Zwaar probleem APK.

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1994 - 2004

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
yellow
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 09 jan, 2005 15:11
Locatie: Munstergeleen

Zwaar probleem APK.

Bericht door yellow »

Hallo

Heb een groot probleem met mijn Mustang 1997 cabrio.
Gisteren naar de APK keuring en een hele waslijst mee gekregen,die ik jullie wil voor leggen.
1.Handrem geen vertraging.
2.Handrem kabels.
3.Geen lichtbeeld voor R/L.
4.Gordel bestuurderskant.
5.Gordel houder R.A.
6Lambda te hoog op toeren.
7.Fuseekogel L en R.
8.Subframe zit los.
9.Draagarm R.A.

Nou zoals je ziet is dit nogal wat.
Nou is mijn vraag waar vindt ik de Gordel attributen de andere dingen heb ik bij CJPONY parts gevonden.

Frans
The American Icon
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Zwaar probleem APK.

Bericht door Eric »

Volgens mij heeft freek@hamminkperformance.nl nog diverse gordels liggen en mss ook wel andere onderdelen.
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5300
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Zwaar probleem APK.

Bericht door Neko- »

Wel deze: http://www.cjponyparts.com/1997-1998-fr ... k/p/SBM5R/ - Maar die is alleen voor de passagierskant, is de volledige assembly, en alleen voor coupes...

Bij CJ vind je bovenin een 'Live Support'. Zit een chat functie achter. Die heb ik wel een paar keer gebruikt om wat 'onvindbare' onderdelen op de site te traceren. Je kunt allicht even kijken of ze je via die weg aan de juiste onderdelen kunnen helpen.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
yellow
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 09 jan, 2005 15:11
Locatie: Munstergeleen

Re: Zwaar probleem APK.

Bericht door yellow »

Neko- schreef:Wel deze: http://www.cjponyparts.com/1997-1998-fr ... k/p/SBM5R/ - Maar die is alleen voor de passagierskant, is de volledige assembly, en alleen voor coupes...

Bij CJ vind je bovenin een 'Live Support'. Zit een chat functie achter. Die heb ik wel een paar keer gebruikt om wat 'onvindbare' onderdelen op de site te traceren. Je kunt allicht even kijken of ze je via die weg aan de juiste onderdelen kunnen helpen.
Hallo
Op die site ben ik al geweest en die hebben inderdaad maar 1 voor een aardig prijsje.

Frans
The American Icon
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5300
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Zwaar probleem APK.

Bericht door Neko- »

Zoals aangegeven, je kunt via de chat even vragen hoe en wat. Best kans dat de onderdelen ook los te verkrijgen zijn (en dat de prijzen dus afhankelijk van wat je precies moet hebben) nog wel zakken.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: Zwaar probleem APK.

Bericht door Hennie »

Kijk je wel uit dat je gordels niet afgekeurd worden omdat ze niet blokkeren???
als je nieuwe koopt doen ze dat namelijk ook niet...
hetzelfde geldt voor je licht beeld, ook nieuwe lampen geven GEEN strakke lijn, maar een verstrooid beeld.
draagarm RA heb ik evt wel gebruikt liggen en met een beetje geluk ook de fusee/draagarmen voor.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: Zwaar probleem APK.

Bericht door fuel66 »

Toch ff reactie van mij:

ten eerste zijn de keurmeesters in nederland door de RDW op de vingers getikt, er zijn veel op non-actief gezet ivm slappe keuring zoals ze dat noemen. Ik merk aan je lijst dat ze nogal wat gevonden hebben bij jou, waar ik niet vaak over hoor, bij deze type Mustangs. met andere woorden beetje muggenzifterij.

Voordat je dure onderdelen etc. moet aanschafen: ga naar andere garage voor een apk keuring!!. Ik heb tot 3x meegemaakt dat de wagen werd afgekeurd bij de ene, en bij de andere goedkeurd, of dat de lijst een stuk kleiner werd!!! Succes.

Mocht bovenstaande niet lukken: zoek een sloop Mustang, zijn er genoeg in nederland op de sloperijen.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Gebruikersavatar
yellow
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 09 jan, 2005 15:11
Locatie: Munstergeleen

Re: Zwaar probleem APK.

Bericht door yellow »

Heb nog een vraag in het subframe hangt de buitenste bout los is dat nu toch vast te krijgen?

Frans
The American Icon
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Zwaar probleem APK.

