Project: '79 Cobra Revival

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Het interieur is nu helemaal klaar.

Ik heb het gestofzuigd, gereinigd met warm water met groene zeep, alle plastic delen in de cockpitspray gezet en de stoelen en bank in het leervet. Al het chroom en metaal heb ik opgepoetst met metal polish.

Op de hoedenplank lag een verbleekte 'douchemat'. Die heb ik opnieuw bekleed met speakerdoek.

Het meest tijdrovende was de nieuwe stereo. De gevonden stroomdraden bleken dit niet te zijn. Ik had dus alleen de twee voorspeakers en de antenne. Ik moest dus een nieuwe stroom- en geheugendraad aanleggen en nieuwe speakerdraden naar achteren. M.a.w., ik moest een geheel nieuwe ISO-aansluiting maken. Vervolgens bleek de nieuwe radio niet in de originele slede te passen. Die moest er dus uit maar naar goede Amerikaanse traditie is die erin gezet alsof die er nooit weer uit hoeft.

Goed, de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
mustangmania
Berichten: 844
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 20:37
Locatie: Onder de rook van Rotterdam

Bericht door mustangmania »

Eer van je werk Gerlof :up: . Die bumper komt die van de monteur van Adelbert? Mocht er een probleem zijn deze te vervoeren wil ik je wel helpen. We hebben tenslotte een mooie bus tegenwoordig.

Succes met je project.
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
Gebruikersavatar
Monique
Berichten: 907
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 16:30
Locatie: De Veluwe
Contacteer:

Bericht door Monique »

Dat ziet er mooi uit.
Succes nog verder.

Groeten,
Monique
'97 SVT Cobra Convertible.
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

errug netjes dat binnenwerk na noeste arbeid!
succes verder, gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Bedankt voor de leuke reacties.

Over de bumperman heb ik nog geen nieuws.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

als de gasinstallatie een Impco is dan heb ik wat manuls etc.
gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

Wow, Gerlof, dat ziet er mooi uit van binnen.....



Aron
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Vandaag no even wat losse eindjes aan mekaar geknoopt.

De accu is overleden. Hij was al niet zo lekker waardoor de auto moeilijk startte en de radio haperde. Op gegeven moment startte hij helemaal niet meer. De acculader mocht ook niet baten die bovendien om de paar minuten een stop (van het apparaat zelf) liet springen. Het was ook nog een oude met vloeibaar zuur. Die heb ik vandaag vervangen door een nieuwe onderhoudsvrije.

Ik had achterin een speakerbox geplaatst maar die bleek te zwaar voor de radio zodat er amper geluid uit kwam. Die heb ik er uit gehaald en de originele achterspeakers aangesloten. Geluidsniveau en kwaliteit is nu acceptabel.

Nog even een klein testritje gemaakt. Alles prima.

@GJ: Het is een oude installatie, zou best een IMCO kunnen zijn. Maar heb ik als leek wat aan zo'n manual?
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

Maar heb ik als leek wat aan zo'n manual?
de meeste mensen hier zijn volgens mij na een tijdje geen echte leken meer :-)

Er staat o.a. in hoe je de installatie moet bedienen:

Afbeelding
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

De mijne heeft geen zgn. 'Boden wire'. Wel de genoemde 3-weg schakelaar. Er is ook een rode drukknop. Maakt een 'poef' geluid als je er op drukt. Geen idee waar dat voor is. Er is ook nog een 2-weg schakelaar waarvan ik niet weet wat hij doet. Er is ook nog een losse electrische draad. die is opgerold bij de fire wall. Ik denk dat die er iets mee te maken heeft dat hij niet wil omschakelen.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
79cobra
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 28 dec, 2007 13:09
Locatie: krimpen aan de lek

Bericht door 79cobra »

Avond Gerlof,

Begrijp ik nou goed dattie niet op gas rijdt??
Heel lang geleden .....zat er bij gasistallaties een draad (misschien die van je schutbord) om de 1e bougiekabel gewonden.
Deze zorgde ervoor dat zodra je motor liep er pulsen gingen naar je gasinstallatie zodat er gastoevoer bleef .....zodra je je moter uitzette vielen de pulsen weg en kwam er geen gas meer .....

groet
remco

P.S. op de staat van je interieur ben ik toch wel een beetje jaloers ...mooi hoor ...ik heb nog een hoop te doen....

Ow jah tis niet echt naast de deur ...maar ik heb nog wel een voorkant voor je .....Henry Ford zwart
groet
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Hij rijdt prima op gas maar hij wil niet overschakelen naar benzine.

Natuurlijk heb ik interesse in je voorkant. Heb je foto's?
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

OK! Vandaag de auto weer opgehaald bij vd Veen USA Cars in Workum. www.vdveenusacars.nl

Er is het nodige aan gebeurd:

Een nieuw uitlaatsysteem met demper.

Benzinetank gecoat, getankt, voorzien van anti-gum spul en geïnstalleerd.

Nieuwe brandstofslangen e.d.

Nieuwe brandstofpomp.

Carburateur afgesteld.

De auto klinkt nu een stukje beschaafder. Hij kan weer op benzine rijden en hij loopt beter stationair ondanks de scherpe nokkenas.

Kosten: 780 euro waarvan 335 voor de uitlaat. Vind ik niet onredelijk.

Foto's volgen.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Ik had nog wat foto's belooft. Het is krap, koud en donker in de garage dus het zijn geen super foto's maar het geeft een idee.

Afbeelding

Afbeelding

Intussen heb ik een vervangende bumper cover. Ik heb een nieuw grille-logo gemaakt van de oude originele en een kofferbak logo. De chromen letters op het grille logo waren niet meer te redden dus heb ik de letters afgeslepen, zwart geverfd en er een kofferbak logo opgeplakt.

Afbeelding

Ik ben inmiddels aan het schuren begonnen. Ik plaats wel weer foto's als hij in de primer staat.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 »

goed bezig bro! hopelijk heb je nog wat foto's van de hele auto. ben benieuwd hoe het wordt allemaal,

harry
Laatst gewijzigd door 78ghiaT5 op vr 12 feb, 2010 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Plaats reactie

Terug naar “Project”