2005 GT mods

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Bericht door Hennie »

Wat voor ram air/cold air intake heb je eigenlijk uitgezocht?

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
kawazakske
Berichten: 113
Lid geworden op: za 21 mar, 2009 10:26
Locatie: antwerpen

Bericht door kawazakske »

Cervini; de ram air type IV
en de functional ram air kit 8032.
Past bij SC waar de airbox niet verplaatst wordt, wat bij de E force het geval is dacht ik, en anders zal hij wat aangepast moeten worden.
Als ik het mis heb Hennie, laat het dan weten hé.
Gebruikersavatar
mustang dd
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 24 jan, 2007 22:09
Locatie: ANTWERPEN

Bericht door mustang dd »

hoeveel paardjes gaan er dan inzitten ??
Gebruikersavatar
brammeke11
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 31 jan, 2010 15:52
Locatie: Schelle
Contacteer:

Bericht door brammeke11 »

Ga je ermee driften ook?
[img]http://i642.photobucket.com/albums/uu144/brammeke11/Fastbackfan4ever.jpg[/img]
Gebruikersavatar
kawazakske
Berichten: 113
Lid geworden op: za 21 mar, 2009 10:26
Locatie: antwerpen

Bericht door kawazakske »

mustang dd schreef:hoeveel paardjes gaan er dan inzitten ??
Meten = weten!
Na alle aanpassingen gaat hij naar een tuner en wordt hij daar op de testbank gezet.
Hoeveel pk maakt me eigelijk ni uit. Ik wil gewoon op elk gebied een betere auto.
Brammeke, om te driften heb je enkel wat plaats en een paar versleten banden nodig hoor :wink:
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Bericht door Hennie »

de cervini ziet er idd wel goed uit, ik betwijfel wel eens de werkelijke extra druk als ie eerst weer naar de standaard airbox terug gaat, maar je hebt in iedergeval goede koude lucht op deze manier.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
kawazakske
Berichten: 113
Lid geworden op: za 21 mar, 2009 10:26
Locatie: antwerpen

Bericht door kawazakske »

Daar zal je meer dan waarschijnlijk gelijk in hebben. Hoofdzaak is dan ook meer afkoeling te krijgen, alles wordt dan ook pokkeheet als je op circuit rijdt. :shock:
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Bericht door Hennie »

ja maar ik doel dan puur op je intake air temp, zeker met een supercharger is het van belang om hem met zo koel mogelijke lucht te vullen.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
kawazakske
Berichten: 113
Lid geworden op: za 21 mar, 2009 10:26
Locatie: antwerpen

Bericht door kawazakske »

Er zit een High Flow Panel Air filter bij de E-force die past in de originele airbox dus als die cervini ram air kit past op de stockairbox zit ik goed toch ?
Gebruikersavatar
kawazakske
Berichten: 113
Lid geworden op: za 21 mar, 2009 10:26
Locatie: antwerpen

Bericht door kawazakske »

De E-force zit erop . De driveshaft eronder, maar... bij hevige accelleratie raakt hij het chassis van de wagen ongeveer in het midden van de as. Iemand een idee wat oorzaak en oplossing zou kunnen zijn ?
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Bericht door Hennie »

wellicht je as even 180 graden draaien, of je baksteun die los zit?

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
kawazakske
Berichten: 113
Lid geworden op: za 21 mar, 2009 10:26
Locatie: antwerpen

Bericht door kawazakske »

Voorlopig de originele er terug onder gezet. Tijd om het effe rustig te bekijken dus. De as draaien is zeker het proberen waard.
Gisteravond dan maar eens in het havengebied de E-force gaan testen.
Eigelijk zouden ze dat standaard op elke V8 moeten zetten, hij rijdt zoveel beter, sneller, hernemingen véél vlotter; Samen met de overige aanpassingen zou je echt het woord "sportwagen" al in de mond durven nemen :D Na 65km sportief gereden effe een blik geworpen op de boordcomputer : gemiddeld verbruik : 33 liter/100km :shock:
Ik had nu wel verwacht dat vele paarden grotere dorst hebben maar dit was toch effe .... Naar het schijnt valt het bij normaal rijgedrag allemaal nogal mee, we zien wel. Tot nu toe ben ik toch echt tevree over de mods.
Volgende week nog een zwaardere koppeling en alu flywheel erin en hopelijk ook een oplossing voor de driveshaft. Dan op 6 juli naar Francorchamps en de week erop de motorkap en shortshifter. En hopelijk zijn er dan niet teveel onverwachte verassingen meer ....
Gebruikersavatar
kawazakske
Berichten: 113
Lid geworden op: za 21 mar, 2009 10:26
Locatie: antwerpen

Re: 2005 GT mods

Bericht door kawazakske »

Supercharger en driveshaft zitten er ook onder. Gisteren dus tijd om alles eens grondig te testen op Francorchamps.
Alles deed het prima !! Enkel kreeg ik problemen met oververhitting van de motor, hopelijk brengt de motorkap met luchtinlaat en heat extractor hier een oplossing, anders zal er een groter radiator in moeten. Supercharger is een grOOt verschil. De Baer 6 pistons nog groter ! De wegligging was zeker OK, de nieuwe Michelin Pilot Sport 2 hielpen hier zeker een handje. Het grootste verschil tov de échte supercars zit hem in de bochtensnelheid , wss omdat de geprepareerde Porsches, Aston Martins, GTR 's , aangedreven worden op de 4 wielen kunnen ze echt een pak sneller op het gas, met de Mustang moet je gedoseerd het pedaal intrappen, anders een gegarandeerde powerslide tot gevolg(wat uiteraard wel fun is, maar niet bevorderlijk voor een goede rondetijd)

Dus volgende week de motorkap erop. Hopelijk is binnen 2 weken de SPEC stage 3 en alu flywheel binnen, dan kan die samen met de shortshifter erop;

Wordt vervolgd
Mustang GT 2005 met 506 awpk nen 640nm koppel : http://dmff.nl/viewtopic.php?f=57&t=16210&start=30
Gebruikersavatar
kawazakske
Berichten: 113
Lid geworden op: za 21 mar, 2009 10:26
Locatie: antwerpen

Re: 2005 GT mods

Bericht door kawazakske »

De "to do" voor de winter : Long Tube headers, kleinere pulley: 3,5" , CAI en nokkenassen.
En dan zal ik ver aan de max zitten zonder mijn blokske naar de kl... te rijden
Als er iemand tips heeft qua merk etc..
Voor de nokkenassen zal het wss een Antwerps bedrijf worden dat ook cams maakt voor de Amerikaanse markt 8)
Mustang GT 2005 met 506 awpk nen 640nm koppel : http://dmff.nl/viewtopic.php?f=57&t=16210&start=30
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: 2005 GT mods

Bericht door Hennie »

Kijk uit met de nokken assen, er zijn er maar weinig die ook fatsoenlijk afgesteld kunnen worden.
Ik zou je adviseren de Ford motorsport Hotrod nokkenassen te nemen, en voor LT headers zijn er verschillende , maar je kunt kooks nemen met highflow cats, dan heb je een goede set.
CAI intake kun je JLT, Steeda, Ford motorsport nemen, de laatste van Ford motorsport is 1 van de weinig die ECHT koele lucht inneemt en goed afsluit van de motor warmte, maar niet alles zal werken in combinatie met je SC.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Project”