mijn fox project

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
driver
Berichten: 829
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 14:56
Locatie: ergens op de aarde

mijn fox project

Bericht door driver »

Dit is mijn fox van 79 hieronder is nog te zien hoe hij was in zijn goed staat moet er wel bij zeggen is een foto van zo’n 6 jaar geleden
Afbeelding

hij had een heel mooi vinyl dak erop maar helaas is dit oor de jaren heen ondangs onderhoud slecht geworden en hier en daar zag je dan ook al wat bultjes onder het vinyl komen die als maar ergen gaan worden maar aan gezien het mijn dagelijkse ride was had ik nog geen mogelijk heden dit te fixen en heb hem later dan toch maar in de garage gezet voor restoratie en intussen nog een fox erbij gekocht voor dagelijks te tuffen :D
Andere fox

na dat ik was begonnen het vinyl eraf te halen zag het er zo uit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou was dan eigenlij de bedoeling geweest om dat te gaan fixen maar helaas zoals je kunt zien is het gewoon geen doen was begonnen om aan eenzijkant het te maken nieuw plaatwerk opmaat maken enz heb ongeveer op een stuk van 30cm een aantal uurtjes gezeten klopen buigen en noem maar op om het in de vorm van het dak te krijgen het ging wel maar dat was het dus niet dus besloot ik om op zoek te gaan naar een doner met schade of niet en jawel naar een week een gevonden waarvan de boden kompleet weg wat gerot en het was dan ook maar een 4 cil geweest .dit is de donor
Afbeelding

Daar heb ik uiteindelijk met veel belijd het dak verwijdert en klaar gemaakt om op de mijn te bouwen
Afbeelding
Afbeelding
het voorste stuk is er ook vanaf gegaan staat er alleen niet meer bij de foto’s
Afbeelding
Afbeelding
en zo zit er weer een nieuw dakje op en er komt dan ook nooit meer een vinyl dakje op ....Heb dan nu ook weer alle lasnaden helemaal vertint zpals ze dat bij deze daken op de kopstuken ook gedaan hebben
Afbeelding

en dan nu maar weer rustig verder met de afbouw ervan de 302 wat er nu in licht wordt waarschijdelijk vervangen door een 351c of iets anders leuks wat ik tegen kom maar voorlopig houd ik me bezig even met de rest van de opbouw en heb alletijd hiervoor :D
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
brian
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 25 sep, 2009 12:36
Locatie: Amersfoort

Bericht door brian »

Zo zo dat ziet er goed uit..
Veel succes en plezier der mee.

groetjes
79cobra
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 28 dec, 2007 13:09
Locatie: krimpen aan de lek

Bericht door 79cobra »

Hoi,

Goed bezig !!! Volgens mij een van de meest vervelende kwalen van een fox ...een rottend dak :oops: En ik maar denken dat de oorzaak het zonnedak bij mij is maar of jij hebt een hele kleine of geheel niet.
Vraag me toch af waarom foxen dat zeer regelmatig doen.
Het staat bij mij ook nog eens op het programma maar zie een beetje tegen de hoeveelheid werk op .

In ieder geval succes....
Gebruikersavatar
driver
Berichten: 829
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 14:56
Locatie: ergens op de aarde

Bericht door driver »

Nee heb idd geen zonnen dak maar wat mij wel is opgevallen bij sommige is dat ze gaan rotten daar waar het dak aan alkaar gemaakt is op de koppunten voor en achter daar begint meestal de elende even daar boven is hij vertint van de fabriek uit je ziet op de eerste foto gelijk wat voor gat het wordt en een klomp tin licht dan gewoon in de A stijl :S
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Da's nogal ingrijpende chirurgie.

RESPECT!
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 »

een typisch geval van fix the fox,

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
driver
Berichten: 829
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 14:56
Locatie: ergens op de aarde

Bericht door driver »

Ja dat is idd niet zomaar even wat het dak van een auto is toch een vak apart vind ik en het herstelen van het aude was echt geen optie meer hier toch nog ff een foto toen ik er gedeltelijk aan begonnen was maar het is pas één zijkant waar ik dus heel wat werk aan heb gehad vandaar ik het makkelijker vond om een donor te zoeken
Afbeelding
Ik denk ook dat er genoeg mensen ook zijn die er dan ook geen zin meer in hadden en er mee gestopt waren maar dat werkt bij mij niet gaat niet bestaat niet :D en aangezien ik hem al 15 jaar heb zelf het ingevoert enz heb ik toch wel wat met de fox en kon het niet over mijn hard krijgen hem dan maar te verschrotten en zijn ergere bij denk ik Hm weet wel zekers :D
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Wat een ellende, dat dak! Maar super dat je het zo kunt oplossen....

Succes met al het werk :wink:
Marc
Gebruikersavatar
mercury
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 29 sep, 2004 20:02

Bericht door mercury »

Geweldig dat je dit doet! Weer een Fox gered!
1967 Ford Fairlane GT, 2 door hardtop coupe, 289 4V (met upgrades), 4 speed Toploader.
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5300
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Bericht door Neko- »

Goed bezig zo!
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
capri v8 driver
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
Locatie: limburg

Bericht door capri v8 driver »

dat is een "fijne" klus, zo'n dak vervangen. super dat er toch nog mensen zijn, die hun wagen weer in orde maken.

ik heb dit ook al een paar keer mogen doen, het trieste was wel een dodge charger uit 71, met een vinyl dak, waar onder het vinyl een laagje schuim zat. waarom ze dat zo gemaakt hebben?????? gelukkig hebben amerikaanse auto's uit die tijd wel genoeg plaat dikte om te kunnen lassen.

maar ik zal zelf nooit meer een wagen kopen met een vinyl dak.
Gebruikersavatar
driver
Berichten: 829
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 14:56
Locatie: ergens op de aarde

Bericht door driver »

Tja voor mij hoeft het ook niet meer zo’n dakje je ziet wat er van kan komen als het aud wordt of een scheurtje in komt nee dankje komt er niet meer op en ja waarom dat schuim eronder zit ook geen idee veel hadden dat .Ik weet dat vroeger als je een schade auto had werdt dat nogal gouw gedaan dan hoef je niet veel te doen namelijk maakt niet uit of het dak nu strak is of vol met deukjes enz zit no problem vinyl dakje erop en klaar is klara
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Gebruikersavatar
Monique
Berichten: 907
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 16:30
Locatie: De Veluwe
Contacteer:

Bericht door Monique »

Lekker bezig.
Succes nog verder.

Groeten,
Monique
'97 SVT Cobra Convertible.
Gebruikersavatar
driver
Berichten: 829
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 14:56
Locatie: ergens op de aarde

Bericht door driver »

Dankje Monique dat zal jou niet gou gebeuren met deze pracht cabrio :up:
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Gebruikersavatar
canvas
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 07:35
Locatie: Midden Limburg

Re: mijn fox project

Bericht door canvas »

Hoi, zie dat het topic al wat ouder is, maar toch wil ik jou even laten weten dat je wel moed hebt voor aan zo'n dak te beginnen.
Denk dat ik mijn vinyl lekker laat zitten (struisvogel techniek), moet er niet aan denken dat het er zo onder uitziet.
Wel mooi dat je met zoveel liefde de auto op de weg houd.

Gr Paul.
Plaats reactie

Terug naar “Project”