Er zijn genoeg steek 5x114.3 velgen te vinden , en met een beetje zoeken (of draaien-ruimen-honen) ook wel met een naafdiameter van 70.3.
De ET waarde 40-45 komt het meest voor, maar met een spacer is dat wel op te lossen.
Maar nu zie ik dat er ook nog verschillen in 1/2 RH (mustang) en 12x1.5 (europees) bouten zijn ?
Moet ik daar rekening mee houden of zou ik deze velgen toch kunnen monteren ? (na wat minimaal hoon/draai werk)
https://www.bandenleader.nl/aluminium-v ... 0.1-138307
of lukt dat alleen met aangepaste spacers ? System X : http://www.spoorverbredershop.nl/contents/nl/d73.html
( en zijn ze bij de 2015 ook niet op een andere bolt (14Mx1.5) overgestapt ? )
Europese of Aziatische velgen ? Boutmaten ?
Moderator: Shelby GT-H
Europese of Aziatische velgen ? Boutmaten ?
Mustang Conv. 95 GT zwart
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Re: Europese of Aziatische velgen ? Boutmaten ?
Hm, 79 views , geen reacties. Niemand ervaring met conversion-spacers ??
Mustang Conv. 95 GT zwart
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Re: Europese of Aziatische velgen ? Boutmaten ?
Ikke niet
Maar de views zegt ook niks, dat zijn vaak bots.
Maar de views zegt ook niks, dat zijn vaak bots.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Re: Europese of Aziatische velgen ? Boutmaten ?
Deze auto's werken toch helemaal niet met bouten maar met moeren? Dus dan gebruik je gewoon een schroefspacer met nieuwe tapeinden om een hogere ET velg te kunnen plaatsen. Oa Eibach en H&R maken deze in diverse diktes voor de S197 Mustang en die passen ook gewoon op de SN95. Ik heb zelf op mijn 95er een set Saleen replicas zitten die eigenlijk voor een S197 zijn bedoeld met voor 15mm en achter 35mm schroefspacers om de veel te hoge ET waarde te compenseren. Past perfect:
Met een maatwerk schroefspacer zoals die System X kun je elke conversie maken die je wilt, zowel steek als moersoort als centreergat. Mochten steek en centreergat van je nieuwe velg al correct zijn, maar de conische vorm van de moeren niet dan kun je volstaan met een S197 spacer en een setje andere moeren.
Waar je wel heel goed op moet letten is of je nieuwe velg tussen de boutgaten voldoende diepe 'pockets' heeft. Bij een dunnere schroefspacer, zoals bv 15 of 20 mm zullen de originele tapeinden van de auto (die meestal een mm of 30 zijn) een stukje door de spacer heen steken. Bij een velg met een voldoende diepe pocket is dat geen probleem, die doorstekende stukjes vallen daar dan gewoon in. Maar bij sommige velgen heb je of hele ondiepe of zelfs helemaal geen pockets en dan past hij dus alsnog niet op je spacer tenzij je de pockets gaat uitboren of de originele tapeinden van de auto gaat inkorten. Dit laatste probleem doet zich bv voor bij alle fabrieksvelgen van de nieuwe S550. De pockets daarvan zijn zo ondiep dat alleen 25mm of dikkere spacers passen en die zijn eigenlijk weer net te breed, waardoor de velgen te ver naar buiten komen te staan.
Met een maatwerk schroefspacer zoals die System X kun je elke conversie maken die je wilt, zowel steek als moersoort als centreergat. Mochten steek en centreergat van je nieuwe velg al correct zijn, maar de conische vorm van de moeren niet dan kun je volstaan met een S197 spacer en een setje andere moeren.
Waar je wel heel goed op moet letten is of je nieuwe velg tussen de boutgaten voldoende diepe 'pockets' heeft. Bij een dunnere schroefspacer, zoals bv 15 of 20 mm zullen de originele tapeinden van de auto (die meestal een mm of 30 zijn) een stukje door de spacer heen steken. Bij een velg met een voldoende diepe pocket is dat geen probleem, die doorstekende stukjes vallen daar dan gewoon in. Maar bij sommige velgen heb je of hele ondiepe of zelfs helemaal geen pockets en dan past hij dus alsnog niet op je spacer tenzij je de pockets gaat uitboren of de originele tapeinden van de auto gaat inkorten. Dit laatste probleem doet zich bv voor bij alle fabrieksvelgen van de nieuwe S550. De pockets daarvan zijn zo ondiep dat alleen 25mm of dikkere spacers passen en die zijn eigenlijk weer net te breed, waardoor de velgen te ver naar buiten komen te staan.
Re: Europese of Aziatische velgen ? Boutmaten ?
Of je koopt ze bij Cavaro.be
Alles zelf te bepalen, naafdiameter, steek, ET, ...
Alles zelf te bepalen, naafdiameter, steek, ET, ...
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Re: Europese of Aziatische velgen ? Boutmaten ?
Voor de duidelijk, ik had het voor het gemak over bouten maar bedoelde natuurlijk de studs/draadeinden
( Je moet die moeren tenslotte ergens opschroeven.)
Het lijkt dus op aangepaste spacers uit te draaien, om meer keuze in velgen te hebben, zal eens een prijs aanvragen
( Je moet die moeren tenslotte ergens opschroeven.)
Het lijkt dus op aangepaste spacers uit te draaien, om meer keuze in velgen te hebben, zal eens een prijs aanvragen
Mustang Conv. 95 GT zwart
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Re: Europese of Aziatische velgen ? Boutmaten ?
Spacers (of eigenlijk adapters) komen uit op zo'n 150-170 per setje. Altijd minimaal 20 mm. Je kunt dan dus vrijwel elke velg kiezen die je maar wilt !
je moet dan natuurlijk wel weten welke back space cq ET waarde je mooi/noodzakelijk vindt. (Std. ET bij SN95 1995 is 30, maar is eigenlijk wel nog te ver naar binnen)
je moet dan natuurlijk wel weten welke back space cq ET waarde je mooi/noodzakelijk vindt. (Std. ET bij SN95 1995 is 30, maar is eigenlijk wel nog te ver naar binnen)
Mustang Conv. 95 GT zwart
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)