Remmen aanpassen 2006 4.6 V8

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Remmen aanpassen 2006 4.6 V8

Bericht door SanQ »

Ik ben aan het orienteren voor een remmenupgrade, big brake kit is een optie maar ook omschakelen naar EBC schijven (blade serie) en remblokken (redstuff) rondom is een mogelijkheid, iemand hier ervaring met EBC onder zijn Mustang ?
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Remmen aanpassen 2006 4.6 V8

Bericht door Swordfish79 »

Ik rij met EBC redstuff en grooved en slotted disc op zowel mijn mustang als mijn daily.

voordeel het remt beter, het stoft zeker minder. ook makkelijker schoon te maken.

de slotted discen krijgen wel als opmerking mee dat ze iets extra disc noise genereren.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Remmen aanpassen 2006 4.6 V8

Bericht door Gearz »

Als je echt een substantiële verbetering wilt bewerkstelligen dan zou ik opteren voor de big brake set.
Grotere schijven staan garant voor meer remkracht, grotere vertraging, betere en gelijkmatiger warmte afvoer.
Moment = Kracht x Arm

Voor EBC rem delen heb ik reeds een paar keer zaken gedaan met..
http://www.ebcbrakeshop.co.uk
Supersnelle en voordelige levering.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: Remmen aanpassen 2006 4.6 V8

Bericht door Hennie »

hoi Rene,

wij hadden het er al over gehad, maar ik zal het hier ook schrijven "ter lering en vermaak" :mrgreen: :mrgreen:

Er zijn natuurlijk veel mogelijkheden, maar de vraag is altijd een beetje wat het doel is, en die vraag komt voort uit het feit dat groter niet altijd beter is als het om remmen gaat
grotere remmen zijn alleen beter als je ze ook op temperatuur kunt krijgen, anders win niet zo veel aan stopping power.
de std 2 zuiger sets op de GT zijn idd ondermaats, de Gt500 brembo set is een redelijke verbetering.
bear, brembo, stoptech etc hebben allemaal goede sets en eigenlijk gaat het vooral om de voorkant en de manier hoe de zuigers zijn gebouwd, die bepalen echt de remkracht, dat maakt ook het prijsverschil duidelijk van 1200-6000 euro voor een set.
achter is van veel minder belang,zelfs de race mustangs rijden met de std remmen achter( wel andere pads), daar komt bij dat de achterassen veel axiale speling hebben en er maar 2 merken wat voor de achteras bouwen.( Baer en Wilwood)

het mag duidelijk zijn dat een paar grotere remmen in ee 20inch wheel er ook veel beter uit ziet, dus ja het ook wil ook wat.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Remmen aanpassen 2006 4.6 V8

Bericht door Swordfish79 »

ik heb het via http://www.ebcshop.nl/ verkregen. Ook prima levering.

Ook een keer via Biesheuvel autosport gehaald.
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Remmen aanpassen 2006 4.6 V8

Bericht door RedGt »

Minder hard rijden is minder hard remmen :smt040

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Re: Remmen aanpassen 2006 4.6 V8

Bericht door Jiggy »

Het is nogal een verschil in prijs wat je hierboven stelt/als opties aandraagt.

Paar EBC schijven en blokken rondom en je bent een paar honderd euro kwijt.
Beetje Big Brake Kit rondom en je zit zo aan 6-7k (en je hebt ze ook NOG duurder).

Het is een beetje appels met peren vergelijken :)

De standaard remmen zijn redelijk kut, ik persoonlijk vind ze zelfs gevaarlijk en begrijp niet helemaal dat een auto zo OEM uitgeleverd kan worden. Ze zijn echt heel erg ondermaats.
Met andere vloeistof, goede schijven/blokken en RVS leidingen kun je echter al HEEL veel verbeteren. Top word het nooit, maar je kan met een paar honderd euro echt een gigantisch verschil maken.

Ik ben persoonlijk voor een volledige Big Brake Kit gegaan, dat is ook echt een wereld van verschil, maar er hangt wel een heel ander prijskaartje aan.
Het staat wel mooi, als je grote (19" of groter) velgen hebt dan staan de standaard remmen ook een beetje lullig :)
Wees je ervan bewust dat een big brake kit ook niet past bij elk type wiel, de grootte en ET waarde is hier erg van belang. Je zal de eerste niet zijn die 7000 euro aan een big brake kit uitgeeft om erachter te komen dat er onvoldoende ruimte is binnen je velgen.

