Tuning

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1994 - 2004

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Tuning

Bericht door 1970TwisterSpecial »

94Mustang schreef:Afbeelding
Gave foto zeg.
Wat is het voor gebouw ? Een oud benzine stationnetje of zo ?
Waar staat het ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Tuning

Bericht door Swordfish79 »

Tussen Den Bosch en Vught in

Een van de oudste tankstations van Nederland is behouden gebleven voor de sloopzucht van bestuurlijk Den Bosch. In 1933 werd dit karakteristieke gebouw met de authentieke balustrade, buitentrap, drie vlaggenstokken, de strak vormgegeven stalen ramen en de groene geglazuurde bakstenen aan de Bosscheweg 1 neergezet. Voor een bedrag van 8 ton is het gebouwtje vanwege de aanleg van de Randweg 50 meter verplaatst. Zo vies en vervallen dit rijksmonument er tien jaar lang uitzag, zo fris en kleurrijk is het anno 2011.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Swordfish79 op zo 04 dec, 2016 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
94Mustang
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 06 nov, 2016 20:35

Re: Tuning

Bericht door 94Mustang »

Eric schreef:Dat is inderdaad een Bright Blue, zeer zeldzame kleur en zover ik weet ook de enige in Nederland. Ik heb een tweetal foto's opgeduikeld uit mijn archief. Eentje heb ik zelf gemaakt tijdens de TMCN show in 2003 en de tweede kan ik zo niet plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding


Leuk, toen had ik hem nog niet - daar is ie nog met de standaard wielen en standaard hoogte




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
94Mustang
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 06 nov, 2016 20:35

Re: Tuning

Bericht door 94Mustang »

1970TwisterSpecial schreef:
94Mustang schreef:Afbeelding
Gave foto zeg.
Wat is het voor gebouw ? Een oud benzine stationnetje of zo ?
Waar staat het ?
Dat was het vroeger en staat in Den Bosch net buiten Vught.
http://www.bossche-encyclopedie.nl/pand ... eg%201.htm



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Tuning

Bericht door Swordfish79 »

volgens mij ook wel eens op de SPN gespot
Gebruikersavatar
94Mustang
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 06 nov, 2016 20:35

Re: Tuning

Bericht door 94Mustang »

Swordfish79 schreef:volgens mij ook wel eens op de SPN gespot
Klopt, daar ben ik bijna altijd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Tuning

Bericht door Swordfish79 »

tot volgend jaar dan maar :-)
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Tuning

Bericht door 72grande »

Eric schreef:Dat is inderdaad een Bright Blue, zeer zeldzame kleur en zover ik weet ook de enige in Nederland. Ik heb een tweetal foto's opgeduikeld uit mijn archief. Eentje heb ik zelf gemaakt tijdens de TMCN show in 2003 en de tweede kan ik zo niet plaatsen.

Afbeelding
Deze foto is gemaakt op 3 april 2005 in 's-Gravendeel, tijdens de meeting die Ton Smaal met zijn vader organiseerde in een hal die gesloopt zou worden ...
Marc
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 1472
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:00
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Tuning

Bericht door Nick »

Even een inhoudelijke reactie:

De 5.0 SN95 computer is inderdaad een beetje tuning-schuw.
2 mogelijke opties voor meer (veilig) vermogen op deze motoren zijn H/C/I (bijvoorbeeld trickflow setje) zolang je maar niet een te gekke nokkenstok kiest omwille van uitstoot en rijdbaarheid. Andere optie is een vortech of procharger. PD blowers zoals eaton of KB zijn niet heel geschikt voor de 5.0 omdat er geen ruimte voor een intercooler is.

Zowel H/C/I als blower resulteert in ongeveer 300rwhp.

Tuning kan via een chip die volgens mij wel te bestellen zijn bij de betere tuners in de VS, met het doorgeven van je mods. Maar als je bewegingsruimte wil, een goeie veilige afstelling en ruimte om te groeien is het voor europese 5.0 eigenaren misschien wel zo handig om een simpele standalone te kiezen. Dan kan je bij de meeste tuners hier terecht of zelf een beetje verdiepen. Het is geen moeilijke motor om te tunen lijkt me, zonder variabele nokkenstokken en lastige ontstekingen en directe injectie.
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Plaats reactie

Terug naar “1994 - 2004”