Nieuwe autoradio, hoe oude subs aan te sluiten

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Bzerker
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 26 jul, 2013 16:00

Nieuwe autoradio, hoe oude subs aan te sluiten

Bericht door Bzerker »

Hallo,

Na bijna 3 jaar in mijn trouwe beestje te hebben gereden vind ik het nu tijd voor een (dikke :D ) audio upgrade.
Ik heb een nieuwe aftermarket radio gezien, en wil daar graag een mooie subwoofer en luidsprekers bij.

Nu komt het probleem;
Ik zou ook graag de 'oude' subwoofers (shaker 500 systeem) aangesloten willen houden.
De headunit die ik heb uitgezocht heeft 3 RCA uitgangen (sub, speakers voor, speakers achter)

Is er een manier om mijn huidige subwoofers ook er op aan te sluiten? Wat zijn mijn opties hierin?
Laatst gewijzigd door Bzerker op di 24 mei, 2016 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Nieuwe autoradio, hoe oude subs aan te sluiten

Bericht door DanielSmit »

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb er nu een kastje tussen zitten welke dit moet doen, maar dit werkt niet echt geweldig. Is een beetje selectief, soms wel en soms niet werken
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Nieuwe autoradio, hoe oude subs aan te sluiten

Bericht door 1967coupe »

Geen idee, wat ik nog wel weet van luidsprekers is dat je moet kijken naar de impedantie.
Heb je bijvoorbeeld een uitgang waar je een speaker achter moet hangen van 4 Ohm zet er dan nooit 2 parallel van 4 Ohm. Je impedantie wordt dan gehalveerd waardoor je een redelijke kans hebt ze op te blazen.
Heb vroeger wel een stuk of 6 luidsprekers achter een eenvoudig stereotorentje gehangen met maar 2 uitgangen. Was niet echt een succes want 2 speakers gingen veel harder als 6 :lol:

Misschien even handig om te weten wat voor installatie je nu hebt, wat je had. Type speakers ed.

Denk eraan je geluid is zo goed als de zwakste schakel!

Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Nieuwe autoradio, hoe oude subs aan te sluiten

Bericht door Mustang24 »

Bzerker schreef: Wat zijn mijn opties hierin?
Je hebt een PB
:idea:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Pierewaai
Berichten: 94
Lid geworden op: za 16 nov, 2013 22:12

Re: Nieuwe autoradio, hoe oude subs aan te sluiten

Bericht door Pierewaai »

Bedoel je de subs in de deur?
Die zijn volgens mij 2 Ohm, en daarom moest ik er een tweede versterker bij plaatsen.
1 multi channel versterker kon dar niet aan.
Dus vanuit de radio sub uit naar de versterker en dan naar de subs in de deur.
Gebruikersavatar
Mark5
Berichten: 252
Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 18:06
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Nieuwe autoradio, hoe oude subs aan te sluiten

Bericht door Mark5 »

Het punt is dat de Shaker versterkers die links boven de koppeling en eventueel ook achterin een 5V signaal nodig hebben om aangezet te worden. De radio levert altijd 12V Je kunt een 5 volt voeding bedoeld voor USB laders gebruiken om de 12 volt te verlagen.
Zoek voor aansluitingen op: shaker 500 wiring diagram
Gebruikersavatar
tarzanneke
Berichten: 19
Lid geworden op: za 05 dec, 2015 18:50

Re: Nieuwe autoradio, hoe oude subs aan te sluiten

Bericht door tarzanneke »

Ik heb deze week ook mijn audio gewijzigd, maar dit op een model 2015.
Eerlijk gezegd snap ik niet dat je iets van Shaker wilt behouden, want tja, ik weet natuurlijk
niet hoe oud je bent, maar dit is audiomateriaal voor jan met de pet van het rusthuis.
Ik had me dus ook laten verrassen en het Shaker Pro systeem besteld, en ocharme ... dat is echt
huilen met de pet op. Tja, ik ben natuurlijk een audiofreak en mijn eisen zullen hoog liggen.
Wat zij een subwoofer noemen, tja ... gewoon piepklein. Ik weet het : in de mustang is de ruimte
natuurlijk beperkt en dan moet je improviseren.
Ikzelf heb alle gewone speakers vervangen door Focal, heel andere kwaliteit, gestuurd door een
versterker van Rockford Fosgate.
Als sub heb ik de 13TW5v2-2 van JL-audio genomen, ook gestuurd door Rockford.
Die sub is dus een nieuw concept en techniek, dus extra plat zodat die bij mij zit waar in principe
het reservewiel zou moeten zitten, en dat is gewoon prima.
Ik weet het : we spreken hier over serieuze vermogens, en tja ... de prijzen zijn natuurlijk wel in
verhouding.
Ecoboost 2015 Convertible ROUSH
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”