Hoodscoop reparatie

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Hoodscoop reparatie

Bericht door keesie25 »

Allereerst hoop ik dat de foto's goed overkomen, nu photobucket niet meer werkt.

........ik gebruik nu postimage. Ik krijg het niet voor elkaar, wie helpt.......Oke, ik heb hem weer.....

De afgelopen maanden leek het wel alsof mijn hoodscoop steeds losser begon te zitten. Vooral als een vrachtwagen of bus me tegemoet kwam was het zeer opvallend. Tijd om maar eens de zaak te bekijken. Allereerst moest de bekleding onder de motorkap verwijderd worden. Deze zit met een stuk of 10 plastic 'poppertjes' bevestigd. Met een tang kun je ze probleemloos verwijderen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Hoodscoop reparatie

Bericht door keesie25 »

Zo ziet de bekleding er uit als deze verwijderd is. Mocht je ooit eens in dubio verkeren welke kant binnen/buiten moet (hoewel ik dat niet kan voorstellen): de twee paardjes zijn maar een 1 kant zichtbaar. De foto toont de bekleding zoals ik hem er uit haalde, dus je ziet de paardjes nu niet.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Hoodscoop reparatie

Bericht door keesie25 »

Hier de binnenkant van de motorkap. Dat ziet er zo te zien nog erg goed uit.

Afbeelding

Het bleek dat de moeren van de hoodscoop LOS zaten!!!!!!!

En hier de motorkap zonder de hoodscoop.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Hoodscoop reparatie

Bericht door keesie25 »

Eerst de plek maar eens ontdaan van vele jaren stof.

Afbeelding

Op de foto heb ik even drie klemmetjes neergelegd bij de gaatjes. Door deze klemmetjes heen zitten boutjes. Aandraaien van een moer betekent dat de klemmetjes zich sluiten. Aan de uiteinden van de klemmetjes zitten omgebogen puntjes. Deze puntjes staken op twee plaatsen door de lak van de motorkap heen, en hadden deze aangetast. Dat hoort natuurlijk niet, en ik heb de puntjes rechtgebogen, zodat ze de lak niet meer kunnen aantasten. De klemmetjes zijn bovendien van ijzer, en roestig. Ook niet bevorderlijk voor de lak dus.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Hoodscoop reparatie

Bericht door keesie25 »

Klemmetjes schoon gemaakt, in de menie gezet en opnieuw aan de binnenzijde van de hoodscoop geklemd.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Hoodscoop reparatie

Bericht door keesie25 »

Ook de plekjes op de motorkap die beschadigd waren schoongemaakt en in de menie gezet. Gelukkig zitten de plekjes alle ONDER de straks te monteren hoodscoop......

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Hoodscoop reparatie

Bericht door keesie25 »

Ook nog op de rand van de scoop die de motorkap straks raakt een laag kleurloze kit aangebracht.
Voorzichtig de scoop weer door de gaatjes van de motorkap heen geduwd.

Hieronder een foto van de 'moertjes' waarmee de scoop onder de motorkap vastzat. Het LIJKEN moertje+ring, maar .........ze zijn HOL! Geen wonder dat ze los gaan zitten.
Afbeelding

Gewone moertjes met ringen genomen en geplaatst. De scoop zit direct veel steviger. Alles weer in de menie gezet.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Hoodscoop reparatie

Bericht door keesie25 »

Daarna de bekleding met de poppertjes weer aan de onderzijde van de motorkap bevestigd. De scoop heeft nog nooit zo goed vastgezeten als nu! De hele klus heeft wel een hele middag (uur of 3 ) in beslag genomen, en als je dit buiten van plan bent, moet het uiteraard niet regenen......

Afbeelding
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Hoodscoop reparatie

Bericht door 1967coupe »

Gebruiken ze die klotemoeren nog steeds? Zitten ook al in mijn 67er.
Netjes gedaan weer!

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Hoodscoop reparatie

Bericht door keesie25 »

Dank je Rene. Een paar ritten gemaakt, en dat ding heeft nog nooit zo vast gezeten als hij nu zit. Achteraf gezien is het nog gelukkig dat door de speling geen scheuren in de scoop zaten. Inderdaad, heel vreemd at ze holle moeren hebben gebruikt. Die hebben heel weinig grip op het schroefdraad, en voor hetzelfde geld hadden ze gewone moeren kunnen gebruiken. En dan zijn die moertjes en klemmetjes ook nog van onbehandeld ijzer, hoe verzin je het. Het feit dat er geen vocht bij gekomen is al die jaren maakte dat ik ze gelukkig los kon draaien, schoonmaken en met menie behandelen.
Laatst gewijzigd door keesie25 op za 23 sep, 2017 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Hoodscoop reparatie

Bericht door DanielSmit »

Het eindresultaat mag er in ieder geval zijn. Ziet er weer top uit
Gewoon omdat het kan :)
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”