paar vraagjes

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1994 - 2004

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
johnnybt
Berichten: 179
Lid geworden op: za 31 okt, 2015 20:53

paar vraagjes

Bericht door johnnybt »

Heren,

Nog paar vraagjes nu de auto in zijn winterslaap is en ik er aan ga werken.

- Wat voor type automaat zit eronder? Wil graag filters en solenoid dingen vervangen om alles in topstaat te krijgen. De auto heeft af en toe met bijvoorbeeld 80 km dat de automaat opeens terugschakelen ipv in de overdrive te blijven.

Nu had ik al gelezen dat meerdere Mustang dat hebben.

- onder de motorkap zit een stekker (vast aan de motorkap) waar is die voor? Hoort daar een lamp in te zitten ofzo?

- de bestuurdersstoel is elektrische. Hij gaat wel naar voren en achteren maar niet omhooggevallen en omlaag. Nou voordat ik de hele stoel eruit ga halen graag wat tips over wat dat zou kunnen zijn.

Sorry voor de vele vragen maar ondanks dat ik al 41 jaar fan ben van Mustang heb ik er echt geen verstand van.
Mustang GT cabrio 5.0 ltr V8 uit 1995
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: paar vraagjes

Bericht door Mack »

Ik kan je in ieder geval zeggen dat er aan de bestuurderskant onder de motorkap er een stekkertje zit voor een lampje. Ik heb dat lampje altijd verwijderd om te voorkopen dat dit lampje de accu gaat leegtrekken.

De stoel zou inderdaad omhoog en omlaag moeten gaan, via hetzelfde knopje als van links en rechts. Daar houdt mijn kennis dan weer op...

Automaat is volgens mij gewoon de T-5?
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: paar vraagjes

Bericht door 1967coupe »

Kijk even onder je stoel of de stekker er wel goed inzit.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: paar vraagjes

Bericht door 72grande »

De automaat is een AOD-E, met even googelen vind je daar heel veel over. Nu weet ik niet wat de jouwe doet, maar bij 80 in de overdrive draai je wel heel weinig toeren, dus een trapje terug is dan alleen maar fijn. Om een beetje zuinig te zijn zit die automaat bij weinig gas erg snel in de hoogste trap (de overdrive) en wat mij betreft veel te snel. Als ik de snelweg op ga schakel ik altijd bij voorbaat de overdrive uit (knopje) en pas bij een redelijke snelheid of na het op tempo invoegen schakel ik hem weer in.

Onder de motorkap hoort inderdaad een lampje. En inderdaad hoort het knopje de stoel ook omhoog en omlaag te bewegen ...
Marc
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: paar vraagjes

Bericht door Eric »

Gebruikersavatar
johnnybt
Berichten: 179
Lid geworden op: za 31 okt, 2015 20:53

Re: paar vraagjes

Bericht door johnnybt »

Dank jullie

Bij mij schakelt de automaat terug om vervolgens weer op te schakelen.... en ever terug... en weer op.

Bij 80 km en soms ook bij 120
Mustang GT cabrio 5.0 ltr V8 uit 1995
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: paar vraagjes

Bericht door Eric »

Misschien de bakolie eens verversen?
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: paar vraagjes

Bericht door 1967coupe »

En spoelen denk ik
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
johnnybt
Berichten: 179
Lid geworden op: za 31 okt, 2015 20:53

Re: paar vraagjes

Bericht door johnnybt »

Kun je deze bakken zelf spoelen?
Mustang GT cabrio 5.0 ltr V8 uit 1995
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: paar vraagjes

Bericht door fuel66 »

Nee deze zogenaamde Flush moet je laten doen, zodat ook meteen de converter meegespoeld wordt, heeft niet te zeggen dat dat het probleem oplost trouwens. De sensor kan ook stuk zijn, en dient dan vervangen te worden. Je kunt eventueel de auto. bak ook laten uitlezen via boardcomputer lijkt mij zodat je eventueel codes te lezen krijgt en zodoende weet waar je moet zoeken. Een Flush kost al snel 300 euro.

Ik zou dus beginnen met uitlezen! zodat je weet waar je het moet zoeken. Het lijkt mij dat de automaat aan het zoeken is naar de juiste versnelling.

De V6 kent dit probleem ook, alleen heb je dan het gevoel dat je over de zogenaamde kinderkopjes stenen rijd, ik had dat destijds ook ronde de 80km/pu. De Flush heeft dit toen opgelost, maar jij hebt het echt over op en terugschakeling?.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Gebruikersavatar
johnnybt
Berichten: 179
Lid geworden op: za 31 okt, 2015 20:53

Re: paar vraagjes

Bericht door johnnybt »

Ja schakelt terug en meteen weer op
Mustang GT cabrio 5.0 ltr V8 uit 1995
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: paar vraagjes

Bericht door fuel66 »

Tsja klinkt als zoeken naar juiste gear in dat geval. Misschien dan toch de sensor die verkeerde info stuurt naar de boardcomputer. Heb je al een cold reset geprobeerd: zowel de + als de - minimaal een uur van de accu afhalen. Dit geeft een reset aan de computer en zet alles terug naar fabrieksinstelling. Misschien dat dat wil helpen. Is dit alles ook gemeld bij de verkoop trouwens, want anders wel ff verhaal gaan halen lijkt mij!

De sensor trouwens communiceert tussen gaspedaal (positie van het pedaal) computer en versnellingsbak. met andere worden registreert de sensor
welke versnelling de wagen nodig heeft ten opzichte van hoe het pedaal ingedrukt is wanneer je hem in de D van drive zet bijv.

Vraag: als het goed is heb je op de automaat ook een 1.2 en 3 versnelling staan (V6 had dat wel bij mij). Rij hier eens mee ipv de D. Opschakelen via deze versnellingen naar 80 km 0f 120 en dan in de 3 laten staan, kijken wat de bak dan doet. Als hij constant blijft rijden is het dus alleen een probleem als je in de D rijd, dus is in dat geval de bak van slag en kun je dus bijna wel uitgaan van een slechte sensor. Ik weet niet of dit alles gaat helpen, maar je moet ergens beginnen, dus uitlezen is dus belangrijk voor eventuele codes. Vraag anders ook ff aan Hennie Lek, ook actief op dit forum. Deze kan je auto ook uitlezen. Succes. :ok:
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: paar vraagjes

Bericht door fuel66 »

You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Nirwan
Berichten: 376
Lid geworden op: do 31 jul, 2014 09:09
Locatie: Top of Holland

Re: paar vraagjes

Bericht door Nirwan »

1967coupe schreef:Kijk even onder je stoel of de stekker er wel goed inzit.

Gr
Rene

+1 kijk idd even naar de stekker onder je stoel.
Afbeelding

De bestuurdersstoel stoel zou het volgende elektrisch moeten kunnen doen:
Naar voren en achteren, omhoog en omlaag ( middenste knop)
Voorkant van de zitting kantelen (rechter knop)
Achterkant van de zitting omhoog/omlaag (linker knop)
Rugleuning is handmatig te stellen met een hendel aan de de linkerkant.
Sold: 35th anniversary edition 3.8L V6 mustang, Looking for a new project !
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: paar vraagjes

Bericht door Mack »

Ik ga toch eens bij mijn auto kijken... Die knoppen links en rechts heb ik nog nooit gezien :lol:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Plaats reactie

Terug naar “1994 - 2004”