Accu-perikelen
Moderator: Shelby GT-H
Accu-perikelen
Vandaag is het lekkere weer gaan rijden met de 86 cabrio - prima weertje! Maar die auto heeft wat raars met de accu.
Vanochtend, na drie weken stilstand, startte de auto direct, geen probleem.
Vanmiddag, na een rit van 100km en een pauze van 15 minuten: >klik< - geen stroom meer. Met de hulp van een andere auto de Mustang weer aan de praat gekregen: startkabels eraan en hij start direct.
Na weer een paar km's: weer niet starten... >klik<
Maar na 15 minuten wachten: starten zonder problemen!
Hoe kan dat? Een accu moet toch juist opgeladen zijn en het beter doen na een lange rit en met een warme motor? Hoe kan het nu dat hij niet start als hij net gebruikt is, maar wel als ik 15 minuten of 3 weken later start? Kan iemand me de logica uitleggen?
Bonusvraag: kan ik voor de Mustang gewoon naar een accu-boer rijden voor een nieuwe accu of moet er een speciale (Amerikaanse?) accu in? Ik vermoed dat de accu gewoon gaar is.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Re: Accu-perikelen
Hoi.
Als je naar een accu zaak gaat maakt niet uit wat voor auto je hebt.
Zeg dat het voor een V8 is, want die hebben wat meer vermogen nodig.
Als je naar een accu zaak gaat maakt niet uit wat voor auto je hebt.
Zeg dat het voor een V8 is, want die hebben wat meer vermogen nodig.
1968 GT Fastback 302 J code
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Accu-perikelen
zou het een slechte massa of plus kunnen zijn ?
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Accu-perikelen
accuklemmen loshalen en eens goed schoonmaken en goed vastzetten.
Probeer het dan nog eens.
Gr
Rene
Probeer het dan nog eens.
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: Accu-perikelen
longtube headers en een oververhitte startmotor ?
misschen een hitteschildje ter hoogte van je startmotor ....
meet de waardes eens met motor uit en motor aan als je wagen na 3 weken nog start is je accu iig niet slecht ....
misschen een hitteschildje ter hoogte van je startmotor ....
meet de waardes eens met motor uit en motor aan als je wagen na 3 weken nog start is je accu iig niet slecht ....
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Re: Accu-perikelen
Maar met startkabels start de auto direct. Als de startmotor oververhit zou zijn, zou hij dan nog steeds niet starten, toch?LTD schreef:longtube headers en een oververhitte startmotor ?
misschen een hitteschildje ter hoogte van je startmotor ....
meet de waardes eens met motor uit en motor aan als je wagen na 3 weken nog start is je accu iig niet slecht ....
Het zou inderdaad ook aan de accuklemmen kunnen liggen, ik zal ze eens schoonmaken.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Re: Accu-perikelen
daar zit wel wat in ....
je massa kan ook goed het probleem zijn wat al eerder gezegd werd
check die kabels ook voor de zekerheid op corrosie en eventuel gesmolten mantel (dan weet je zeker dat dat het probleem is ook )
er moet een kabel (een litze ) van je blok naar je chassis gaan en 1 van de accu naar je blok
bij mijn 40 jaar oude ltd waren die litze kabels best wel niet toereikend ik heb een extra kabel van mijn blok naar mijn chassis en 1 van de accu naar het chassis geplaatst van 25mm2 en probleem is weg
de gast van de anwb zei ook dat als je accu een tijdje rust heeft dat hij dan wel weer genoeg power heeft om je startmotor rond te slingeren dat kan ook verklaren waarom hij na 15 minuten wel start
je massa kan ook goed het probleem zijn wat al eerder gezegd werd
check die kabels ook voor de zekerheid op corrosie en eventuel gesmolten mantel (dan weet je zeker dat dat het probleem is ook )
er moet een kabel (een litze ) van je blok naar je chassis gaan en 1 van de accu naar je blok
bij mijn 40 jaar oude ltd waren die litze kabels best wel niet toereikend ik heb een extra kabel van mijn blok naar mijn chassis en 1 van de accu naar het chassis geplaatst van 25mm2 en probleem is weg
de gast van de anwb zei ook dat als je accu een tijdje rust heeft dat hij dan wel weer genoeg power heeft om je startmotor rond te slingeren dat kan ook verklaren waarom hij na 15 minuten wel start
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Accu-perikelen
accuklem niet goed vast kan ook rare storingen geven!
Eerst de klemmen controleren en schoonmaken, kost niks en dan is dat in ieder geval uitgesloten.
Succes
Eerst de klemmen controleren en schoonmaken, kost niks en dan is dat in ieder geval uitgesloten.
Succes
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: Accu-perikelen
Ga ik zeker ook doen, klemmen zitten goed vast maar zijn wat verweerd (wat ook het probleem kan zijn, zoals ik begrijp). Maar als het puur de accuklem zou zijn, zou ik volgens mij ook met startkabels problemen moeten hebben, en dan gaat het juist moeiteloos (sleutel om en vroem). Een nieuwe accu kan geen kwaad, denk ik.1967coupe schreef:accuklem niet goed vast kan ook rare storingen geven!
Eerst de klemmen controleren en schoonmaken, kost niks en dan is dat in ieder geval uitgesloten.
Succes
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
- MustangMan010
- †
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
- Locatie: Albrandswaard
- Contacteer:
Re: Accu-perikelen
Maarten,mocht je toch een nieuwe accu nodig hebben ga dan even langs bij VAS Accu's - Startmotoren - Dynamo's,Aploniastraat 64,Rotterdam Zuid.
http://www.accuwarenhuis.nl/home
Dat is op het bedrijventerrein Charlois,daar heb ik voor zowel mijn 67er als 06 Mustang een nieuwe (speciale maat) accu gekocht welke ze zo op de plank hadden.Ik zou dan voor alle zekerheid de oude accu meenemen voor de juiste maat.
Mark
http://www.accuwarenhuis.nl/home
Dat is op het bedrijventerrein Charlois,daar heb ik voor zowel mijn 67er als 06 Mustang een nieuwe (speciale maat) accu gekocht welke ze zo op de plank hadden.Ik zou dan voor alle zekerheid de oude accu meenemen voor de juiste maat.
Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
- grandmaster n
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Accu-perikelen
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Foxje.
Is versleten startmotor, nadat ik de startmotor heb vervangen geen enkel probleem meer.
gr
Is versleten startmotor, nadat ik de startmotor heb vervangen geen enkel probleem meer.
gr
Re: Accu-perikelen
kijk eens met draaiende motor wat de spanning van accu is en gwoon als alles uit staat.
Zoals al eerder gezegd, kijk ook de massa punten even na, en maak ze vrij van corrosie, de massa kabeltjes zijn al zo acherlijk dun, als ze dan ook nog eens geen 100% goed contact hebben dan verlies je snel wat..
Hennie
Zoals al eerder gezegd, kijk ook de massa punten even na, en maak ze vrij van corrosie, de massa kabeltjes zijn al zo acherlijk dun, als ze dan ook nog eens geen 100% goed contact hebben dan verlies je snel wat..
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Re: Accu-perikelen
Om dan de verwarring nog groter te maken: een keer zoiets gehad was het een versleten startmotor en een andere keer was het een startrelais. (met verschillende wagens) Beste tip die ik tot nu toe gelezen heb, doormeten die accu zodat je dat kan uitsluiten.
Piet
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Re: Accu-perikelen
Even een update voor de geinteresseerden:
Net even langs de Kwik-Fit geweest (Mark: jouw zaakje was dicht). De meneer legde uit dat het best de startmotor kan zijn, maar hij heeft de accu nagemeten en het bleek dat de accu erg slecht was. Dus op mijn verzoek is er een nieuwe accu ingezet. Ook zaten de draadjes van de +-pool wat los, die zijn ook meteen beter vastgezet.
Nu is het even afwachten. Of het probleem is opgelost, of het is toch de startmotor. Hoe dan ook is een slechte accu vervangen dus dat kan het probleem niet meer zijn.
Net even langs de Kwik-Fit geweest (Mark: jouw zaakje was dicht). De meneer legde uit dat het best de startmotor kan zijn, maar hij heeft de accu nagemeten en het bleek dat de accu erg slecht was. Dus op mijn verzoek is er een nieuwe accu ingezet. Ook zaten de draadjes van de +-pool wat los, die zijn ook meteen beter vastgezet.
Nu is het even afwachten. Of het probleem is opgelost, of het is toch de startmotor. Hoe dan ook is een slechte accu vervangen dus dat kan het probleem niet meer zijn.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE