achterbumper gescoord
Moderator: Shelby GT-H
achterbumper gescoord
Gisteren even naar Eindhoven wezen cruisen. Het doel was een achterbumper op te pikken in zeer goede staat voor de '78-er T5 II. Na een lange cruisetocht van ruim twee uur in Eindhoven aangekomen. Daar stond ter plekke de II-hatchback van Kees buiten te wachten op betere tijden. Kees had er zelf al wat deuken uit gehaald en professioneel weggeplamuurd. De voorbumper ontbrak, maar daar gaat verandering in komen, want er komen chromen bumpers op van een oude generatie Mustang. die schijnen wel degelijk te passen. Mij benieuwen hoe dat er natuurlijk gaat uitzien. Kees kwam naar buiten en we hebben even staan kletsen over de SG. en ook Kees vond het interieur mooi, maar keek ook met een kritisch oog naar de buitenkant. Maar ach, dat ben ik nu wel gewend (grinnik). Daarna bekeken we de hatchback met Shelby hoodscoop van Kees. Het bleek dat de achterbumper zeer wel aan vervanging toe is, dat portier/raamrubbers van een Ford Mondeo wonderwel passen op een II (goeie tip ter waarde van slechts 2,50 euro!), en dat de kofferklep aan de binnenzijde verrot is. Dus als iemand nog een ergens een goeie II-derde deur heeft dan kan je mij dat laten weten. Ook gaat Kees een '74-er grille plaatsen, want dat oogt wat agressiever, vindt hij.
Daarna gingen we naar de binnenplaats en daar lag de 'nieuwe'bumper al te wachten. Maar het betrof geen '78-er bumper, maar een van een eerder bouwjaar. Niks aan de hand, hoor, want die gaat zaterdag in Hillegom linea recta op de SG, al is die roestbruin van kleur. Het mooie eraan is dat de binnenverstevigingen compleet goed en hard zijn, en daar ging het mij om, de buitenkant van kunststof is nagenoeg bobbelvrij en strak. Nergens een scheur te bekennen. Zulke bumpers zijn gewoon zeldzaam, dus ik heb geluk gehad. En dat het een eerder bouwjaar betreft is geen probleem, want de zwart-witte sierstrippen erin zijn als nieuw: kaarsrecht, zoals bij de witte Japanse II in Braamt, terwijl die van de SG gebobbeld zijn. Het goede nieuws is ook dat deze bumper ooit guards heeft gehad. Als je in de bumper kijkt zie je dat de bevestigingsgaten dichtgesmeerd zijn. Al met al een opluchting, want ik dacht van te voren dat als ik de zilveren bumper zou gaan verwijderen, dat ik de preciese plaatsen van die gaten zou moeten opmeten en dan gaten boren in de nieuwe bumper op de juiste plek en afstand. Een heel gedoe. En dat hoeft niet meer als ik nieuwe guards heb gevonden. Goede redenen deze bumper dus op de SG te smakken en de witte bumper op de T5 II te houden.
Na de koop heb ik nog wat met Kees staan napraten, heb ik de motorolie bijgevuld, en de achterbumper schuin in de wagen gestoken, wat altijd net past. Toen ben ik geheel tevreden voor twee uur naar Waalre gereden, en van daar uit weer via een korte omleiding naar huis gecruised. Al met al weer een lekker ritje achter de rug gehad. Zaterdag vindt de swap plaats en natuurlijk zal ik er een fotootje van plaatsen.
