Project: '79 Cobra Revival

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

De stroomdraad is een dikke. Dus dat zal wel meevallen. Ik heb alles getest met alles aan en er is nog geen zekering gesprongen.

Dit is de driving computer. Zit in het dashboard boven het dashboardkastje aan de bijrijderskant.

Afbeelding
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
driver
Berichten: 829
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 14:56
Locatie: ergens op de aarde

Bericht door driver »

Ke dat zou kunnen dan is je kabelboom anders als mijn fox :( maar goed maakt niet uit als het werkt is het prima toch :). deze comp heb ik ook niet erin zitten was es even in het boek aan het kijken maar daar komt deze niet in voor helaas maar zal mischien de zelfde werking hebben mijne doet iets met de speed en verbruik moet dan knopjes uit trekken en weer in drukken enz gebruik het nooit omdat de boel toch niet meer orgeneel is .
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Gebruikersavatar
driver
Berichten: 829
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 14:56
Locatie: ergens op de aarde

Bericht door driver »

Is het trouwens een ZT-4 comp (zemco zt-4) vermoet het wel want deze wordt veel gebruikt voor de auto .gaat dus om de zelfde alleen iets uit gebreider als goed is het je verschillende sensoren op je bak en voor de brandstof erin zitten dit kun je calibreren en uit lezen ofzoiets een ingewikkelt ding maar goed hier een manaul wat hij zou moeten kunnen doen .als je sensoren er niet meer zijn dan beschouw hem maar als over bodig want los zijn ze duur .naja altijd nog leuk voor de klok die erin zit toch :D ,ook zou hij je buiten temp moeten kunnen meten .

manual
Laatst gewijzigd door driver op wo 05 mei, 2010 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Bericht door Neko- »

Het is wel een Zemco, maar ik denk niet niet de ZT-4... Ik heb ook eerlijk gezegd geen idee of dat ding standaard in de auto aanwezig was, of dat iemand dat geval nadien heeft ingebouwd.

http://gerry.vanagon.com/cgi-bin/wa.exe ... =0&P=12057
it was a Zemco trip computer. the ZT-10, most likely. that was the more sophisticated model that would display miles-to-empty, time-to-empty, and keep miles-this-tank and miles-this-trip info. really neat. you could power it with a 9v battery and keep all the data while you removed the battery, too.

a fellow at work has that model in his 78 bus. i have a ZT-4 model in my 88 bus. it only shows mph, mpg (average and instantaneous), and gallons used, and time (clock). also switchable to metric measurements.
De ZT-4 klinkt alsof die beperktere gegevens kan geven als dit ding zou kunnen (als ik zo de mogelijkheden van de knoppen bekijk).

Trouwens... Hier is de ZT-4, en die lijkt er niet op: http://home.comcast.net/~nhebrides/ztbox.htm

Zemco word geacht bankroet te zijn inmiddels (zaten in Californië), maar ik vond nog wel deze site terug: http://www.zemco.de/

Geen idee of het dezelfde toko is, of dat ze iets voor je kunnen betekenen.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
driver
Berichten: 829
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 14:56
Locatie: ergens op de aarde

Bericht door driver »

Ja neko dat is de zelfde zt4 wedt veel gebruikt maar kunnen het zelfde als de voor gaan de versie zijn met de tijd alleen wat makelijker in bedienig geworden .en zal er ook niet in thuis horen in de stang van Gerlof dat is er later in gezet want kan het ook nergens terug vinden in de manuals van de ford ,en als je even wat door googeld dan kom je de sets nog tegen die gelevert worden met verschillende sensoren .
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Bericht door Neko- »

Oh geloof me... Die heb ik ook teruggevonden... Was eigenlijk op zoek naar een foto van de bediening zodat je met wat meer zekerheid het model kunt bepalen. Maar denk dat je daarvoor op de printplaat enzo moet gaan kijken, of zelfs het serienummer...

Ik verwacht overigens niet dat het ding ook een CruiseControl in zich herbergt, want daarvoor is deze te oneconomisch ver weg van de bestuurders plaats geplaatst
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
driver
Berichten: 829
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 14:56
Locatie: ergens op de aarde

Bericht door driver »

CruiseControl zal er idd niet in zitten wat ik eruit heb kunnen op maken is dat je alleen iets kan instellen met het verbruik enz buiten temp enz,meer een speel dingetje dat wat anders wat ook wel zonden is want haal je het eruit heb je een gat van hier tot in tokio :(.naja dat is wel makelijk te vervangen is een los deel van het das twee klipjes en klaar .

ZEMCO ZT DRIVING COMPUTER
This kit is exactly what any car enthusiasts will need to get the current fuel consumption / voltage / Arrival times etc..

The kit comes with sensors FUEL - SPEED - TEMP
The kit is very easy to install by a DIY or Technically minded person.
Metric & English Modes

Afbeelding
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Weer wat wijzer geworden.

