Project: '79 Cobra Revival
Moderator: Shelby GT-H
Het interieur is nu helemaal klaar.
Ik heb het gestofzuigd, gereinigd met warm water met groene zeep, alle plastic delen in de cockpitspray gezet en de stoelen en bank in het leervet. Al het chroom en metaal heb ik opgepoetst met metal polish.
Op de hoedenplank lag een verbleekte 'douchemat'. Die heb ik opnieuw bekleed met speakerdoek.
Het meest tijdrovende was de nieuwe stereo. De gevonden stroomdraden bleken dit niet te zijn. Ik had dus alleen de twee voorspeakers en de antenne. Ik moest dus een nieuwe stroom- en geheugendraad aanleggen en nieuwe speakerdraden naar achteren. M.a.w., ik moest een geheel nieuwe ISO-aansluiting maken. Vervolgens bleek de nieuwe radio niet in de originele slede te passen. Die moest er dus uit maar naar goede Amerikaanse traditie is die erin gezet alsof die er nooit weer uit hoeft.
Goed, de foto's.
Ik heb het gestofzuigd, gereinigd met warm water met groene zeep, alle plastic delen in de cockpitspray gezet en de stoelen en bank in het leervet. Al het chroom en metaal heb ik opgepoetst met metal polish.
Op de hoedenplank lag een verbleekte 'douchemat'. Die heb ik opnieuw bekleed met speakerdoek.
Het meest tijdrovende was de nieuwe stereo. De gevonden stroomdraden bleken dit niet te zijn. Ik had dus alleen de twee voorspeakers en de antenne. Ik moest dus een nieuwe stroom- en geheugendraad aanleggen en nieuwe speakerdraden naar achteren. M.a.w., ik moest een geheel nieuwe ISO-aansluiting maken. Vervolgens bleek de nieuwe radio niet in de originele slede te passen. Die moest er dus uit maar naar goede Amerikaanse traditie is die erin gezet alsof die er nooit weer uit hoeft.
Goed, de foto's.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
- mustangmania
- Berichten: 844
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 20:37
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
Vandaag no even wat losse eindjes aan mekaar geknoopt.
De accu is overleden. Hij was al niet zo lekker waardoor de auto moeilijk startte en de radio haperde. Op gegeven moment startte hij helemaal niet meer. De acculader mocht ook niet baten die bovendien om de paar minuten een stop (van het apparaat zelf) liet springen. Het was ook nog een oude met vloeibaar zuur. Die heb ik vandaag vervangen door een nieuwe onderhoudsvrije.
Ik had achterin een speakerbox geplaatst maar die bleek te zwaar voor de radio zodat er amper geluid uit kwam. Die heb ik er uit gehaald en de originele achterspeakers aangesloten. Geluidsniveau en kwaliteit is nu acceptabel.
Nog even een klein testritje gemaakt. Alles prima.
@GJ: Het is een oude installatie, zou best een IMCO kunnen zijn. Maar heb ik als leek wat aan zo'n manual?
De accu is overleden. Hij was al niet zo lekker waardoor de auto moeilijk startte en de radio haperde. Op gegeven moment startte hij helemaal niet meer. De acculader mocht ook niet baten die bovendien om de paar minuten een stop (van het apparaat zelf) liet springen. Het was ook nog een oude met vloeibaar zuur. Die heb ik vandaag vervangen door een nieuwe onderhoudsvrije.
Ik had achterin een speakerbox geplaatst maar die bleek te zwaar voor de radio zodat er amper geluid uit kwam. Die heb ik er uit gehaald en de originele achterspeakers aangesloten. Geluidsniveau en kwaliteit is nu acceptabel.
Nog even een klein testritje gemaakt. Alles prima.
@GJ: Het is een oude installatie, zou best een IMCO kunnen zijn. Maar heb ik als leek wat aan zo'n manual?
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
de meeste mensen hier zijn volgens mij na een tijdje geen echte leken meerMaar heb ik als leek wat aan zo'n manual?