Als budget geen rol speelt of toereikend is zou ik sowieso voor een Big Brake kit nemen, achter is meer voor het zicht, veel doen die verder niet.
Als je een kleiner budget hebt dan kun je ook al echt heel veel vooruitgang boeken met een paar honderd euro.
HAWK blokken , goodridge RVS leidingen, fatsoenlijke DOT vloeistof en een setje goede schijven doen echt al wonderen.
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: Remmen aanpassen 2006 4.6 V8

Bericht door Hennie »

Ik zet idd ook bijna overal hawk blokken op, remmen veel beter dan std, maar ook daar is niet iedereen blij mee want die geven weer iets meer stof en piepen soms iets eerder.
anders ding wat vaak niet gedaan wordt en wel werkt is om de remvloeistof af en toe eens te verversen.
Ik blijf zeggen dat groter niet altijd beter is, Brembo heeft 14 inch systemen met 4 zuiger klauwen, die kosten dan wel 5K of iets meer maar die remmen met alleen de voorkant gedaan, beter dan de populaire systemen met voor en achter ene bigbrake systeem.
Maar zoals gezegd het oog wil ook wat.. :ok: :ok: :ok:

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Remmen aanpassen 2006 4.6 V8

Bericht door SanQ »

Rondom EBC schijven (blades), blokken (redstuff), remvloeistof ga je ook richting een 1000,-

Wat Hennie aanhaalt is ook niet onbelangrijk, op het circuit haal je maximaal rendement uit een big brake kit als ze lekker op temperatuur zijn, de vraag is maar hoe dat met straatgebruik gaat....

Als je er logisch over nadenkt is het eigenlijk waanzin om voor een voertuig met een waarde van 20k een bedrag van 5-6k uit te geven om hem beter te laten remmen :cry:
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Remmen aanpassen 2006 4.6 V8

Bericht door Swordfish79 »

als je alles laat doen dan ga je zeker richting de 1000 euro.

Maar schijven en blokken wisselen dat is geen raket wetenschap dat kan je makkelijk zelf!!
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Remmen aanpassen 2006 4.6 V8

Bericht door Eric »

SanQ schreef:Als je er logisch over nadenkt is het eigenlijk waanzin om voor een voertuig met een waarde van 20k een bedrag van 5-6k uit te geven om hem beter te laten remmen :cry:
Hangt er vanaf wat de auto voor je betekent. Op een daily driver die je een paar jaar rijdt en dan weer inruilt voor een volgende of iets anders slaat het inderdaad helemaal nergens op en kun je beter wat extra bijleggen en gelijk een S550 kopen. Die komen standaard met uitstekende remmen. Maar bij een hobby auto die je in principe nooit meer weg wilt doen kan het zeker de moeite waard zijn. Dan heb je er een leven lang plezier van. Dat geldt ook voor onderstellen, uitlaatsystemen, spuitwerk, velgen, motortuning en allerlei andere zaken die normaal gesproken geen restwaarde toevoegen.

Maar het verschil tussen een goede set in de standaard maat en een big brake set is inderdaad wel bizar groot, zelfs voor een hobbyproject.
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Remmen aanpassen 2006 4.6 V8

Bericht door petersdappie »

Ik ben juist wel tevreden met de "standaard" remmen. Ze piepen niet, ze stoffen niet en gaan zeer lang mee. Hij remt perfect in het gewone verkeer maar ook in de bergen. Ik gebruik ter vervanging wel uitsluitend motorcraft spul. Is een beetje een tik van mij geworden. Alleen origineel. En ik ben best kritisch hoor. En zachtere blokken remmen iets beter maar dat stof op de velgen hou ik niet van. Verwacht maar niet grote verschillen want dan moet je bij de hele dure zijn. ;);)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Remmen aanpassen 2006 4.6 V8

Bericht door SanQ »

Een 550 zal er niet 1, 2, 3 gaan komen, moet wel een beetje leuk blijven en om nu +120k uit te geven voor een 5 maanden per jaar auto....
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Remmen aanpassen 2006 4.6 V8

Bericht door Mack »

SanQ schreef:Een 550 zal er niet 1, 2, 3 gaan komen, moet wel een beetje leuk blijven en om nu +120k uit te geven voor een 5 maanden per jaar auto....
Ik zit een beetje met hetzelfde. De SN95 zijn wellicht nog slechter dan de S550-remmen, ik schrik er af en toe van hoe lang het duurt voor ik stilsta. Een noodstop zit er echt niet in.

Maar inderdaad, hoeveel geld ga je steken in remmen voor een auto die 1000 mijl per jaar rijdt, vooral op zondagen? Je moet er veel geld in steken (ik vind 1000 Euro al veel geld) voordat je echt een groot verschil gaat maken. Aan de andere kant, je zal ze maar een keer nodig hebben...
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Remmen aanpassen 2006 4.6 V8

Bericht door Eric »

SanQ schreef:Een 550 zal er niet 1, 2, 3 gaan komen, moet wel een beetje leuk blijven en om nu +120k uit te geven voor een 5 maanden per jaar auto....
Voor 35K rij je in een 2015 EcoBoost en voor 55-60 in een 2015 GT.
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”