in de winter rijden? cabrio of coupe?

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1994 - 2004

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
johnnybt
Berichten: 179
Lid geworden op: za 31 okt, 2015 20:53

in de winter rijden? cabrio of coupe?

Bericht door johnnybt »

hallo medeforum leden....

het in de stalling zetten van mijn Mustang is meestal geen probleem... maar na mate de maanden voorbij kruipen wordt het steeds moeilijker. Ik heb een cabrio dus rijden voordat het beter weer wordt lijkt mij geen optie. ook wil je je trotse paard beschermen tegen de weersinvloeden natuurlijk.

zijn er forumleden die de hele winter doorrijden met hun Mustang? zitten daar ook cabrio's tussen?

en voor degenen die net zoals ik het paard op stal hebben staan: wanneer ga je deze er weer uit halen?
Mustang GT cabrio 5.0 ltr V8 uit 1995
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: in de winter rijden? cabrio of coupe?

Bericht door Mustang24 »

johnnybt schreef:
...het paard op stal hebben staan: wanneer ga je deze er weer uit halen?
Van zodra het zout van de weg is...!
Regen maakt niet uit, koud maakt niet uit, maar zout... dat is :censored:

:smt111
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
dany
Berichten: 18
Lid geworden op: do 26 nov, 2015 18:25
Locatie: Belgische kuststreek

Re: in de winter rijden? cabrio of coupe?

Bericht door dany »

Hier wordt het ganse jaar door met de Stang gereden, quasi dagelijks behalve bij sneeuwval.
Het is een kwestie van onderhoud volgens mij, elk jaar net voor de winter een grondige poetsbeurt en daar waar nodig wat kleurloze wax bij spuiten onderaan.
Regelmatig het onderstel afspoelen teneinde het zout te verwijderen is een must.
Het Cabriodak ook met veel water spoelen ( niet met hoge druk ) en alles blijft intact.

Ja het vergt wat inspanning om te blijven genieten.

Uiteraard hier aan de kust minder winterse toestanden dan in de ardennen :?
Met vriendelijke groeten.
Dany

2012 Ford Mustang Cabrio 3.7 V6
1956 Ford Thunderbird
1952 MG TD
1977 MG B Roadster
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: in de winter rijden? cabrio of coupe?

Bericht door Mack »

Mijn GT is geen dagelijkse auto en wordt in de winter geschorst. Als het weer beter wordt, zout weggespoeld is door regen, er geen temperaturen onder nul worden verwacht en ik de tijd kan vinden, komt de Mustang weer buiten.

Mijn oude 95 V6 coupe reed wel in de winter, als je voorzichtig aandoet gaat dat prima. Dat was toen mijn dagelijkse auto.

Mijn oude 86er cabrio heb ik ooit rond Kerst nog gereden - zonder zout maar wel bij -3 op een droge zonnige dag - gewoon met de kap naar beneden natuurlijk. De blikken op de snelweg waren priceless :lol:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 18 mei, 2015 23:36

Re: in de winter rijden? cabrio of coupe?

Bericht door ErwinM »

Zout is zoals gezegd bij mijn weten de grootste reden om niet in de winter te rijden. En natuurlijk idioten die hun rijstijl niet weten aan te passen omdat ze denken dat winterbanden onder hun lease Audi of Volvo hen voor alles behoedt.

Zelf rij ik gewoon door, maar ik heb dan natuurlijk ook geen klassieker, maar een model uit 2015. Andere situatie denk ik?
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: in de winter rijden? cabrio of coupe?

Bericht door Eric »

Ik rij ook gewoon door, maar goed het is ook mijn daily driver dus anders zou ik met de bus moeten. Heb wel m'n wintervelgen er weer onder zodat m'n dure Niches pekelvrij blijven.

Als hij ooit nog eens een mooi cabrio zusje met V8 krijgt dan blijft die in de winter wel lekker binnen staan natuurlijk. Je moet toch wat te dromen hebben.
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: in de winter rijden? cabrio of coupe?

Bericht door Neko- »

Heb de Mustang (coupe) gekocht om erin te rijden, dus rijden zal ze. Weersomstandigheden maken me niet uit, als ik moet rijden, dan rijden we. Ik ga het uiteraard niet opzoeken, dus als ik niet naar buiten moet, en er is een waarschuwing voor sneeuw of ijzel, dan blijf ik gewoon thuis.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
302gt94
Berichten: 147
Lid geworden op: di 22 jun, 2004 21:10
Locatie: diessen

Re: in de winter rijden? cabrio of coupe?

Bericht door 302gt94 »

Ik rijd nu a l ruim 12 jaar daily met m'n Hessing 302 GT Cabrio (1995-1996). En dus ook in de winter. (alleen liever niet met sneeuw en ijzel - behalve als het echt moet - maar dat is zeer zeldzaam -en dan ook nog als de egeltjes - heeeel voorzichtig)
Mustang Conv. 95 GT zwart
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Gebruikersavatar
flaqo
Berichten: 159
Lid geworden op: za 12 dec, 2015 17:40

Re: in de winter rijden? cabrio of coupe?

Bericht door flaqo »

Ik rijd door weer en wind met de 06 v8 mustang, maar mijn rijgedrag is wel wat rustiger en voorzichtiger dan als het zomer is. Opzich goed voor de portomonnee. Maar ik blijf er van genieten in die Mustang te stappen en die V8 te horen brommen, ook al moet ik dat schatje van mij uitgraven uit de sneeuw, ik blijf er dagelijks mee rijden !.
Ford Mustang 2006 GT v8 4.6 L / Silver pony

Gr Mike
Gebruikersavatar
Marchel
Berichten: 745
Lid geworden op: di 11 jul, 2006 13:16
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: in de winter rijden? cabrio of coupe?

Bericht door Marchel »

Mack schreef:Mijn oude 86er cabrio heb ik ooit rond Kerst nog gereden - zonder zout maar wel bij -3 op een droge zonnige dag - gewoon met de kap naar beneden natuurlijk. De blikken op de snelweg waren priceless :lol:
Dat zal enige jaren geleden zijn geweest. Als ze tegenwoordig maar vermoedden dat de temperatuur rond het vriespunt kan komen gooien ze al bakken met zout op de weg. Het lijkt wel of er ieder jaar meer gestrooid wordt.
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Gebruikersavatar
Ken482
Berichten: 10
Lid geworden op: za 14 jan, 2017 23:35
Locatie: steenwijk

Re: in de winter rijden? cabrio of coupe?

Bericht door Ken482 »

ik rij in mijn 95 coupe ook gewoon door ook met sneeuw is ook mijn dagelijkse auto pekel maakt deze winter nog niet veel uit omdat de wielkasten achter toch nog vervangen moeten worden en ik dan gelijk de hele bodem frame assen en dergelijke opnieuw in een dikke bescherm laag gooi vanaf dat moment nog dagelijks rijden alleen dan elke 2 weken bodem reiniging indien er gestrooid is
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: in de winter rijden? cabrio of coupe?

Bericht door Petertje60 »

Ik rijd mijn 2012 V6 cabrio het hele jaar door. Hij is wind-, water- en sneeuwdicht :D
Ook met -7 buiten kan ik het binnen nog steeds tot sauna temperaturen stoken als het moet.
Open rijden met vorst doe ik niet.

Ik zie dat ik het het "verkeerde" forum zit te posten over mijn 2012. Werd blijkbaar getriggerd door "in de winter rijden". Solly!
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: in de winter rijden? cabrio of coupe?

Bericht door petersdappie »

Ik rijd een 2008 mustang cabrio en rijd ook door gewoon woon werk ed. Dan was ik hem wel elke week tenminste als het kan ;) ruiten krabben is weleens lastig omdat het raam vastvriest en dat stukje niet naar beneden gaat. Dus uiterst voorzichtig schoonmaken. Gladheid is ook lastig omdat er geen abs of esp opzit. Dan rij ik liever niet. Maar met rustig optrekken wel te doen AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
flaqo
Berichten: 159
Lid geworden op: za 12 dec, 2015 17:40

Re: in de winter rijden? cabrio of coupe?

Bericht door flaqo »

2008 mustang zonder abs esp ? Dat hoort er toch gewoon op te zitten ?
Ford Mustang 2006 GT v8 4.6 L / Silver pony

Gr Mike
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: in de winter rijden? cabrio of coupe?

Bericht door Mack »

De SN95 had in 1994 al ABS, dus ik neem aan dat dat er op een 2008 wel op zit...
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Plaats reactie

Terug naar “1994 - 2004”