Kosten Ford Mustang GT Bouwjaar 2011-2014
Moderator: Shelby GT-H
Re: Kosten Ford Mustang GT Bouwjaar 2011-2014
Ik zat een paar maanden geleden in hetzelfde schuitje. BMW verkocht omdat ik een 5.0 wilde. In Nederland is het aanbod zo klein (zeker voor handbak coupe) dat ik meteen in duitsland ben gaan kijken.
Daar moet je goed opletten aangezien 3/4 van het aanbod rond de 20-25k opgelapte schade voertuigen uit oostblok zijn. Let vooral op stomme stickers en niet originele bekleding.
Daarnaast heb ik veel importbedrijven geraadpleegd om erachter te komen wat de BPM nog is, aangezien ik zelf uitrekenen moeilijk vond met de nieuwe regels. Ik heb eerder mustangs geimporteerd uit de EU en in mijn beleving moest het voor 2000-3000eur kunnnen. Dikke miscalculatie!
Meerdere antwoorden van 7000-9000eur BPM gekregen. Zelf gaan rekenen en inderdaad ook op dat bedrag uitgekomen. Hennie Lek nog 1x gebeld en die bevestigde mijn vermoeden.. voor minder dan 7000eur BPM gaat het niet lukken. (Tenzij Hennie iets creatiefs kan bedenken, maar het risico dat je nog steeds 7000+ moet aftikken blijft bestaan).
Toen heb ik zelf de beslissing genomen om maar te gaan kijken naar 05-09 modellen, eventueel weer een terminator cobra als die ergens te koop is. En uiteindelijk een mooie 2005 handbak coupe van een mede forumlid gekocht.
We zitten gewoon met een klote systeem in NL waardoor sommige autos ineens buiten proportie duur worden. Is de 5.0 een betere motor? Ja. Is he interieur van de facelift beter? De 2011+ is een betere auto in elk opzicht.
Maar voor 30-35k?! Is het een 15.000 eur betere auto? Nee. Dat kon ik mezelf niet verkopen in ieder geval. Dus nu blij met een mooie 2005 GT en geld over voor leuke dingen als uitlaat, schroefset, etc.
Daar moet je goed opletten aangezien 3/4 van het aanbod rond de 20-25k opgelapte schade voertuigen uit oostblok zijn. Let vooral op stomme stickers en niet originele bekleding.
Daarnaast heb ik veel importbedrijven geraadpleegd om erachter te komen wat de BPM nog is, aangezien ik zelf uitrekenen moeilijk vond met de nieuwe regels. Ik heb eerder mustangs geimporteerd uit de EU en in mijn beleving moest het voor 2000-3000eur kunnnen. Dikke miscalculatie!
Meerdere antwoorden van 7000-9000eur BPM gekregen. Zelf gaan rekenen en inderdaad ook op dat bedrag uitgekomen. Hennie Lek nog 1x gebeld en die bevestigde mijn vermoeden.. voor minder dan 7000eur BPM gaat het niet lukken. (Tenzij Hennie iets creatiefs kan bedenken, maar het risico dat je nog steeds 7000+ moet aftikken blijft bestaan).
Toen heb ik zelf de beslissing genomen om maar te gaan kijken naar 05-09 modellen, eventueel weer een terminator cobra als die ergens te koop is. En uiteindelijk een mooie 2005 handbak coupe van een mede forumlid gekocht.
We zitten gewoon met een klote systeem in NL waardoor sommige autos ineens buiten proportie duur worden. Is de 5.0 een betere motor? Ja. Is he interieur van de facelift beter? De 2011+ is een betere auto in elk opzicht.
Maar voor 30-35k?! Is het een 15.000 eur betere auto? Nee. Dat kon ik mezelf niet verkopen in ieder geval. Dus nu blij met een mooie 2005 GT en geld over voor leuke dingen als uitlaat, schroefset, etc.
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Re: Kosten Ford Mustang GT Bouwjaar 2011-2014
Ben ik helemaal met je eens, Die BPM blijkt ook alleen maar omhoog te gaan....Nick schreef: ↑vr 25 mei, 2018 08:06 We zitten gewoon met een klote systeem in NL waardoor sommige autos ineens buiten proportie duur worden. Is de 5.0 een betere motor? Ja. Is he interieur van de facelift beter? De 2011+ is een betere auto in elk opzicht.
