Smog systeem en onbekend systeem vragen

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1979 - 1993

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Citroen
Berichten: 13
Lid geworden op: do 21 sep, 2017 20:06
Locatie: Groningen

Smog systeem en onbekend systeem vragen

Bericht door Citroen »

Diegenen die wel eens op de Welkoms pagina kijken hebben wellicht mijn wilde plannen gezien. Ik wil een Hotrod bouwen met een 1979 Mustang aandrijflijn.
Momenteel ben ik druk aan het demonteren.
Op dit blok zit een "Smog System". Die heb ik er liever af en daar heb ik al op gegoogeld, dat kan en gebeurt meer. Ik heb dan liever de dynamo lager geplaatst. Daar zijn op ebay allerlei speciale alu beugeltjes voor te koop maar ik zie liever originele onderdelen voor een meer fabrieks look. Wie weet van welk jaargang ik dan eventueel beugels e.d. moet hebben? En gaat dat dan lukken met een belt?
Onderstaand een paar plaatjes.

Tevens zit er rechtsvoor tegen de chassisbalk een plastic containertje met ik denk vacuüm slangen? Met onder meer een aansluiting op de carburateur. (laatste foto) Wat is dit voor systeem?
Ik heb intussen wel een werkplaatshandboek gekocht, daar zal dat wel in te vinnen zijn maar ik ben alvast heel nieuwsgierig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Momenteel diverse Mustang III delen op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/verkopers/10649792.html
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Smog systeem en onbekend systeem vragen

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Ik meen mij iets te herinneren dat dat plastic vaatje was voor de afzuiging van de gassen uit de benzinetank.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
foxbody
Berichten: 38
Lid geworden op: za 27 jul, 2013 22:26

Re: Smog systeem en onbekend systeem vragen

Bericht door foxbody »

Hoi citroen
Ik ben veel bezig met deze motoren .
De smok pomp kan je je gewoon afhalen net zoals al de EGR rommel wat bij de latere modellen met efi er op zit .
Dat plastic bakje op je balk zit heet de cannister dat is om de dampen uit je benzine tank op te vangen .
Je vraag over originele beugels om je dynamo naar beneden te brengen ga je niet vinden bij deze moterblokken van 79 tm 93 .
Die zit bij allemaal rechts boven .
Er zijn wel beugels aftermarked om de stuurpomp naar beneden te plaatsen .
En je vraag over de smok pomp je moer daarvoor een kortere multiriem gaan gebruiken om de smok pomp niet mee te laten lopen .
Wil je meer weten kan je me een bericht sturen gr marcel
Gebruikersavatar
Citroen
Berichten: 13
Lid geworden op: do 21 sep, 2017 20:06
Locatie: Groningen

Re: Smog systeem en onbekend systeem vragen

Bericht door Citroen »

Dank je Marcel !
Het blok is er bijna uit. Als ik het er afhaal en ergens tegenaan loop zal ik je wellicht eens nadere info vragen.
Momenteel diverse Mustang III delen op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/verkopers/10649792.html
Plaats reactie

Terug naar “1979 – 1993”