elektrische problemen mustang 1981

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1979 - 1993

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
eddievanbreda
Berichten: 3
Lid geworden op: za 22 aug, 2015 08:07

elektrische problemen mustang 1981

Bericht door eddievanbreda »

Geachte forumleden, ik ben sinds een paar maanden in het gelukkige bezit van een Ford Mustang 5.0 v8 uit 1981. Nu heb ik sinds een paar weken het probleem dat als ik mijn dimlicht aanzet, dat de ruitenwissers het automatisch gaan doen, waarbij ook dashboardverlichting die eigenlijk uit hoort te zijn heel zwakjes blijft branden. Mijn grootlicht brand hierbij ook heel zwakjes( terwijl die niet ingeschakeld is). Ik dacht zelf aan een massaprobleem, maar de massapunten die ik gevonden heb waren goed, weet iemand van jullie toevallig een oplossing voor dit probleem?

Grtz Edwin
Ford Mustang 5.0 V8 Ghia 1981
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: elektrische problemen mustang 1981

Bericht door Hennie »

Alle massa punten even checken .
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: elektrische problemen mustang 1981

Bericht door grandmaster n »

Ik had ook een probleem met de verlichting (79 Mustang)
Wel iets anders, bij mij viel de verlichting af en toe uit.
Ik heb de lichtschakelaar vervangen en "problem solved".

gr
Gebruikersavatar
mustangmania
Berichten: 844
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 20:37
Locatie: Onder de rook van Rotterdam

Re: elektrische problemen mustang 1981

Bericht door mustangmania »

Zoals Hennie aangeeft, Bij de meeste gevallen is de schakelaar wel een oplossing maar over het algemeen is de massa en de stekkers een probleem bij deze auto's massa is een kwestie van alles nalopen en opnieuw monteren. De stekker verbindingen bij de koplampen willen door de warmte wel een smelten of vergaan en daardoor geen goede verbinding maken. Of te wel checken en dubbel checken en zodoende de oplossing vinden.
Een schakelaar heb ik nog liggen eventueel en nieuwe koplampen ook als het probleem zich daarin voordoet.
Suc6 met de reparatie.
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
Djrico8
Berichten: 3
Lid geworden op: za 24 okt, 2015 15:24

Re: elektrische problemen mustang 1981

Bericht door Djrico8 »

Ook ik heb problemen gehad met de verlichting, als ik de verlichting aan had ging deze wel is aan en uit tijdens het rijden.
Het oplossen van het probleem was een aantal schakelaars, deze zijn vervangen en het werkte als een zonnetje.

Succes.
Gebruikersavatar
eddievanbreda
Berichten: 3
Lid geworden op: za 22 aug, 2015 08:07

Re: elektrische problemen mustang 1981

Bericht door eddievanbreda »

Lekker vlot gereageerd van mezelf,.....ahum, maar het probleem is volledig opgelost, het was inderdaad de massa achter de koplamp, de linker om precies te zijn, heb de stekkers vervangen en merkte gelijk t verschil. Daarna nog maar wat andere beun bekabeling en aansluitingen verbeterd, tja als je toch bezig bent... Een aantal weken geleden zonder noemenswaardige problemen weer voor 2 jaar apk gekeurd en eventjes af laten stellen met als resultaat, iets "zuiniger" :D :D en hij gaat als een kanon, heerlijk zeg een mustang!!!
Ford Mustang 5.0 V8 Ghia 1981
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: elektrische problemen mustang 1981

Bericht door 1967coupe »

mooi dat het is opgelost, nu nog wat foto's van je ride :mrgreen:

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: elektrische problemen mustang 1981

Bericht door Gearz »

Gefeliciteerd met de nieuwe APK, altijd weer een zorg minder.
eddievanbreda schreef:ik ben sinds een paar maanden in het gelukkige bezit van een Ford Mustang 5.0 v8 uit 1981.
Mocht je ooit eens onderdelen voor de motor moeten bestellen, check dan eerst eens goed of het wel een 5.0 liter blok betreft, de 5.0 (302cui) was namelijk niet leverbaar in de '81 Mustang. Dit bouwjaar beschikte de V8 Mustang enkel over een 4.2 liter blok (255cui) waarvan veel onderdelen geheel afwijkend zijn ten opzichte van de 5.0, zo hebben de koppen ovale intake poorten waardoor een 5.0 intake niet past, ook zit er een holle krukas in en zo zijn er meerdere wellicht onverwachte verschillen.

Just that you know. :wink:

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
eddievanbreda
Berichten: 3
Lid geworden op: za 22 aug, 2015 08:07

Re: elektrische problemen mustang 1981

Bericht door eddievanbreda »

Heel scherp gearz, maar het blok en de automaatbak komen als ik goed geinformeerd ben uit een 89er, maar altijd prettig als iemand scherp is, want ik ben de auto nog aan t leren kennen. Ik zal binnenkort ook s een paar fotos schieten
Ford Mustang 5.0 V8 Ghia 1981
Plaats reactie

Terug naar “1979 – 1993”