Er staat o.a. in hoe je de installatie moet bedienen:
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
De mijne heeft geen zgn. 'Boden wire'. Wel de genoemde 3-weg schakelaar. Er is ook een rode drukknop. Maakt een 'poef' geluid als je er op drukt. Geen idee waar dat voor is. Er is ook nog een 2-weg schakelaar waarvan ik niet weet wat hij doet. Er is ook nog een losse electrische draad. die is opgerold bij de fire wall. Ik denk dat die er iets mee te maken heeft dat hij niet wil omschakelen.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Avond Gerlof,
Begrijp ik nou goed dattie niet op gas rijdt??
Heel lang geleden .....zat er bij gasistallaties een draad (misschien die van je schutbord) om de 1e bougiekabel gewonden.
Deze zorgde ervoor dat zodra je motor liep er pulsen gingen naar je gasinstallatie zodat er gastoevoer bleef .....zodra je je moter uitzette vielen de pulsen weg en kwam er geen gas meer .....
groet
remco
P.S. op de staat van je interieur ben ik toch wel een beetje jaloers ...mooi hoor ...ik heb nog een hoop te doen....
Ow jah tis niet echt naast de deur ...maar ik heb nog wel een voorkant voor je .....Henry Ford zwart
groet
Begrijp ik nou goed dattie niet op gas rijdt??
Heel lang geleden .....zat er bij gasistallaties een draad (misschien die van je schutbord) om de 1e bougiekabel gewonden.
Deze zorgde ervoor dat zodra je motor liep er pulsen gingen naar je gasinstallatie zodat er gastoevoer bleef .....zodra je je moter uitzette vielen de pulsen weg en kwam er geen gas meer .....
groet
remco
P.S. op de staat van je interieur ben ik toch wel een beetje jaloers ...mooi hoor ...ik heb nog een hoop te doen....
Ow jah tis niet echt naast de deur ...maar ik heb nog wel een voorkant voor je .....Henry Ford zwart
groet
OK! Vandaag de auto weer opgehaald bij vd Veen USA Cars in Workum. www.vdveenusacars.nl
Er is het nodige aan gebeurd:
Een nieuw uitlaatsysteem met demper.
Benzinetank gecoat, getankt, voorzien van anti-gum spul en geïnstalleerd.
Nieuwe brandstofslangen e.d.
Nieuwe brandstofpomp.
Carburateur afgesteld.
De auto klinkt nu een stukje beschaafder. Hij kan weer op benzine rijden en hij loopt beter stationair ondanks de scherpe nokkenas.
Kosten: 780 euro waarvan 335 voor de uitlaat. Vind ik niet onredelijk.
Foto's volgen.
Er is het nodige aan gebeurd:
Een nieuw uitlaatsysteem met demper.
Benzinetank gecoat, getankt, voorzien van anti-gum spul en geïnstalleerd.
Nieuwe brandstofslangen e.d.
Nieuwe brandstofpomp.
Carburateur afgesteld.
De auto klinkt nu een stukje beschaafder. Hij kan weer op benzine rijden en hij loopt beter stationair ondanks de scherpe nokkenas.
Kosten: 780 euro waarvan 335 voor de uitlaat. Vind ik niet onredelijk.
Foto's volgen.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Ik had nog wat foto's belooft. Het is krap, koud en donker in de garage dus het zijn geen super foto's maar het geeft een idee.
Intussen heb ik een vervangende bumper cover. Ik heb een nieuw grille-logo gemaakt van de oude originele en een kofferbak logo. De chromen letters op het grille logo waren niet meer te redden dus heb ik de letters afgeslepen, zwart geverfd en er een kofferbak logo opgeplakt.
Ik ben inmiddels aan het schuren begonnen. Ik plaats wel weer foto's als hij in de primer staat.
Intussen heb ik een vervangende bumper cover. Ik heb een nieuw grille-logo gemaakt van de oude originele en een kofferbak logo. De chromen letters op het grille logo waren niet meer te redden dus heb ik de letters afgeslepen, zwart geverfd en er een kofferbak logo opgeplakt.
Ik ben inmiddels aan het schuren begonnen. Ik plaats wel weer foto's als hij in de primer staat.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
goed bezig bro! hopelijk heb je nog wat foto's van de hele auto. ben benieuwd hoe het wordt allemaal,
harry
harry
Laatst gewijzigd door 78ghiaT5 op vr 12 feb, 2010 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)