Bericht door Mack »

fuel66 schreef:Toch ff reactie van mij:

ten eerste zijn de keurmeesters in nederland door de RDW op de vingers getikt, er zijn veel op non-actief gezet ivm slappe keuring zoals ze dat noemen. Ik merk aan je lijst dat ze nogal wat gevonden hebben bij jou, waar ik niet vaak over hoor, bij deze type Mustangs. met andere woorden beetje muggenzifterij.

Voordat je dure onderdelen etc. moet aanschafen: ga naar andere garage voor een apk keuring!!. Ik heb tot 3x meegemaakt dat de wagen werd afgekeurd bij de ene, en bij de andere goedkeurd, of dat de lijst een stuk kleiner werd!!! Succes.

Mocht bovenstaande niet lukken: zoek een sloop Mustang, zijn er genoeg in nederland op de sloperijen.
Dat ^^^ Naar een andere garage en doen of je neus bloedt.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
hollandranch
Donateur 2012
Berichten: 1345
Lid geworden op: za 06 okt, 2007 15:12
Locatie: Hondon de Los Frailes, Spain
Contacteer:

Re: Zwaar probleem APK.

Bericht door hollandranch »

Eigenlijk raar dat je bij afkeur naar een andere garage kan gaan, kan bijvoorbeeld hier in Spanje niet.
Holland Ranch Cars and Parts. Het adres voor export auto's en onderdelen vanuit Amerika.
http://www.usa2ned.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hollandranch.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://hollandranch.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://usa2ned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Zwaar probleem APK.

Bericht door grandmaster n »

Ze doen af en toe maar wat. Zo is mijn Lincoln een keer afgekeurd (oa) op de coachlamps, want dat zou niet mogen.
Naar echte garage gegaan en uiteraard coachlamps geen enkel probleem...............

gr
Gebruikersavatar
StangMeister
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 13 nov, 2013 20:06
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: Zwaar probleem APK.

Bericht door StangMeister »

fuel66 schreef:Toch ff reactie van mij:

ten eerste zijn de keurmeesters in nederland door de RDW op de vingers getikt, er zijn veel op non-actief gezet ivm slappe keuring zoals ze dat noemen. Ik merk aan je lijst dat ze nogal wat gevonden hebben bij jou, waar ik niet vaak over hoor, bij deze type Mustangs. met andere woorden beetje muggenzifterij.

Voordat je dure onderdelen etc. moet aanschafen: ga naar andere garage voor een apk keuring!!. Ik heb tot 3x meegemaakt dat de wagen werd afgekeurd bij de ene, en bij de andere goedkeurd, of dat de lijst een stuk kleiner werd!!! Succes.

Mocht bovenstaande niet lukken: zoek een sloop Mustang, zijn er genoeg in nederland op de sloperijen.

Kan bovenstaande beamen.
Mijne werd ook afgekeurd op lullige puntjes.
Had een klein kentekenplaatje voor maar geen aantekening. Afkeur. (zat er al jaren op)
Voorbanden kwamen in uiterste stand lichtjes tegen de stabi stang aan. Nooit op afgekeurd nu wel.
Werd zelfs bijna op mijn knipperlichten in de spiegels afgekeurd.
Ook de remtest (achter) op de plaat lukte niet. Op rollerbank prima remmen. Toch wilde de keurmeester hem afkeuren...niet gedaan uiteindelijk.

De keurmeester doen dus stiptheidsacties :-)
2001 Mustang Convertible 3.8 V6
Gebruikersavatar
johnnybt
Berichten: 179
Lid geworden op: za 31 okt, 2015 20:53

Re: Zwaar probleem APK.

Bericht door johnnybt »

pfff... na bovenstaande berichten zag ik het somber in... maar gisteren laten keuren en de Mustang was helemaal perfect.

Kreeg zelfs complimenten van de keurmeester. hij had zelden zo'n goeie youngtimer gezien (zijn woorden)

Dan is gelukkig al het werk in de winter niet voor niets geweest.
Mustang GT cabrio 5.0 ltr V8 uit 1995
Nirwan
Berichten: 376
Lid geworden op: do 31 jul, 2014 09:09
Locatie: Top of Holland

Re: Zwaar probleem APK.

Bericht door Nirwan »

Dan nu maar lekker genieten van je pony, je bent er eerst weer een jaar vanaf. 8) Volgens jaar zal het vast in 1x goed gaan.
Sold: 35th anniversary edition 3.8L V6 mustang, Looking for a new project !
Plaats reactie

Terug naar “1994 - 2004”