BPM vraag
Moderator: Shelby GT-H
BPM vraag
Hallo,
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een mustang gt 5.0 uit 2013 of 2014 uit Duitsland.
Ik kan nergens wat vinden over hoeveel bpm er nog over betaalt moet worden als ik hem importeer uit Duistland naar Nederland. Hoop dat iemand mij wat info of tips kan geven .
Groeten Sven
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een mustang gt 5.0 uit 2013 of 2014 uit Duitsland.
Ik kan nergens wat vinden over hoeveel bpm er nog over betaalt moet worden als ik hem importeer uit Duistland naar Nederland. Hoop dat iemand mij wat info of tips kan geven .
Groeten Sven
Re: BPM vraag
tussen de 3 en 20K.... leuker kunnen ze het niet maken.
Ligt aan veel factoren, zoals datum eerste inschrijving, en mogelijkheden tot afwaardering dmv taxatie rapport.
Groet,
Hennie
Ligt aan veel factoren, zoals datum eerste inschrijving, en mogelijkheden tot afwaardering dmv taxatie rapport.
Groet,
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
- grandmaster n
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: BPM vraag
Bedankt voor de snelle reacties.
Heb al eens eerder bij een paar importeurs na vraag gedaan maar die konden het niet berekenen omdat de auto geen type goed keuring heeft.
Ik heb na vraag gedaan naar dit model : https://www.autoscout24.de/angebote/for ... ?cldtidx=1
Ik hoor het binnenkort van ze.
Heb al eens eerder bij een paar importeurs na vraag gedaan maar die konden het niet berekenen omdat de auto geen type goed keuring heeft.
Ik heb na vraag gedaan naar dit model : https://www.autoscout24.de/angebote/for ... ?cldtidx=1
Ik hoor het binnenkort van ze.
Re: BPM vraag
Ik schat hem in op 5500 euro
Hennie
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Re: BPM vraag
1819 kg leeg gewicht, is dat niet wat veel? De mijne staat voor 1624 op kenteken (handbak).
Mooie Mustang trouwens!
Mooie Mustang trouwens!
Re: BPM vraag
Volgens mij komt dat wel in de buurt Wietse. Sven...er staat bij Carfax-geprüft. Dat wil niks zeggen als je het niet zwart op wit hebt; vraag je dat ook op.
Randy
Randy
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Re: BPM vraag
"Carfax-geprüft" zegt uberhaupt niets, het betekent letterlijk dat hij via Carfax gecontroleerd is. Dat kan dus ook betekenen dat ze gecontroleerd hebben dat hij inderdaad ondersteboven in een sloot gelegen heeft, total loss is verklaard en in Estland met papiermachee is gerepareerd.Craneman schreef:Volgens mij komt dat wel in de buurt Wietse. Sven...er staat bij Carfax-geprüft. Dat wil niks zeggen als je het niet zwart op wit hebt; vraag je dat ook op.
Het is eigenlijk net zoiets als dat in een Nederlandse advertentie staat 'schadevrij'. Nogal wiedus dat een auto op het moment van aanbieden schadevrij is, dat kun je zo zien. Maar dat wil niet zeggen dat hij nooit schade heeft gehad in het verleden.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat een Carfax rapport niets zegt, in tegendeel. Ik zou het alleen wel zelf opvragen en niet afgaan op wat een handelaar die belang heeft bij verkoop je laat zien. Alleen dan weet je zeker wat er in staat en of het klopt. En je kunt ook zien of het een ex-huurauto is, want daar worden er heel veel van naar Europa geëxporteerd. Dat wil niet zeggen dat het een slechte auto zou zijn, maar wel dat hij al een zwaarder dan gemiddeld leven achter de rug heeft en dat moet reflecteren in de prijs. Overigens is het in Duitsland strafbaar om schadeverleden te verzwijgen. Dus gewoon vragen, ze zijn verplicht het te vertellen. 'Unfallfrei' is de term die je wilt horen en op papier wilt hebben bij aankoop.
Re: BPM vraag
Kijk ik ben zeker geen kenner en ik heb nog nooit een auto geimporteerd.
Maar als ik de site van de belastingdienst gebruik, lijkt het erop dat volgende stappen moeten uitgevoerd:
Als eerste bepalen hoeveel BPM je betaald over de nieuwwaarde. Dat kan met de tabel in onderstaande link:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... rsonenauto
Vervolgens kan je bepalen hoeveel BPM je minder hoeft te betalen aan de hand van de leeftijd van de auto:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... aire_tabel
Daarnaast zullen nog wel meer kosten bij komen om hem hier op kenteken te krijgen. Maar het lijkt mij een logisch stappenplan voor in ieder geval het BPM bedrag te bepalen.
Maar als ik de site van de belastingdienst gebruik, lijkt het erop dat volgende stappen moeten uitgevoerd:
Als eerste bepalen hoeveel BPM je betaald over de nieuwwaarde. Dat kan met de tabel in onderstaande link:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... rsonenauto
Vervolgens kan je bepalen hoeveel BPM je minder hoeft te betalen aan de hand van de leeftijd van de auto:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... aire_tabel
Daarnaast zullen nog wel meer kosten bij komen om hem hier op kenteken te krijgen. Maar het lijkt mij een logisch stappenplan voor in ieder geval het BPM bedrag te bepalen.
2005 Mustang GT
Re: BPM vraag
Door het op die manier te doen weet je zeker dat je onnodig veel te veel BPM betaalt. Je kunt veel beter de aangifte doen op basis van een taxatie, dan bespaar je hoe dan ook geld. Mensen als Hennie kunnen je daar bij helpen.Mitchie schreef:Maar als ik de site van de belastingdienst gebruik, lijkt het erop dat volgende stappen moeten uitgevoerd: