project Twinturbo ''94 mustang

Div. projecten van leden

Moderator: Shelby GT-H

bezerk
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 15 mar, 2010 19:22

project Twinturbo ''94 mustang

Bericht door bezerk »

vandaag toch maar een vrijedag genomen, en het blok eruit getrokken.
Volgens de vorige eigenaar was er waarschijnijk een lagerschaal kapot gelopen.....

Dus naar 2 uurtjes sleutelen en trekken, hadden we het motorblok eruit.

Carterpan eronder vandaan gehaalt en niks geen schade te zien. wel wat blowby, maar de cilinderwanden waren ook zeer glad.

toen de kleppendeksels erafgetrokken, en ja hoor, de bout die de rollerrocker op plaats houdt was afgebroken, en de de kop van de bout met de moer lag er keurig netjes naast.

Met enig ansgt de koppen er ook maar afgetrokken, en gelukkig niks geen schade.

ik zat erover na tedenken om een aftermarket blok aan te schaffen, maar aangezien ik al van meerdere mensen heb gehoord dat het echt een beest is, en er niks op wijst dat het blok het niet kan hebben, wordt dit blok gewoon lekker gereviseerd.

Daarna de turbo's nog even gechecked, en die zijn nog prima. dus met een beetje geluk weer vrolijk op de weg!
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Bericht door Hennie »

kijk, soms heb je mazzel 8)
ik ben wel benieuwd naar de vermogens curve met een turbo en bij welk toerental je vermogen werkelijk los komt.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
bezerk
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 15 mar, 2010 19:22

Bericht door bezerk »

zijn 2 kogellager turbo's met edelbrok performance RPM koppen, dus ze zeggen dat ze enorm vlot spoolen
bezerk
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 15 mar, 2010 19:22

Bericht door bezerk »

blok is vrijdag afgeleverd bij post en dros, hopen dat ie over een paar weken weer terug is.
Cobra302
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 08 sep, 2003 17:41
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

cool! mooi om te zien dat dit ding weer terug op de weg komt!
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Bericht door tminus3 »

Effe een tip; rocker studs breken normaal gespoken niet 'zomaar' af. Kijk goed of je geen coil-bind hebt, of dat er niet ergens anders iets aanloopt in je valve-train.
En veel succes met het heel houden van dat 5.0 blokkie. Je zult niet de eerste zijn die d'r eentje splijt.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 1472
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:00
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door Nick »

500rwhp wordt als limiet beschouwd voor een stock 5.0 blok..
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
bezerk
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 15 mar, 2010 19:22

Bericht door bezerk »

tminus3 schreef:Effe een tip; rocker studs breken normaal gespoken niet 'zomaar' af. Kijk goed of je geen coil-bind hebt, of dat er niet ergens anders iets aanloopt in je valve-train.
En veel succes met het heel houden van dat 5.0 blokkie. Je zult niet de eerste zijn die d'r eentje splijt.
klopt, maar zitten guideplates en alles op. los daarvan heef ie wel wat km''s gelopen waarbij er nooit geen problemen zijn geweest. misschien een zwak punt in bout? of losgelopen locker..

we proberen hem gewoon heel te houden, mijn gto was 300kg zwaarder met 380pk, en die liep al als de brandweer. voordeel is gewoon het koppel, dus je kunt onderin de toeren blijven en hoeft er niet voor in de toeren te trappen.

heb ook serieus nagedacht over het bossblock, maar aangezien ik nog nooit in een mustang heb gereden, vond ik de 3-4D euro extra gewoon te veel van he goede.
ook heeft deze al 12.0 gereden ongetuned, en meerdere malen op 1 dag. dus ik hoop ook dat ie heel blijft, en zolang ie zulke tijden kan halen ben ik dik tevreden.

Zodra het blok terug is. dan ga ik zeker wat foto's posten.

Groeten
Rene
bezerk
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 15 mar, 2010 19:22

Bericht door bezerk »

De update!

motor vanmiddag opgehaald, nwe lagers oliepomp. lifters, distributie. zuigerveren, gehooned, gevlakt gedekt. kleppen opnieuw ingeslepen.
kortom nieuw blokkie :D

daara ff driftig aan de slag geweest de manifolds en turbo''s terug monteren, aanbouwdelen en slangen nalopen.

gelukkig een reserve dist. zodat ik de gear eraf kan tikken en daarmee kan primen.

beetje geluk over 2 weken weer op de straat (1 dag werk. maar druk,druk,druk).

Groeten
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

En zondag Mustang Valley???
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
bezerk
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 15 mar, 2010 19:22

Bericht door bezerk »

Mack schreef:En zondag Mustang Valley???

Hahaha.
denk het niet.. was een leuk idee geweest. nog nooit met deze auto gereden. eerst maar ff vertrouwen krijgen :D
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

was een leuk idee geweest. nog nooit met deze auto gereden. eerst maar ff vertrouwen krijgen
+1
:up:

Daarom zal ik er waarschijnlijk ook niet met Tweety zijn... :cry:

En heb ook nog geen assistance verzekering. Gaat in op 1 juni !

Haast en spoed, is.........
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
bezerk
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 15 mar, 2010 19:22

Bericht door bezerk »

nieuwe update, motorblok er maandag avond erin gezet, ...kon het niet laten... vervolgens op woensdag alles afgebouwt, en gestart.. en hij deed het!!
vandaag ff wat puntjes op de I gezet, en een stukje gereden..weet niet precies hoe de computer zichzelf dingen aanleert, maar gaat enorm veel heen en weer met de o2 waarden..de ene keer dik 11.0 en daarna 16.0. na een tijdje rijden wordt het beter.

Hoop binnenkort de AEM terugtekrijgen zodat ik wat meer kan doen met de computer....

enigste probleem is dat de stuurbekrachteging niet werkt... geprobeerd te ontlucten van link naar rechts draaien, op de krik..zowel met motor draaiend als uit. geen resultaat geboekt. iemand tips??
bezerk
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 15 mar, 2010 19:22

Bericht door bezerk »

we wachten nu op de stuurbekrachtegingspomp.

enigste nadeel van het niet hebben van de AEM is dat de computer zich nu constant wat wil leren, en met grotere inejectoren zit ie zover van zijn basis afstelling af dat ie in het begin gewoon veel te vet loopt.
als de motor op temp is het redelijk in orde, dus ik wacht nog steeds op mijn pomp, zodat ik daarna er ff groene platen op kan hangen en ff een stukje tuffen.
bezerk
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 15 mar, 2010 19:22

Bericht door bezerk »

Hennie schreef:kijk, soms heb je mazzel 8)
ik ben wel benieuwd naar de vermogens curve met een turbo en bij welk toerental je vermogen werkelijk los komt.

Hennie
ik heb nog niet echt kunnen testen, maar heb al een ls1 GTO gehad met 400pk. en stuk of wat v6jes met 500-600pk, en moet zeggen dat het vermogen bij de 5.0 twinturbo behoorlijk onderin al vrijkomt, 2-3D toeren dan heb je al ongeveer 4psi turbodruk. ligt natuurlijk aaan meerdere factoren. ook de koppen en inlaat dragen erbij aanmee, en tevens de gekogelaagerde turbo''s die veel makkelijker spoelen dan de oude glijlager types.
Plaats reactie

Terug naar “Project”