geen ABS op 2008 model?

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Dennis68
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 23 sep, 2016 16:20

geen ABS op 2008 model?

Bericht door Dennis68 »

Hallo,

In het verleden wel wat gepost maar ben meer een lezer, wel nog steeds in het bezit van mijn 68 er (inmiddels 12 jaar)
Maar ik zit nu mijn blik te verbreden naar 2005-2010 als daily driver.

Nu heb ik vandaag nog even gekeken naar 2008 maar tijdens de proefrit bleek dat er geen ABS op zit?????
Ik kan geen sensoren vinden en uiteraard brand er ook geen lampje (ken er uit gehaald zijn)
Nu heb ik ooit hier iets gelezen dat er kennelijk autos geleverd werden zonder ABS, maar kan het niet meer terug vinden, ook de zoekfunctie geeft mijn geen antwoord want alleen op ABS zoeken lukt niet aangezien het 4 tekens moeten zijn.

Ik kan dat bijna niet geloven maar als dat wel zo is dan hoor ik dat graag!

ben benieuwd,
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: geen ABS op 2008 model?

Bericht door grandmaster n »

Hai,

Bij de V6 was het een optie (ja, echt waar!!) en bij de V8 was het standaard.

gr
Dennis68
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 23 sep, 2016 16:20

Re: geen ABS op 2008 model?

Bericht door Dennis68 »

Hoe kan dat! een optie! en dat in een land waar zoveel regels zijn :lol:
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: geen ABS op 2008 model?

Bericht door petersdappie »

Dennis68 schreef:Hoe kan dat! een optie! en dat in een land waar zoveel regels zijn :lol:
Mijn mustang is van december 2007 heeft geen ABS ook geen Tc. Er zijn mensen die het niet willen hebben of willen het uitzetten om zo de rijbeleving beter te voelen. (Driften). Vond het zelf ook vreemd maar ik kan er nu mee leven. Ik moet het paard zonder hulp middelen zelf temmen. Nee maar merk je niks van verder. Of wil je ieder stop licht strepen trekken... hihi...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dennis68
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 23 sep, 2016 16:20

Re: geen ABS op 2008 model?

Bericht door Dennis68 »

Geen traction controle kan ik wel mee leven, ABS heeft het leven van mijn vrouw gered, en die gaat er 80% mee rijden dus dat moet er echt op zitten.
Kan ik dat herkennen aan bijv een "de luxe "uitvoering of "premium" ofzo :?:
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: geen ABS op 2008 model?

Bericht door petersdappie »

Dennis68 schreef:Geen traction controle kan ik wel mee leven, ABS heeft het leven van mijn vrouw gered, en die gaat er 80% mee rijden dus dat moet er echt op zitten.
Kan ik dat herkennen aan bijv een "de luxe "uitvoering of "premium" ofzo :?:
De Mustangs die ik heb gezien hebben de lampjes in het dashboard en dan heb je ABS en Tc beide. Ik ben overigens nooit bij een noodstop van de weg geraakt of weggeslipt. Ik heb wel hele goede continental en bespaar nergens op. Liever alles kwaliteit. Bij winter en gladheid is het eigenlijk geen rijden met de mustang, maar ook niet met ABS en Tc. Maar winters zijn enkele dagen per jaar en ik gebruik niet eens me winterbanden niet meer. Suc6 met zoeken want je zult er geen spijt van krijgen. ;);)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”