg vragen waarom ik zo lang moet wachten.
Ecoboost 2015 Convertible ROUSH
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: audio systeem

Bericht door Eric »

tarzanneke schreef:Btw, van waar ben jij? Ik ga morgen in de garage direct uitleg vragen waarom ik zo lang moet wachten.
Dat kan ik je zo wel uitleggen: ik woon in 'Olland en hier zijn er dit jaar zo'n 40 stuks verkocht, terwijl het er in Belgie al 1000 zijn. Ieder land heeft een toegewezen hoeveelheid productieplaatsen en die van Belgie zijn dus al veel verder volgeboekt. Inmiddels schijnt Belgie zelfs al een flink deel van de productiecapaciteit voor Nederland overgenomen te hebben, maar das nog steeds niet genoeg om snel te kunnen leveren.
Gebruikersavatar
tarzanneke
Berichten: 19
Lid geworden op: za 05 dec, 2015 18:50

Re: audio systeem

Bericht door tarzanneke »

Verdikke, had ik dat geweten, had ik hem in een Nederlandse garage besteld.
15 km verderop zit ik Nederland.
Alhoewel, ik had zo hier en daar wel al gehoord dat jullie qua prijs een pak hoger zitten.
Ecoboost 2015 Convertible ROUSH
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: audio systeem

Bericht door Eric »

tarzanneke schreef:Verdikke, had ik dat geweten, had ik hem in een Nederlandse garage besteld.
15 km verderop zit ik Nederland.
Alhoewel, ik had zo hier en daar wel al gehoord dat jullie qua prijs een pak hoger zitten.
Nee hoor de prijzen zijn hier exact gelijk, alleen kennen wij een totaal andere belasting op nieuwe wagens waardoor ze hier uiteindelijk veel duurder zijn. Maar die belasting hoef je niet te betalen als je een wagen direct exporteert. Denk alleen niet dat je dat gelukt was. Er zijn erg strenge eisen aan de Ford Stores gesteld en geen verkoop voor export is daar een van wat ik heb begrepen.
Gebruikersavatar
tarzanneke
Berichten: 19
Lid geworden op: za 05 dec, 2015 18:50

Re: audio systeem

Bericht door tarzanneke »

Hoi,

Intussen heb ik in de garage het Pro shaker systeem gehoord, en ... sorry, het zal misschien aan mij liggen, maar dit vind ik echt rommel.
Op een laag geluidsniveau is het nog te doen, maar een klein beetje open draaien (heel klein beetje) en ... niks dan vervorming.
Dus ... ik wil de liefhebbers al waarschuwen : wie van goeie audio houdt, zal al snel iets anders steken.
Om eerlijk te zijn : ik had dit natuurlijk verwacht. Ten eerste : van de constructeur uit plaatsen ze gewoon standaard geluidsvoorzieningen voor normale mensen zal ik maar zeggen.
Ten tweede : voor zo een belachelijke optieprijs kan je natuurlijk niks hebben.
Ecoboost 2015 Convertible ROUSH
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: audio systeem

Bericht door Eric »

Ten opzichte van merken als Audi en BMW is de meerprijs van 1200 euro voor een full map 3D navigatiesysteem + audio upgrade met subwoofer buitengewoon schappelijk.

Daarmee wordt het niet ineens een geweldig systeem uiteraard, maar je betaalt iig niet de hoofdprijs en krijgt dan alsnog een prutsysteem zoals bij voorgenoemde merken.
Gebruikersavatar
tarzanneke
Berichten: 19
Lid geworden op: za 05 dec, 2015 18:50

Re: audio systeem

Bericht door tarzanneke »

Hoi Eric,

Ik wou toch nog effen iets zeggen betreffende wat jij zei over het al dan niet prijsverschil tussen België en Nederland.
Jij zei dat die prijzen exact gelijk liggen.
Wanneer je Ford.be vergelijkt met Ford.nl ... amai, zou ik zo zeggen.
In België betaal je voor de Ecoboost standaard 37.000 euro en voor de V8 42.000 euro.
In Nederland zijn die prijzen 49.600 euro en maar liefst 100.600 euro.
Dat kan toch niet enkel in toegevoegde taksen zitten?
Ecoboost 2015 Convertible ROUSH
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: audio systeem

Bericht door Aron66 »

Jawel, is puur belasting....
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: audio systeem

Bericht door Eric »

Aron66 schreef:Jawel, is puur belasting....
Inderdaad. De basisprijzen zijn gewoon gelijk, de rest van het bedrag is CO2 belasting.

Waarom denk je dat al die Nederlanders met poen in België gaan wonen?

Baaidewee de EcoBoost 6MT gaat per 1 januari 2016 omhoog naar 53.000 euro. Men vind hier namelijk dat er nog niet genoeg CO2 belasting wordt betaald.
Laatst gewijzigd door Eric op do 17 dec, 2015 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: audio systeem

Bericht door Eric »

@ Admin, dit topic mag naar de nieuwe 2015-heden rubriek :)
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”