302 of cleveland 351?

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1979 - 1993

Moderator: Shelby GT-H

mustang84gt
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 22 dec, 2013 22:35
Locatie: katwijk z/h

302 of cleveland 351?

Bericht door mustang84gt »

goede dag iedereen,
ik heb een 5.0 gt handgeschakelde fox uit 84 (met cabrateur) waar ik meer vermogen in wil hebben (graag in de buurt van de 280pk afgezien de koppel)
ik heb de optie om een 351 cleveland in me bezitting te krijgen maar weet niet precies wat een 351c doet want zie zoveel uit een lopende antwoorden op internet.
kan iemand mij daar enigszins advies in geven? ( of iemand heeft nog wat leuks in de schuur liggen waar die vanaf wil :) )
elke vorm van advies /opmerking wordt zeer gewaardeerd!
mvg joost
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Mustang Den Haag »

mustang84gt schreef:goede dag iedereen,
ik heb een 5.0 gt handgeschakelde fox uit 84 (met cabrateur) waar ik meer vermogen in wil hebben (graag in de buurt van de 280pk afgezien de koppel)
ik heb de optie om een 351 cleveland in me bezitting te krijgen maar weet niet precies wat een 351c doet want zie zoveel uit een lopende antwoorden op internet.
kan iemand mij daar enigszins advies in geven? ( of iemand heeft nog wat leuks in de schuur liggen waar die vanaf wil :) )
elke vorm van advies /opmerking wordt zeer gewaardeerd!
mvg joost

Een 351 c is opzicht een goede motor veel PK onder in meer als een 302, rij er zelf ook mee en met deze koppen er op, heb ik nog een zetje liggen en een andere nokkenas en je ben klaar om strepen te trekken ; http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... mympSeller" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
mustang84gt
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 22 dec, 2013 22:35
Locatie: katwijk z/h

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door mustang84gt »

wat geeft nou zoon 351c nou ongeveer standaard? weet je ook toevallig waar op dat blok het motor nummer is ingeslagen? ken het niet vinden, want er schijnen nog meeerdere verschillende types te zijn?
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Ghost Rider »

Een H-Code 250HP bij 4600 RPM en een M-Code 290HP bij 4800RPM
Maar... alles gaat en staat bij de opbouw van de motor.
Staar je niet blind op PK's aub. ( zie Persoonlijk bericht / PB )

Ik zou eens wat meer info gaan verzamelen over een 347 Stroker ( of een 331 of iets dergelijks )
Zelfde opbouw als je huidige 302 ( die zou je zelfs kunnen gebruiken als je hem gaat stroken )... want als je naar een 351C over gaat stappen zul je nog HEEEEL wat aanpassingen moeten doen. Het is niet een eenvoudige engine swap. Dan heb ik het ook over anders uitlaten en nog diverse andere aanpassingen waar je niet zo snel bij stil staat !

http://www.youtube.com/watch?v=2PgbHzXrRHQ" onclick="window.open(this.href);return false;
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Mustang Den Haag »

Ghost Rider schreef:Een H-Code 250HP bij 4600 RPM en een M-Code 290HP bij 4800RPM
Maar... alles gaat en staat bij de opbouw van de motor.
Staar je niet blind op PK's aub. ( zie Persoonlijk bericht / PB )

Ik zou eens wat meer info gaan verzamelen over een 347 Stroker ( of een 331 of iets dergelijks )
Zelfde opbouw als je huidige 302 ( die zou je zelfs kunnen gebruiken als je hem gaat stroken )... want als je naar een 351C over gaat stappen zul je nog HEEEEL wat aanpassingen moeten doen. Het is niet een eenvoudige engine swap. Dan heb ik het ook over anders uitlaten en nog diverse andere aanpassingen waar je niet zo snel bij stil staat !

http://www.youtube.com/watch?v=2PgbHzXrRHQ" onclick="window.open(this.href);return false;
347 Stroker praat je wel over meer € 's dan een 351c die goed is en een andre nok er in en koppen kost je 2000,00 tegen over een stroker dan ben je wel 4 keer zo veel kwijt of zie ik dat verkeerd......................... ik denk niet dat je verteld wat jou blok heb gekost allles bij elkaar ????? dan pak je ook gelijk een fiets denk ik zo, alles je alles geweten had dat is mijn mening en nog mee bezig ben of je moet geld genoeg hebben dan zeg ik niks .......... je weet zelf wel dat het meer kost dan je denkt of zie ik dat verkeerd...............
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Ghost Rider »

Rob, ik vind je bericht(en) uitermate moeilijk te volgen als ik eerlijk ben.
Ik kan uit de post van de topic starter niet opmaken dat Joost het voor €4,- klaar wil hebben, toch ?
Maar goed, mij lijkt niet dat hier mijn blok ter discussie staat noch de prijs die het mij gekost heeft, maar de vragen van de topic starter... En jij weet net zo goed als ik Rob, dat een 351C in een 5.0 ruimte hangen, meer werk en dus extra centjes gaat vereist dan een simpele engine swap. Daarnaast is mijn CLEVOR project een totaal bouw geweest en is niet vergelijkbaar met een 351C of 347 ombouw.
Ik snap ook dat je hem graag jou 4V koppen verkoopt, maar denk niet dat Joost daar mee gebaat is, als hij ALLES over moet gaan zetten van een Windsor set-up naar een Cleveland set-up !
Dus... als de topicstarter meer PK's wil hebben dan zijn huidige 302, ZOU een 347 stroker NAAR MIJN MENING de beste optie / een goeie optie zijn.

Maar goed, het gaat hoe dan ook beide geld kosten en het is maar net hoe gek je het wil maken natuurlijk.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door 66hipowannebee »

Voor goedkoop vermogen gewoon een 302 aanpassen,heb je met een paar veranderingen meer power dan een stock 351C

en je ben lichter en je hebt een betrouwbaarder blok,,

simpele keuze

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Mustang Den Haag »

Ja hoe @ gek je het wil maken natuurlijk @ met een goed 351c onderblok ben je al onderweg schoonmaken nieuw lagers er in nok er in, koppen er op uitlaatpoffjes er op en gaan...................................mijn onderblok was ook goed dus op nieuw laten in lopen en klaar ik had ook een blok in de US kunnen bestellen was ik ook een rugje of 10 kwijt geweest je weet dat alles ook een keer op marktplaats te koop is als je maar geduld heb, kocht een zet bouten voor de koppen nieuw voor 60 € van ARP nieuw ???
ik denk niet dat je over iemand zijn portemonnee iets kan zeggen

Maar zeg jij nu eens wat dat blok van jou nu heb gekost ik denk meer als jij heb gedacht of heb ik het mis ?
Laatst gewijzigd door Mustang Den Haag op di 24 dec, 2013 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Het 351C block is in z'n geheel groter, vanwege de langere slag heeft het een hoger deck.
Tevens zijn de koppen breder dan die van een 302.
Aangezien de uitlaat kanalen van de koppen ook nog eens onder een andere hoek staan, maakt het in veel gevallen lastiger om de headers te monteren.
Hoewel ik beide heb (een 351C in mijn 1970 Mustang en een 302 in mijn 1979 Mustang) zou ik ze naast elkaar moeten zetten om te kijken of het ene zou passen in de andere.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Mustang Den Haag »

Gewoon proppen net als bij Frank, een 390 in een 69 past net wel net niet maar zit er in nu........... :wink: :wink: :wink:
viewtopic.php?f=42&t=12149" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Mustang Den Haag op di 24 dec, 2013 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door 66hipowannebee »

Komt naar mijn mening ook nog bij,voor een 289,302 zijn veel betere upgrades te krijgen,en in veel meervoud dan voor de 351C

plus de olie voorziening van de 302 is beter als de 351C,de cleveland is daar erg gevoelig voor.

maar ieder zijn keuze natuurlijk :lol:

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Ghost Rider »

ik denk niet dat je over iemand zijn portemonnee iets kan zeggen

Maar zeg jij nu eens wat dat blok van jou nu heb gekost ik denk meer als jij heb gedacht of heb ik het mis ?
Rob, kom nu toch eens op zeg... :roll: je bent een volwassen man, denk je nu echt serieus... dat ik hier op het forum (of waar dan ook )openbaar neer ga zetten wat ik aan mijn Clevor blok heb uitgegeven ?? :shock:

Meneer vraagt om advies, ik geef mijn mening en advies en krijgen we dit... echt waar, het lijkt hier wel een soap. :lol:
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Mustang Den Haag »

66hipowannebee schreef:Komt naar mijn mening ook nog bij,voor een 289,302 zijn veel betere upgrades te krijgen,en in veel meervoud dan voor de 351C

plus de olie voorziening van de 302 is beter als de 351C,de cleveland is daar erg gevoelig voor.

maar ieder zijn keuze natuurlijk :lol:

Tonie
Heb nooit geen problemen gehad met een 351c ............als ze maar goed in elkaar zijn gezet en dat geld voor alle motoren zo wel als ford en GM en nog meer ??????????????
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Mustang Den Haag »

Ghost Rider schreef:
ik denk niet dat je over iemand zijn portemonnee iets kan zeggen

Maar zeg jij nu eens wat dat blok van jou nu heb gekost ik denk meer als jij heb gedacht of heb ik het mis ?
Rob, kom nu toch eens op zeg... :roll: je bent een volwassen man, denk je nu echt serieus... dat ik hier op het forum (of waar dan ook )openbaar neer ga zetten wat ik aan mijn Clevor blok heb uitgegeven ?? :shock:

Meneer vraagt om advies, ik geef mijn mening en advies en krijgen we dit... echt waar, het lijkt hier wel een soap. :lol:
Daar om Niels ik weet ook wat het kost, zit al meer dan 35 jaar in de mustangs je hoef mij niet te zeggen wat het kost, dat kan ik wel raden maar goed niels gewoon vrienden :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: je heb mekaar altijd weer eens een keer nodig niet zo heet de kest is net begonnen :smt114 :smt114 :smt114
Laatst gewijzigd door Mustang Den Haag op di 24 dec, 2013 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Ghost Rider »

Dan tel het maar eens op, het is niet voor de poes ! :wink:
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Plaats reactie

Terug naar “1979 – 1993”