Harry
Daarna gingen we naar de binnenplaats en daar lag de 'nieuwe'bumper al te wachten. Maar het betrof geen '78-er bumper, maar een van een eerder bouwjaar. Niks aan de hand, hoor, want die gaat zaterdag in Hillegom linea recta op de SG, al is die roestbruin van kleur. Het mooie eraan is dat de binnenverstevigingen compleet goed en hard zijn, en daar ging het mij om, de buitenkant van kunststof is nagenoeg bobbelvrij en strak. Nergens een scheur te bekennen. Zulke bumpers zijn gewoon zeldzaam, dus ik heb geluk gehad. En dat het een eerder bouwjaar betreft is geen probleem, want de zwart-witte sierstrippen erin zijn als nieuw: kaarsrecht, zoals bij de witte Japanse II in Braamt, terwijl die van de SG gebobbeld zijn. Het goede nieuws is ook dat deze bumper ooit guards heeft gehad. Als je in de bumper kijkt zie je dat de bevestigingsgaten dichtgesmeerd zijn. Al met al een opluchting, want ik dacht van te voren dat als ik de zilveren bumper zou gaan verwijderen, dat ik de preciese plaatsen van die gaten zou moeten opmeten en dan gaten boren in de nieuwe bumper op de juiste plek en afstand. Een heel gedoe. En dat hoeft niet meer als ik nieuwe guards heb gevonden. Goede redenen deze bumper dus op de SG te smakken en de witte bumper op de T5 II te houden.
Na de koop heb ik nog wat met Kees staan napraten, heb ik de motorolie bijgevuld, en de achterbumper schuin in de wagen gestoken, wat altijd net past. Toen ben ik geheel tevreden voor twee uur naar Waalre gereden, en van daar uit weer via een korte omleiding naar huis gecruised. Al met al weer een lekker ritje achter de rug gehad. Zaterdag vindt de swap plaats en natuurlijk zal ik er een fotootje van plaatsen.
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gefeliciteerd met de aanwinst. Goeie tip, die Mondeo rubbers. Ben benieuwd hoe de Mustang I bumpers gaan staan.
Hier een fotootje van een II met chromen bumpers van een Pinto.
Betere pics kan ik niet vinden maar dit schijnt een simpele 'bolt-on' modificatie te zijn.
Een '74 grille is idd stoerder, net als die custom Cobra II in Braamt.
Hier een fotootje van een II met chromen bumpers van een Pinto.
Betere pics kan ik niet vinden maar dit schijnt een simpele 'bolt-on' modificatie te zijn.
Een '74 grille is idd stoerder, net als die custom Cobra II in Braamt.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
thanks, Gerlof. dat ziet er zeker niet verkeerd uit, chromen bumpers. je hebt in elk geval geen last meer van rottende shit aan je auto. ik kijk al uit naar morgen!
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gevonden! Grotere foto's!
Bumpers zijn geen Pinto bumpers. Voorbumpers zijn van een '65 Mustang en de achterbumpers van een '69 Camaro
Hier het linkje: '76 Ghia Convertible
Dit is er wél één met Pinto bumpers:
hier is het linkje.
Bumpers zijn geen Pinto bumpers. Voorbumpers zijn van een '65 Mustang en de achterbumpers van een '69 Camaro
Hier het linkje: '76 Ghia Convertible
Dit is er wél één met Pinto bumpers:
hier is het linkje.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
staat goed bij de bovenste II. die met die pintobumpers vind ik minder geslaagd. mijn nieuwe bumper heb ik er daarstraks samen met Rob 66mustang opgezet. staat erg anders, nu. de zilveren bumper bleek helemaal rot te zijn van binnen. maar ik had niet anders verwacht.
zo meteen wat plaatjes,
harry
zo meteen wat plaatjes,
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
de plaatjes dus.
Met Rob heb ik samen de oude zilveren bumper van de SG gehaald. doordat ik de afgelopen dagen de vier bouten flink had ingespoten met WD40, kwamen die vrijwel meteen los. toen we de bumper lieten zakken, bleek dat die tien keer overleden was. naast twee scheuren in het kunststof, bleek de buiten versteviging aan de rechterkant compleet doorgerot te zijn, vandaar de scheur. ook aan de onderkant zag het er ook niet florissant uit. Daarna hebben we de nieuwe bumper erop gezet, maar dat ging niet een, twee, drie, daar de bouten niet makkelijk in de bewegende latjes vielen. maar dat fikste Rob snel en toen zat de bumper er goed op. jammer van de spleten tussen bumper en carrosserie, maar dat heb je wel vaker bij II's. echt des Fords, en het verschilt per afzonderlijke II:
Het ziet er zeker een stuk strakker uit dan voorheen:
goed gaar van binnen. zelfs de plaatjes die voorkomen dat het kunststof inzakt, zijn compleet weggerot. dat heb ik al vaker gezien. bij de nieuwe bumper zitten die er nog volledig op:
dus al met al blij dat de ouwe zooi eraf ligt. nu ligt er voor 32 jaar historie bij het grofvuil in de container.