De mijne heeft wel die twee extra knoppen. CRS (cruise?) en ENG (engage?)

Bovendien heb ik een soort tweede gaskabel die naar een apparaat aan de rechterkant gaat.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
driver
Berichten: 829
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 14:56
Locatie: ergens op de aarde

Bericht door driver »

Die zal dan van de cruise kunnen zijn is het een kabel of een draad (12V+)
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

't Is zeker geen stroomdraad. Het is echt een trekkabel. Het apparaat waar die naartoe gaat lijkt op iets wat met vacuüm werkt. Ik heb er nog niet echt aandacht aan besteed.

Ik moet nog zien of het haalbaar is om het allemaal weer werkend te krijgen.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 »

>>ENG (engage?)>>

ja je auto zou net de USS Enterprise kunnen zijn :wink: heb je al nieuwe foto's van je Cobra, Gerlof?

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Hij staat er nog bij zoals de laatste foto's op pagina 3.

Ben druk aan het sparen voor de verf en de stickers.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Re: Project: '79 Cobra Revival

Bericht door Ratrod »

Zoals zo vaak ben ik zondag weer een stukje wezen toeren. Op gegeven moment doet de laadstroommeter even vreemd en blijft even later net onder het midden zitten. Ik was al op de terugweg dus thuis maar eens even kijken wat er aan de hand is.

Zo ver kwam het echter niet. Ik kom bij Workum voor de brug te staan en zet de motor af. Terwijl de brug naar beneden gaat probeer ik hem weer te starten. Slechts twee slagen en zo dood als een pier. Gelukkig kon ik de auto een niet zo drukke afrit opduwen om het verkeer zo weinig mogelijk te hinderen.

Onder de motorkap kon ik weinig vinden wat leek op een mogelijke oorzaak dus dan de wegenwacht maar bellen. En dan duurt wachten lang. De wegenwachter sloot hem snel aan op de starthulp zodat hij in ieder geval van de weg af kon en een zijweggetje in te rijden om te zien wat er aan de hand was. Volgens de wegenwacht had de dynamo het begeven. Niet veel aan te doen dus maar even een kwartiertje aan de lader zodat ik naar huis kon rijden.

De volgende dag heb ik de dynamo los gehaald en naar een revisiebedrijf gebracht. Ondertussen ook maar even een nieuwe V-snaar gehaald. Ik ben daar immers toch mee bezig. Met de dynamo bleek echter niks aan de hand. Dan is het misschien toch de regulator. Eerst maar even de dynamo terugzetten en die nieuwe snaar er omheen zetten. Dat lijkt simpel maar bleek toch moeilijker dan ik dacht. Na ettelijke pogingen lukte het op de volgende manier: bovenste bout van de dynamo losmaken zodat hij net een centimetertje naar binnen kantelt, de snaar om alle grote pullies heen en over i.p.v. onder de pullie van de automatische spanner door. Vervolgens met een combinatie van beleid en gefrustreerd geweld de snaar om de dynamo wurmen. Dynamo weer vastzetten en dan de pullie van de automatische spanner met een breekijzer omhoog duwen en de snaar er onder wurmen.

Terug naar de regulator. Voordat ik nieuwe dingen ga kopen eerst maar eens de stekkers en contacten schoonmaken. Geen resultaat dus dan maar een nieuwe halen. Nu zit zo’n ding vast met twee boutjes en twee moertjes maar die moertjes zitten dus tussen het plaatwerk en de plastic kap van het spatbord waarbij de verste ook nog een slotmoer bleek te zijn. Na veel geklier heb ik maar een gat in het plastic gemaakt waar een dop doorheen past. Ik heb de boutjes en moertjes vervangen door maatje 10mm zodat het in de toekomst makkelijker is. Geeft wat meer ruimte voor doppen en sleutels en ik heb ook wat meer verschillende doppen en sleutel in die maat.

Maar hij laadt nu weer en ik hoop dat dit het laatste kinderkwaaltje was.

Tot zondag in Stavoren!
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
v8 lover
Berichten: 592
Lid geworden op: do 14 aug, 2008 21:09
Locatie: bij rotterdam

Re: Project: '79 Cobra Revival

Bericht door v8 lover »

even tussendoor, ratrod zijn er nog nieuwe pics
van de fox ?? :)
Groet Arjan

You know you're a cut little heartbreaker :Foxy
Jimi Hendrix Foxy Lady
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Re: Project: '79 Cobra Revival

Bericht door Ratrod »

Ik heb nog niet veel aan de buitenkant gedaan verder dus heb ik ook nog geen nieuwe pics gemaakt. Hopelijk is het zondag een beetje goed weer. Kan ik daar een paar nieuwe foto's maken.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Plaats reactie

Terug naar “Project”