Maar voor 30-35k?! Is het een 15.000 eur betere auto? Nee. Dat kon ik mezelf niet verkopen in ieder geval. Dus nu blij met een mooie 2005 GT en geld over voor leuke dingen als uitlaat, schroefset, etc.
Zou ook mooi zijn als ze het veel makkelijker maakten om dat allemaal als particulier te berekenen, is gewoon idioot hoe moeilijk het is tegenwoordig. Ik kom er zelf ook nauwelijks uit en niet te vergeten dat al mocht je er één uit het buitenland vinden je dan ook nog al de extra kosten van bijv transport moet meerekenen...
Ik ga waarschijnlijk hetzelfde doen en maar opzoek naar een 05-09 GT.
Bedankt voor de reacties
Re: Kosten Ford Mustang GT Bouwjaar 2011-2014
Wat het nog lastiger maakt is dat je de grammen CO2 exact moet weten om het uit te rekenen. Aangezien ze nooit in europa geleverd zijn, is elke importeur er creatief mee omgegaan en zo kan het zijn dat de ene 5.0 handbak 230gram op papier uitstoot en de andere 370gram (bijvoorbeeld). In duitsland misschien geen probleem, maar hier is dat een verschil van duizenden euros! Ik was op een gegeven moment niet eens maar aan het zoeken op kilometerstand en kleur maar op wie de laagste co2 op papier geregistreerd had! Want de RDW neemt het klakkeloos over van de duitsers..
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Re: Kosten Ford Mustang GT Bouwjaar 2011-2014
Mijn vrouw heeft net een nieuwe auto gekocht, haar werd aangeraden er eentje uit voorraad te kopen. Per deze maand wordt uitstoot anders gerekend, waardoor de BPM op auto's nog eens fors omhoog gaat. Een nieuwe Fiesta bestellen is meer dan 3000 Euro duurder dan exact dezelfde uit voorraad, puur BPM.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Re: Kosten Ford Mustang GT Bouwjaar 2011-2014
Hmmm, Weet iemand toevallig of je een auto mag importeren als je bijv aan afbetaling doet?
Stel ik zou ik GT van 2011+ in Duitsland Leasen (Per maand betalen, eventueel grote aanbetaling afhankelijk van BPM) mag je die auto dan alvast importeren naar Nederland en BPM en alles betalen? Of moet je persé de auto eerst helemaal afbetaald / gekocht hebben voor je dit mag doen?
Ik ben daar wel benieuwd naar, even uit nieuwsgierigheid.
Stel ik zou ik GT van 2011+ in Duitsland Leasen (Per maand betalen, eventueel grote aanbetaling afhankelijk van BPM) mag je die auto dan alvast importeren naar Nederland en BPM en alles betalen? Of moet je persé de auto eerst helemaal afbetaald / gekocht hebben voor je dit mag doen?
Ik ben daar wel benieuwd naar, even uit nieuwsgierigheid.
Re: Kosten Ford Mustang GT Bouwjaar 2011-2014
De 2005-2009 GT is wel mooier dan de 2011-2014 iets meer retro, de 2011-2014 wat moderner. En ook daar krijg je een mooi geluid uit hoor
Ik ben er dik tevreden mee en hij is ja je leest het goed redelijk zuinig ook. . Succes met je zoektocht
Ik ben er dik tevreden mee en hij is ja je leest het goed redelijk zuinig ook. . Succes met je zoektocht
Re: Kosten Ford Mustang GT Bouwjaar 2011-2014
Dit laatste. Je moet namelijk de Duitse eigendomspapieren die bij de auto horen inleveren bij de RDW voordat je überhaupt BPM aangifte kunt doen. Dat gaat uiteraard niet als de auto nog eigendom is van een derde partij.
