alarm V6 2013

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

alarm V6 2013

Bericht door hoogie35 »

Goedenavond,
weet iemand wat voor soort alarmklasse er op een standaard V6 2013 zit? schijnt voor de verzekering wel wat te schelen, ben er zelf niet zo van op de hoogte.
Misschien heeft iemand dit type?

groet, Alex
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: alarm V6 2013

Bericht door Eric »

Als er al een alarm op zit dan is dat voor een Nederlandse verzekeraar van geen waarde omdat het niet SCM gecertificeerd is.

Maar waarom heb je het überhaupt een alarm nodig op een 4 jaar oude V6 cabrio? Als je verzekeraar dat vereist zit je gewoon bij de verkeerde verzekeraar en wordt het tijd om over te stappen.
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: alarm V6 2013

Bericht door SanQ »

Er zit zowiezo een chip in de sleutel en dat is een klasse 1 beveiliging.
Ticking away the moments that make up a dull day......
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: alarm V6 2013

Bericht door hoogie35 »

Maar waarom heb je het überhaupt een alarm nodig op een 4 jaar oude V6 cabrio?
Nou voor mij is een 4 jaar "oude" Mustang niet erg oud hoor :twisted: , hier zit wel wat jaartjes sparen in. Maar goed, het ging mij erom: als het er in zit, dan krijg ik meer korting op mijn polis. ik denk niet eens, wat jij aangeeft, dat ze het verplichten bij een all-risk.

groet
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: alarm V6 2013

Bericht door hoogie35 »

Er zit zowiezo een chip in de sleutel en dat is een klasse 1 beveiliging.
Dankjewel, dat is wat ik wou weten.
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: alarm V6 2013

Bericht door Eric »

hoogie35 schreef:Nou voor mij is een 4 jaar "oude" Mustang niet erg oud hoor :twisted:
Dat bedoelde ik ook helemaal niet. Ik wou je alleen in overweging geven dat de auto in een prijscategorie valt waarbij het niet nodig is om je de ellende van een alarmsysteem op de hals te halen.
Gebruikersavatar
Pierewaai
Berichten: 94
Lid geworden op: za 16 nov, 2013 22:12

Re: alarm V6 2013

Bericht door Pierewaai »

Ik heb een 2005 en nu bijna 4 jaar geleden toen we de auto kochten toch een alarm inlaten bouwen.
Scheelde idd in de premie, maar ook voor mijn gemoedsrust.
ANWB verplichtte het toen ook voor all risk. En die waren toen de enige betaalbare.

Ik zie het niet als ellende op de hals halen. Klopt wel dat Europese verzekeraars de USA beveiliging niet accepteren.
Of wel, er is een nieuwe bedrading getrokken, daar het voor het certificaat (en dus de korting) de canbus niet mocht.
Kosten vielen reuze mee, daar ik gelijk nieuwe radio, speakers, versterkers en stoelverwarming liet inbouwen.
Auto lag toch al open.

Zijn nu verzekerd bij ASR, betaal voor WA+ € 294 per jaar. Met 29 schadevrije jaren. Zonder eisen van alarm btw.
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: alarm V6 2013

Bericht door hoogie35 »

Hallo,
volgende week is het dan zover, kan ik de auto ophalen, hij staat nu nog voor APK ingepland en ook inmiddels op naam.
Voor wat de verzekering betreft: ik neem toch een all-risk bij Centraal Beheer. Dan heb ik ongevallen inzittende en pechhulp NL erbij. Komt neer op €554,- per jaar ( of €46,- per maand) bij een eigen risico van €300,-. bij geen eigen risico is het €641,- per jaar (of €53,- per maand). Heb er wel even over nagedacht wat ik moet doen, WA plus of WA casco, maar de dagwaarde (€32.500) en het feit dat ik denk dat er op deze auto's best wel eens wat afgunst bij een bepaalde groep mensen kan zijn (aanrijding en vandalisme zitten niet in het plus pakket), hebben me over de streep getrokken om voor all-risk te gaan. Ik las hier immers ook al eens dat er grapjassen waren die over de motorkap liepen, brrr. :cry:
Heb natuurlijk wel mijn korting erbij omdat ik 23 jaren schadevrij heb en niet meer dan 12.000 p/j met deze auto rijd.

volgende week maar eens mooie foto's maken :smt040
gr.
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”