nieuwe sleutel, programmeren?

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

nieuwe sleutel, programmeren?

Bericht door hoogie35 »

Hallo,
weer wat. Bij de auto had ik geen sleutel op afstandbediening
Afbeelding
Ik zou een nieuwe toegestuurd krijgen en die had ik vandaag binnen
Afbeelding

Alleen....deze doet het natuurlijk niet, ik had bij de importeur gevraagd of hij de auto niet nodig had en dat was niet het geval, heb in het boekje iets zien staan over zelf programmeren van de sleutel, maar kom daar niet helemaal uit.
Is er iemand hier die mij simpel uit kan leggen hoe dit moet? Moet dit anders persé bij een dealer? Ik hoop het niet, vorige week de Ford dealer gevraagd naar een accu, die kwam er met het kenteken en zelfs het chassisnummer niet uit, toen hij me vroeg of het een benzine of diesel was, was ik er klaar mee!!! Bij de multimate (bouwmarkt) kunnen ze wel sleutels inleren, hoop dat ze er daar wat mee kunnen. Maar mijn hoop is voor nu iig dat er iemand van jullie iets kan zeggen hierover.

bij voorbaat dank.
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
MarcelD
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 29 dec, 2014 21:23

Re: nieuwe sleutel, programmeren?

Bericht door MarcelD »

De vraag is: heb jij 1 of 2 werkende sleutels?
Als je twee werkende sleutels heb kun je verdere reservesleutels zelf programmeren. Via Google vind je hier genoeg gebruiksaanwijzingen (ook op youtube).
Heb je maar 1 werkende sleutel dan word dit iets lastiger.
Ik had zelf ook maar 1 sleutel (hier het topic wat ik hierover geschreven had: viewtopic.php?f=55&t=25050&p=322266#p322266.
Een normale Ford dealer kon dit niet (tenminste niet toen ik dat probleem had). Ook een sleutelbedrijf kan dit niet.
Voor mijn Mustang heb ik toendertijd een sleutel bij een garage in Duitsland laten programmeren.
Vorig jaar heb ik een sleutel voor een Ford F150 laten programmeren bij ACS in Liesel http://acs-liessel.nl/.
Zorg er in ieder geval voor dat je uiteindelijk 3 werkende sleutels heb. Als je er dan 1 verliest kun je met de andere 2 zelf een nieuwe sleutel programmeren.

mvg

Marcel
Gebruikersavatar
MarcelD
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 29 dec, 2014 21:23

Re: nieuwe sleutel, programmeren?

Bericht door MarcelD »

Nog vergeten: de sleutel laten slijpen kun je ook bij de bouwmarkt laten doen.

mvg

Marcel
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: nieuwe sleutel, programmeren?

Bericht door hoogie35 »

thx. Voor mijn Renault moest ik ook een nieuwe sleutel hebben à 180 euro (slik), Die kon wel bij de sleutelboer inleren (met de auto erbij). Maar ja, bij mij gaat niets vanzelf of makkelijk :cry:
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: nieuwe sleutel, programmeren?

Bericht door DanielSmit »

Wanneer je maar 1 werkende sleutel hent kun je de 2e door hennie lek evt laten inleren (heb ik ook gedaan) De remote kun je wel gewoon zelf en als je 2 werkende sleutels hebt kun je alles zelf doen inderdaad.
In Rotterdam kun je bij Pietersen evt terecht, maar mijn ervaringen daar zijn erg slecht en een bezoekje aan Hennie is nog gezellig ook, dus die zou ik persoonlijk eerder aanraden.
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: nieuwe sleutel, programmeren?

Bericht door keesie25 »

Voor mij is dat al weer lang geleden, maar zo uit mijn hoofd: ik had ook maar 1 sleutel toen ik de auto kocht. Een tweede sleutel was bij de plaatselijke sleutelboer te bestellen, en die kon hem ook inleren. Ik meen dat het totaal 80 euro kostte.
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: nieuwe sleutel, programmeren?

