Navigatie inbouwen op orgineel sysyteem

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Navigatie inbouwen op orgineel sysyteem

Bericht door hoogie35 »

Dit stoort me wel denk ik, Had in mijn BMW ook het navi helemaal onderin, ogen gaan toch ook ver van de weg af.
Daarom zat ik naar een 1 din systeem te kijken, de Pioneer AVH-Z7000DAB, schermpje komt uit de radio en ik hoef niets om te bouwen qua panelen oid. en de knoppen blijven gewoon zitten.
Maar zo lees ik het. Wat denken jullie? is het wat?

groet
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Navigatie inbouwen op orgineel sysyteem

Bericht door DanielSmit »

Er is nog een variant, waarbij het scherm wel bovenin komt, merk is metra, hierbij kun je dus kiezen of je je radio onder of boven wilt.

Grote verschil verder is dat je geen touchscreen hebt

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 1446226602
Laatst gewijzigd door DanielSmit op zo 03 dec, 2017 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Navigatie inbouwen op orgineel sysyteem

Bericht door Eric »

hoogie35 schreef: za 02 dec, 2017 22:25Aansluitend op dit topic kwam ik een link tegen van de navishop, die schijnen ook navi systemen om te kunnen bouwen, misschien is het interessant.
http://www.navishop.nl/ford-mustang-nav ... 13189.html
Dat is volgens mij alleen voor het ombouwen van Sync2 in een US 2015 model waar standaard al een 8" scherm in zit. Buitengewoon prijzige oplossing trouwens, er zijn diverse bedrijven in Europa die het US Sync2 systeem gewoon kunnen reflashen met de EU firmware zoals die in de auto's zit die via Europese dealers zijn geleverd.
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Navigatie inbouwen op orgineel sysyteem

Bericht door hoogie35 »

Er is nog een variant, waarbij het scherm wel bovenin komt, merk is metra, hierbij kun je dus kiezen of je je radio onder of boven wilt.

Grote verschil verder is dat je geen touchscreen hebt

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 1446226602

bedankt voor de moeite, ik denk inderdaad dat het deze gaat worden https://www.ebay.com/itm/Metra-99-5839C ... G6&vxp=mtr
in combinatie met Pioneer AVH-X8800BT
ff alles checken en dan bestellen bij USA2YOU.nl
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Navigatie inbouwen op orgineel sysyteem

Bericht door Eric »

Misschien wel verstandig om van te voren even te onderzoeken of in zo'n paneel waar de head unit bovenin komt wel voldoende inbouwdiepte hebt voor het dubbeldin apparaat van je keuze. In een 2005 past dat meestal wel, maar dit deel van het dashboard is bij de facelift vanaf 2010 ingrijpend veranderd, waardoor het paneel van de middenconsole veel verder naar boven doorloopt en de headunit dus ook veel hoger komt te zitten.
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Navigatie inbouwen op orgineel sysyteem

Bericht door hoogie35 »

Misschien wel verstandig om van te voren even te onderzoeken of in zo'n paneel waar de head unit bovenin komt wel voldoende inbouwdiepte hebt voor het dubbeldin apparaat van je keuze. In een 2005 past dat meestal wel, maar dit deel van het dashboard is bij de facelift vanaf 2010 ingrijpend veranderd, waardoor het paneel van de middenconsole veel verder naar boven doorloopt en de headunit dus ook veel hoger komt te zitten.
Dit wordt verstaan onder het kopje checken. Bedankt voor de tip.
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Navigatie inbouwen op orgineel sysyteem

Bericht door hoogie35 »

maar dit deel van het dashboard is bij de facelift vanaf 2010 ingrijpend veranderd,
Aan de andere kant: Deze is speciaal gemaakt voor de modellen '10 t/m '14. De audio heeft allemaal wel dezelfde inbouw diepte mag ik aannemen?
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Navigatie inbouwen op orgineel sysyteem

Bericht door DanielSmit »

Niet helemaal, als je een discloos systeem hebt (geen dvd, cd mogelijkheid) zijn de radios de helft smaller. Dus het zou kunnen dat het niet past. Al was het zoals ik me kan herrineren geen probleem. Is alweer ff geleden dat ik het open had, dus pin me er niet op vast
Gewoon omdat het kan :)
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Navigatie inbouwen op orgineel sysyteem

Bericht door hoogie35 »

Het is wel een gok waard, als de bovenkant niet blijkt te passen, kan hij alsnog onderin, dubbel front geleverd. :)
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Navigatie inbouwen op orgineel sysyteem

Bericht door hoogie35 »

hoogie35 schreef: ↑za 02 dec, 2017 23:25
Aansluitend op dit topic kwam ik een link tegen van de navishop, die schijnen ook navi systemen om te kunnen bouwen, misschien is het interessant.
http://www.navishop.nl/ford-mustang-nav ... 13189.html
Dat is volgens mij alleen voor het ombouwen van Sync2 in een US 2015 model waar standaard al een 8" scherm in zit. Buitengewoon prijzige oplossing trouwens, er zijn diverse bedrijven in Europa die het US Sync2 systeem gewoon kunnen reflashen met de EU firmware zoals die in de auto's zit die via Europese dealers zijn geleverd.
nog even terugkomend op dit topic voor degene die hier nog behoefte aan hebben:
Toevallig (nou ja toevallig) was ik op de site van USA Damstra in Franeker en die schijnen op alle Ford USA vanaf 2012 te kunnen aanpassen, origineel werkend met Europese kaarten en radio frequenties.
http://www.usadamstra.nl/nl/modules/new ... s-werkend/

groet
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Navigatie inbouwen op orgineel sysyteem

Bericht door hoogie35 »

Dit is de oplossing geworden. De knoppen zijn vervangen door een digitaal touchscreen display.
Alleen de stuurwiel bediening van de audio werkt niet terwijl de kabel er wel in zit, dus da's nog ff uitvogelen. FM stoort, dat komt omdat er een blokje/verloop tussen moet van usa ---> EU, maar die hoef ik niet persé als blijkt dat de DAB goed werkt, komt echt een super mooi geluid uit.
Morgen nog kijken hoe alles werkt, zoals de apps etc.

Image
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Navigatie inbouwen op orgineel sysyteem

Bericht door DanielSmit »

Ziet er goed uit, welk frame is dat nou?
Gewoon omdat het kan :)
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Navigatie inbouwen op orgineel sysyteem

Bericht door hoogie35 »

Dat is de Metra 99-5839CH double\single din replacement kit. Set bestaat uit 2 frames waardoor je kan kiezen of je de 2-din radio boven of beneden wilt. In mijn geval moest het beneden (al was dat niet mijn eerste optie) omdat hij niet aan de bovenkant past, daar zit denk ik een soort van versterker achter. Ben er erg blij mee :?
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Navigatie inbouwen op orgineel sysyteem

Bericht door 1967coupe »

Je hebt geen kastje nodig om van US naar EU frequenties om te schakelen.
Dat kan software matig.
Er zit iemand op het duitse forum die dat doet. Niet ver over de grens dacht ik bij arnhem.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Navigatie inbouwen op orgineel sysyteem

Bericht door DanielSmit »

hoogie35 schreef: za 10 feb, 2018 10:19 Dat is de Metra 99-5839CH double\single din replacement kit. Set bestaat uit 2 frames waardoor je kan kiezen of je de 2-din radio boven of beneden wilt. In mijn geval moest het beneden (al was dat niet mijn eerste optie) omdat hij niet aan de bovenkant past, daar zit denk ik een soort van versterker achter. Ben er erg blij mee :?

Bedankt, eens even naar kijken
Gewoon omdat het kan :)
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”