Hulp / Advies 1996 Mustang koppakking

Div. projecten van leden

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Hulp / Advies 1996 Mustang koppakking

Bericht door Ghost Rider »

moet het blok er voor uit of kan het blijven zitten ?
De vraag is of je veel geld / tijd bespaart als je het zelf probeert, of als je het door iemand laat doen die er garantie op kan bieden.
maar ja, in hoeverre is garantie nog garantie tegen woordig.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Hulp / Advies 1996 Mustang koppakking

Bericht door Ghost Rider »

nee precies...
hmm, stof tot na denken zullen we maar zeggen.

feit blijft dat de conclusie denk ik toch is om hem gerepareerd aan te bieden en niet als "project".
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Hulp / Advies 1996 Mustang koppakking

Bericht door Mack »

Ghost Rider schreef:Denk je dat een schatting van reparatie rond de 1500,- reeël is ?
Dat is ongeveer wat ik in 2006 betaald heb, maar er is toen meer gebeurd dan alleen de koppakking, omdat de garagist toch bezig was. Robin heeft de facturen nog voor je, die zijn met de auto doorgegaan naar de volgende eigenaar :wink:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: Hulp / Advies 1996 Mustang koppakking

Bericht door fuel66 »

Het koste mij 1850n euro bij Jaarsma, Het is niet alleen de koppakkingen die vervangen worden, ook de kopbouten/kopvlakken/afstellen EFI/olie/koelvloestof etc. etc. vergis je niet in het werk,het is veel werk omdat alles 2x moet gebeuren met 2 koppen etc. Dan nog de vraag of er al schade is door de lekke kop?!. Kop kan ook scheuren ben je verder van huis.

Het kan prima de fabriekspakking zijn die nu stuk is, ik had 160k op de teller toen de originele eruit klapte. Er zitten nu versterkte pakking op, geen problemen meer gehad, en ook de kopbouten zijn van het 1996 type, deze gaan dieper en maakt de kans kleiner dat het weer gebeurt. Het was idd een fabrieksfout, oa door te kleine kopbouten en de koelvloeistof kanalen op de kop wearen te nauw waardoor er veel druk op de paking komt te staan. Je wagen is van 1995 reken daar maar op, let op de S letter in je VIN nummer.

Verder ziet de wagen er prima uit, 2500 is wel wat weinig, de prijs voor een goede Stang van dit type ligt toch echt wel tussen de 3000 a 4000 euro. Ik wed dat de goedkoperen op internet wel wat te verbergen hebben zoals idd koppakking. Ik heb er eens een paar gemaild met de vraagprijs van rond de 2000 euro, en niemand kon zeggen wat de staat van de koppakking was....yeah right!. Niet kopen dus!.

Als je kan aantonen dat dit alles is aangepakt kun je best goede prijs vragen, wel ff vermelden bij de verkoop verhaal etc, Let er maar op bij marktplaats het staat er vaak niet bij, en deze Mustangs hebben 100% kans op een lekke kop na 130.000 km!. Blijft klote, kost altijd weer centjes. In onderdelen verkopen is geen optie, er staat al 1 zo`n wagen te koop op marktplaats, deze blijft er ook mee zitten. Gewoon fixen die handel en dan of blijven rijden of verkoop.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Hulp / Advies 1996 Mustang koppakking

Bericht door Ghost Rider »

merci,

Ik ga er zeker niet zelf aan beginnen, A omdat het niet mijn auto is, en B omdat ik van mening bent dat het goed moet gebeuren en ik mij zelf dan ook af vraag in hoeverre dat je wat bespaard als je er zelf aan begint als je al de stress en onzekerheid mee telt. schoenmaker blijf bij je leest zullen we dan maar zeggen.
Heren, ik ga in overleg en kom hier mogelijk nog op terug.

super bedankt alvast !
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
mustangmania
Berichten: 844
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 20:37
Locatie: Onder de rook van Rotterdam

Re: Hulp / Advies 1996 Mustang koppakking

Bericht door mustangmania »

Als ik de tijd had en de ruimte zou ik hier niet te moeilijk om doen en zo van je kopen. Koppakkingen vervangen is wel wat werk maar geen onoverkomelijkheid.
Koppen van een V6 als deze gescheurd zouden zijn, zijn niet echt moeilijk te vinden. Hou er rekening mee dat het meer opleverd als de auto in rijdbare staat is en een lekke koppakking of erger brengt meestal alleen maar handelaren op de deurmat en die willen het liever voor niets.
Er zijn vast nog wel een paar mensen hier op het forum welke iemand weten die wat voor je betekenen kan.
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
Gebruikersavatar
driver
Berichten: 829
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 14:56
Locatie: ergens op de aarde

Re: Hulp / Advies 1996 Mustang koppakking

Bericht door driver »

Niels Bij Donkers kom ik vaak vooral voor het werk heb er laats weer koppen heen gebracht van een daf 75 .zij leveren goed werk mag ik wel zeggen http://www.donkersrevisie.nl/ Daar komt trouwens ook de groene Mach Vandaan wat onlangs gekocht is hier door een forumlid dacht ik :)
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 1472
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:00
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Hulp / Advies 1996 Mustang koppakking

Bericht door Nick »

Als je ruimte en 't gereedschap hebt... Zo'n 3.8 is geen rocketscience..
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Plaats reactie

Terug naar “Project”