Bericht door hoogie35 »

Ben al weer veel wijzer geworden. Vanmiddag ( bijna de hele middag) naar Jaarsma in Hartwerd geweest om de nieuwe sleutel aan de praat te krijgen, dat viel niet mee. Heb van VS-import een nieuwe gehad, zou een "nieuw model klapsleutel" moeten zijn, jaja, nou mooi niet, blijkt Chinese rommel te zijn voor 40 Dollar. Uiteindelijk heeft Jaarsma de code over kunnen zetten, maar de functie's van de sleutel werken verder niet, dus geen unlocken van de auto of kofferbak. Toevellig had Jaarsma een tijdje geleden een origineel gokocht en heb ik dus mazzel, dat is deze:
Afbeelding
Wéér 188 euro armer, maar wil niet zonder. Al met al vind ik VS-import zo langzamerhand een klote bedrijf en ik zou zéker daar niet weer een weg halen. hoezo: " Wij leveren deze auto's in showroom conditie af!" (Let vooral op het uitroepteken).
Ben hélemaal klaar met deze kerel :censored: :censored: :censored:
Mijn dank gaat uit naar Jaarsma, nette zaak, lekkere koffie aangeboden en zeer vriendelijk. Bijna anderhalf uur met me bezig geweest, kwartier gerekend. Leuk praatje (in de zin van zinnige verhalen of uitleg en geen domme prietpraat). Magazijn laten zien, bijna alles op voorraad.

Zo....dat ben ik ff kwijt
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: nieuwe sleutel, programmeren?

Bericht door DanielSmit »

Ik heb die klapsleutels ook, overigens niet via VS import, maar hier werkt hij prima. Wel moest ik eerst 2 andere sleutels werkend hebben. Ik heb nog ergens een beschrijving liggen thuis waarmee je het gewoon voor de deur kunt doen. Als je interesse hebt dan kan ik het wel even posten.
Gewoon omdat het kan :)
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: nieuwe sleutel, programmeren?

Bericht door hoogie35 »

Ik heb die klapsleutels ook, overigens niet via VS import, maar hier werkt hij prima. Wel moest ik eerst 2 andere sleutels werkend hebben. Ik heb nog ergens een beschrijving liggen thuis waarmee je het gewoon voor de deur kunt doen
Hoi Daniël,
bedoel je hiermee dat je nu 3 sleutels hebt? Als je er 2 hebt dan zou ik heel graag die beschrijving hebben, zo niet mag je de moeite besparen, vind ik het prima zo. Die nieuwe sleutel is natuurlijk wel mooier.
bvd voor de moeite
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: nieuwe sleutel, programmeren?

Bericht door DanielSmit »

Ik had er 4 werken op de auto, waarvan 3 met werkende afstandsbediening. Nu nog 2 met werkende afstandsbediening en 1 zonder. (die zonder was de gene die bij de auto zat) Ik zal straks als ik thuis ben even zoeken en dan pist ik hier wel even een foto.
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: nieuwe sleutel, programmeren?

Bericht door DanielSmit »

hoogie35 schreef: za 09 dec, 2017 21:23
Ik heb die klapsleutels ook, overigens niet via VS import, maar hier werkt hij prima. Wel moest ik eerst 2 andere sleutels werkend hebben. Ik heb nog ergens een beschrijving liggen thuis waarmee je het gewoon voor de deur kunt doen
Hoi Daniël,
bedoel je hiermee dat je nu 3 sleutels hebt? Als je er 2 hebt dan zou ik heel graag die beschrijving hebben, zo niet mag je de moeite besparen, vind ik het prima zo. Die nieuwe sleutel is natuurlijk wel mooier.
bvd voor de moeite

Ik heb er even een apart topic van gemaakt zodat evt andere hem ook makkelijk kunnen vinden.

viewtopic.php?f=55&t=30133
Gewoon omdat het kan :)
cobus
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 03 jul, 2017 07:29

Re: nieuwe sleutel, programmeren?

Bericht door cobus »

Goedemorgen,

Ik had ook maar 1 sleutel
In kop noord holland kan je hem kopen bij shoefix in heerhugowaard
Hij kan alles voor alle auto's

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: nieuwe sleutel, programmeren?

Bericht door SanQ »

Beetje fatsoenlijke sleutelboer kan dit.....

Hier op Alphen kan je zelfs de afstandbediening krijgen die lijkt op de originele.
Ticking away the moments that make up a dull day......
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”