Re: Kosten Ford Mustang GT Bouwjaar 2011-2014
Dan zou je zeker wat leuks voor moeten kunnen vinden, alhoewel ik deze modellen in NL. duur vond, was voor mij de reden voor import.Ik zal de markt even goed in de gaten houden en maar hopen dat er binnenkort een mooi autootje te koop komt,
anders ga ik wel voor de 05-09 versie.
en, voor als je het belangrijk vind, 05-09 modellen verbruiken nogal wat meer dan de 10-14 modellen, dan red je 1 op 12 niet. Dan heb ik het nog maar over de V6
A dream costs nothing unless you want it to come true.
Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Re: Kosten Ford Mustang GT Bouwjaar 2011-2014
Klinkt logisch, dat is best jammer.
Dank voor de hulp
Re: Kosten Ford Mustang GT Bouwjaar 2011-2014
Aangezien de 11-14 V6 ongeveer evenveel PK heeft als de GT van 05-09, hoe zit het met het verbruik van de 11-14 met V6 ?hoogie35 schreef: ↑ma 28 mei, 2018 19:17Dan zou je zeker wat leuks voor moeten kunnen vinden, alhoewel ik deze modellen in NL. duur vond, was voor mij de reden voor import.Ik zal de markt even goed in de gaten houden en maar hopen dat er binnenkort een mooi autootje te koop komt,
anders ga ik wel voor de 05-09 versie.
en, voor als je het belangrijk vind, 05-09 modellen verbruiken nogal wat meer dan de 10-14 modellen, dan red je 1 op 12 niet. Dan heb ik het nog maar over de V6
Ik vind persoonlijk het originele mustang geluid ook best wel belangrijk... heeft de v6 uitvoering wel een mooi geluid vergeleken met de GT?
Re: Kosten Ford Mustang GT Bouwjaar 2011-2014
Op dit moment staat mijn verbruik teller op 1:12. het originele geluid kan ik je niet vertellen, ik heb er gelijk een RVS open pipe onder laten zetten, dat gaat ..... op zijn zachtst gezegd....nogal woest.hoogie35 schreef: ↑ma 28 mei, 2018 20:17
Ik zal de markt even goed in de gaten houden en maar hopen dat er binnenkort een mooi autootje te koop komt,
anders ga ik wel voor de 05-09 versie.
Dan zou je zeker wat leuks voor moeten kunnen vinden, alhoewel ik deze modellen in NL. duur vond, was voor mij de reden voor import.
en, voor als je het belangrijk vind, 05-09 modellen verbruiken nogal wat meer dan de 10-14 modellen, dan red je 1 op 12 niet. Dan heb ik het nog maar over de V6
Aangezien de 11-14 V6 ongeveer evenveel PK heeft als de GT van 05-09, hoe zit het met het verbruik van de 11-14 met V6 ?
Ik vind persoonlijk het originele mustang geluid ook best wel belangrijk... heeft de v6 uitvoering wel een mooi geluid vergeleken met de GT?
A dream costs nothing unless you want it to come true.
Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Re: Kosten Ford Mustang GT Bouwjaar 2011-2014
Om eerlijk te zijn denk ik er nog over om de uitlaat te vervangen door een Roush catback system, dat geeft ook een mooie roffel.
A dream costs nothing unless you want it to come true.
Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Re: Kosten Ford Mustang GT Bouwjaar 2011-2014
Hé een GT is een GT hè, daar kan niets tegen op , de uitlaat kostte mij 325 Dollar, degene die hem voor mij importeerde had hem daar gelijk besteld en zodoende in de kofferbak gedaan, als je zoiets zelf besteld in USA dan zou die 750 Dollar moeten kosten.Wat mag z'on uitlaat systeem kosten?
A dream costs nothing unless you want it to come true.
Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Re: Kosten Ford Mustang GT Bouwjaar 2011-2014
De 4.0 V6 zou ik vermijden, zuipt een hoop en komt erg weinig vermogen uit. De 3.7 is een hele goeie motor, met in mijn mening ook een best bijzonder goed geluidje. Echter vind ik het geen geluid wat bij een mustang past, eerder bij een Nissan oid. Hij klinkt een beetje als mijn oude infiniti G37. Zeker een leuk geluidje, maar past niet helemaal bij die stoere retro look van de 11-14.
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone