302 of cleveland 351?

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1979 - 1993

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland
Contacteer:

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Gearz » di 24 dec, 2013 23:29

Ik zou kiezen voor het opwaarderen van de 302/5.0 , Voordelen --> alles wat er nu op of aan zit past er dan ook nog op of aan, een leuke 302 met wat aftermarket spul is prima rond de 300 PK te krijgen en geeft je een lekker rev-happy, lichtgewicht toerenmonstertje, ook nog eens relatief budget vriendelijk dus.
Wil je toch naar een groter koppel onderin en/of 351cui, dan zou ik in plaats van een 351C liever kiezen voor de 351W, betrouwbaarder, meer aftermarket delen, evt later nog goed te stroken naar 393 of 408 etc. Voordeel van de 351W is dat ie op het Deckheight van de cilinders na aardig gelijk is aan de 302.

Michel.

Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4073
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Mustang Den Haag » di 24 dec, 2013 23:33

Ghost Rider schreef:Dan tel het maar eens op, het is niet voor de poes ! :wink:
Niels ik weet wat het kost, en dan zie je dit weer wat je wil hebben en dan zie je weer wat anders,en dan weer andere weer verkopen, jij had toch ook spijt van je kleppendekksels
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...

Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6419
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Ghost Rider » di 24 dec, 2013 23:38

Och er is zooo veel leuks te koop onder de zon. Maar in het geval van de clevor was het, in één keer goed, bullet proof en degelijk. Anders geef je het 2 keer uit ! Veel uitpluizen en overleggen dus.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !

Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4073
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Mustang Den Haag » di 24 dec, 2013 23:41

Ghost Rider schreef:Och er is zooo veel leuks te koop onder de zon. Maar in het geval van de clevor was het, in één keer goed, bullet proof en degelijk. Anders geef je het 2 keer uit ! Veel uitpluizen en overleggen dus.

Dus weer vrienden...... ja ik denk het wel .............kom nou Niels we zijn toch vrienden
Laatst gewijzigd door Mustang Den Haag op di 24 dec, 2013 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...

Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6419
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Ghost Rider » di 24 dec, 2013 23:46

Ik ben geen haatdragend mens Rob en zeker niet in deze tijd van het jaar ;)
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !

Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4073
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Mustang Den Haag » di 24 dec, 2013 23:47

Ghost Rider schreef:Ik ben geen haatdragend mens Rob en zeker niet in deze tijd van het jaar ;)
Kom op kusje........................ :love: :love:
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...

Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6419
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Ghost Rider » di 24 dec, 2013 23:57

Dat gaat me weer net te ver :P
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !

Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Dieselhead » di 24 dec, 2013 23:57

Damn de popcorn is net op

Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4073
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Mustang Den Haag » di 24 dec, 2013 23:59

http://www.youtube.com/watch?v=gdjFeiiJaPI" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...

Gebruikersavatar
LTD
Berichten: 1177
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32
Locatie: Rotterdam EO
Contacteer:

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door LTD » wo 25 dec, 2013 10:04

oh heb ik dit net gemist ..... mgoed heb heerlijk kunnen genieten met een tosti erbij ....
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen

Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4379
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door 66hipowannebee » wo 25 dec, 2013 10:08

Gearz schreef:Ik zou kiezen voor het opwaarderen van de 302/5.0 , Voordelen --> alles wat er nu op of aan zit past er dan ook nog op of aan, een leuke 302 met wat aftermarket spul is prima rond de 300 PK te krijgen en geeft je een lekker rev-happy, lichtgewicht toerenmonstertje, ook nog eens relatief budget vriendelijk dus.
Wil je toch naar een groter koppel onderin en/of 351cui, dan zou ik in plaats van een 351C liever kiezen voor de 351W, betrouwbaarder, meer aftermarket delen, evt later nog goed te stroken naar 393 of 408 etc. Voordeel van de 351W is dat ie op het Deckheight van de cilinders na aardig gelijk is aan de 302.

Michel.
Zullen we dan af en toe toch op 1 lijn zitten :lol: :lol:

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com

Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland
Contacteer:

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Gearz » wo 25 dec, 2013 10:21

66hipowannebee schreef:Zullen we dan af en toe toch op 1 lijn zitten :lol: :lol:

Tonie
Wel nee joh, is puur toeval. :mrgreen:

:wink: :lol:

Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 6972
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door 78ghiaT5 » wo 25 dec, 2013 16:14

zou een 351 passen onder het kappie van een Fox?? lijkt mij een moeilijk verhaal in verband met de clearance. kun je beter een 302 stroken, dunkt me.

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)

Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland
Contacteer:

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door Gearz » wo 25 dec, 2013 18:29

Een 351W past er zonder noemenswaardige troubles in.

Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4379
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: 302 of cleveland 351?

Bericht door 66hipowannebee » wo 25 dec, 2013 18:36

78ghiaT5 schreef:zou een 351 passen onder het kappie van een Fox?? lijkt mij een moeilijk verhaal in verband met de clearance, harry
Ik zou niet inzien waarom dit niet zou gaan,het gaat om het feit,wat is wijsheid
de persoon in kwestie heeft er al een 302 roller in liggen,dus waarom moeilijk doen.

dit is mijn pb antwoord terug op de persoon in kwestie

''Een nokkenas keuze hangt van heel veel dingen af

automaat of manual,wat voor achteras gearing
volume van je carb,wat voor intake,soort headers ,etc

het eerste wat je moet gaan doen is een compressie test
als je blok geen olie verbruikt en je compressie is goed,lekker laten zitten

dan heb je een basis vanwaaruit je kan gaan werken

zet eens op het forum neer wat je precies hebt

luister naar de adviezen van gearz en anderen

Mensen zijn zeker bereid om jou te helpen,maar we moeten wel alle,en de juiste info hebben

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com

Plaats reactie

Terug naar “1979 – 1993”