harry
Met Rob heb ik samen de oude zilveren bumper van de SG gehaald. doordat ik de afgelopen dagen de vier bouten flink had ingespoten met WD40, kwamen die vrijwel meteen los. toen we de bumper lieten zakken, bleek dat die tien keer overleden was. naast twee scheuren in het kunststof, bleek de buiten versteviging aan de rechterkant compleet doorgerot te zijn, vandaar de scheur. ook aan de onderkant zag het er ook niet florissant uit. Daarna hebben we de nieuwe bumper erop gezet, maar dat ging niet een, twee, drie, daar de bouten niet makkelijk in de bewegende latjes vielen. maar dat fikste Rob snel en toen zat de bumper er goed op. jammer van de spleten tussen bumper en carrosserie, maar dat heb je wel vaker bij II's. echt des Fords, en het verschilt per afzonderlijke II:
Het ziet er zeker een stuk strakker uit dan voorheen:
goed gaar van binnen. zelfs de plaatjes die voorkomen dat het kunststof inzakt, zijn compleet weggerot. dat heb ik al vaker gezien. bij de nieuwe bumper zitten die er nog volledig op:
dus al met al blij dat de ouwe zooi eraf ligt. nu ligt er voor 32 jaar historie bij het grofvuil in de container.
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- PoisonIvy66
- Berichten: 1801
- Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
- Locatie: Noord Brabant
klopt Peter, je hebt gelijk. maar daar heb ik het geld ff niet voor. en er horen bumperguards op te zitten die ik nog niet heb (mss wel daar die aanmoedigingsprijs voor gebruiken), en die moeten dan ook zilver worden gespoten. dus beter nog ff wachten.
volgende klus: de nieuwe voorbumper opzetten, maar: ook die is roestbruin. wordt dus een bonte wagen zo. alleen heeft die bumper een frame waar je de nummerplaat op moet vastzetten en die constructie moet er vanaf, daar de kentekenplaat bij de SG in de bumper geschroeft zit. probleem is ook dat de plaksierstrip eruit moet en die moet vervangen worden door de klikstrips die nu op de SG zitten. dit houdt weer in dat er in die bumper gaten moeten worden geboord om de stripklemmetjes erin vast te zetten. al met al weer een heel gedoe dus. volgend jaar moet perse het nieuwe voorscherm dat ik al heb gespoten worden.
hier is het probleem dan weer dat het metallic lak is, dus moet wsl ook de deur worden meegespoten, om het kleurverschil op te vangen. in dit geval ben ik de pin stripe op zowel het voorscherm als de deur kwijt. ook geen gezicht natuurlijk.
maar ach, we zien het wel,
harry
volgende klus: de nieuwe voorbumper opzetten, maar: ook die is roestbruin. wordt dus een bonte wagen zo. alleen heeft die bumper een frame waar je de nummerplaat op moet vastzetten en die constructie moet er vanaf, daar de kentekenplaat bij de SG in de bumper geschroeft zit. probleem is ook dat de plaksierstrip eruit moet en die moet vervangen worden door de klikstrips die nu op de SG zitten. dit houdt weer in dat er in die bumper gaten moeten worden geboord om de stripklemmetjes erin vast te zetten. al met al weer een heel gedoe dus. volgend jaar moet perse het nieuwe voorscherm dat ik al heb gespoten worden.
hier is het probleem dan weer dat het metallic lak is, dus moet wsl ook de deur worden meegespoten, om het kleurverschil op te vangen. in dit geval ben ik de pin stripe op zowel het voorscherm als de deur kwijt. ook geen gezicht natuurlijk.
maar ach, we zien het wel,
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)