kosten grote beurt

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: kosten grote beurt

Bericht door hoogie35 »

Bedankt Kees, goed dat je alles bij houd, dat doe ik ook bij alle 3 auto's. brandstof/APK/onderhoud etc.
Geeft een mooi plaatje per km. Afijn, morgen eerst maar voor onderhoud en daarna maar eens verder kijken. In ider geval niet bij de Ford dealer, daar ben ik wel klaar mee.
Kom je voor een nieuwe accu, kunnen ze eerst de gegevens adh van kenteken én chassis nummer niet vinden en vragen ze of het een diesel of benzine is.....-"uhh nee meneer, Mustangs met een diesel zijn er niet". - "nou ja, zou zo maar kunnen". -"ja meneer, ik kijk wel even verder, bedankt hoor".
echt....tenenkrommend.
prettige avond.
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: kosten grote beurt

Bericht door keesie25 »

Hoi Hoogie, zoals gezegd, ik houd niet alles bij, maar wel wat het totale onderhoud kost. Ik doe dat eigenlijk niet omdat ik de kosten in de hand wil houden, maar ik heb een soort 'filosofie' dat: als je dingen registreert, kun je het jezelf(en anderen) soms wat makkelijker maken. Neem nou iets eenvoudigs als een accu. Je kunt een 'originele' kopen, maar er zijn ook mensen die er andere ingezet hebben die minstens zo goed is en eerder nog goedkoper. Of ruitenwissers. Hoewel nu achterhaald door flexibele, die Carglass gewoon heeft, kon je vroeger niet zomaar naar Halfords om een setje te kopen. Ik ontdekte toen dat een set van een Ford Explorer eigenlijk goedkoper en beter is, omdat deze een groter oppervlak beslaan.
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: kosten grote beurt

Bericht door petersdappie »

hoogie35 schreef:Bedankt Kees, goed dat je alles bij houd, dat doe ik ook bij alle 3 auto's. brandstof/APK/onderhoud etc.
Geeft een mooi plaatje per km. Afijn, morgen eerst maar voor onderhoud en daarna maar eens verder kijken. In ider geval niet bij de Ford dealer, daar ben ik wel klaar mee.
Kom je voor een nieuwe accu, kunnen ze eerst de gegevens adh van kenteken én chassis nummer niet vinden en vragen ze of het een diesel of benzine is.....-"uhh nee meneer, Mustangs met een diesel zijn er niet". - "nou ja, zou zo maar kunnen". -"ja meneer, ik kijk wel even verder, bedankt hoor".
echt....tenenkrommend.
prettige avond.
Jammer dat je een slechte ervaring met de ford dealer hebt. Maar dat gebeurt helaas weleens, eigenlijk dagelijks in winkels ed. Om dan direct te zeggen ik ben daar klaar mee... Ik moest ook direct een nieuwe accu nu alweer ruim 5 jaar geleden. En ik stond erop dat het een originele motorcraft moest zijn. Toen naar de ford dealer in Alkmaar gegaan. Aan de hand van chassis nummer werd een nieuwe besteld. Binnen 1 dag binnen en exact dezelfde als die eruit kwam. Ik ben eenmaal een origineel freak omdat past perfect en vind het gewoon niet staan zo’n kwikfit accu. Voor mij een reden dat mensen op onderhoud besparen besparing. Net als goedkope banden bijvoorbeeld. Ik wordt daar blij van en de kap gaat open, he een motorcraft oliefilter en he ook motorcraft accu ;););) maar ieder ze keuze hoor....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: kosten grote beurt

Bericht door Kuupertie »

70 euro ex is toch ook niet een heel goed tarief voor een werkplaats ?! Is bijna 425 alleen voor arbeidsloon.
Wat jij beschrijft is, in mijn ogen, zelfs een kleine beurt....geen grote.
Lekker zelf doen, ben je in twee uurtjes maximaal klaar en heb je 20% op je onderdelen bespaart.
Ik doe voor mijn daily (geen mustang) dit soort zaken ook zelf. Alleen de olie scheelt al 50%
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: kosten grote beurt

Bericht door hoogie35 »

Kuupertie, ik snap wat je bedoeld, maar dit moest wel wat uitgebreider nagekeken worden, je weet nooit hoe er met zo'n auto omgesprongen is en mijn vertrouwen werd er niet beter op gezien de oplopende "dingetjes" die ik er steeds meer bij kreeg. Tevens ben ik momenteel niet echt in de gelegenheid om dit soort dingen zelf te doen.

Afijn, de auto is vandaag klaargemaakt voor de grote beurt, bougies niet vervangen, gaan 100.000 miles mee (nu 83.000 km. gereden) en het brandstof filter ook niet. Er was daardoor een uurtje minder werk gemaakt. Wel werd ik gebeld dat de remblokken op waren, achter zelfs zo goed als op het ijzer. Dus maar laten vervangen. de 750 euro werden hierdoor wel opgekrikt naar 920 euro. Maar goed, ik weet nu iig wel zeker dat ik komende zomer lekker kan "cruisen".
Bijgaand de offerte, met dit topic hoop ik dat er anderen hun voordeel mee kunnen doen als men wil weten wat een grote beurt kost. De carterplug vond ik zelf nogal een duur ding. De olie vond iemand ook duur, maar het is dan ook synthetische olie, 5W20


Afbeelding

zaterdag ophalen en dan door een poetsbedrijf onderhanden laten nemen, overal zit dat vieze fijne California zand. :oops: en de lak moet gepolijst worden. Dan een mooi plekje zoeken om eindelijk eens een paar mooie foto's te maken.
Prettige dagen.
Alex
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: kosten grote beurt

Bericht door Eric »

U werd geholpen door receptie1. Das altijd fijn om te weten.
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: kosten grote beurt

Bericht door hoogie35 »

Dat is voor als er problemen zijn, dat je niet per ongeluk naar receptie 2 gaat :lol: :lol: :lol:
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”