klinkt goed ,ik ben nog niet aan het interieur begonnen maar ik zal de stoelen van zolder halen en even inspecteren.alvast bedankt1970TwisterSpecial schreef:Mocht je nog delen van de pace car stoelen zoeken dan heb ik nog wel het 1 en ander liggen
restauratie 79 cobra t top
Moderator: Shelby GT-H
Re: restauratie 79 cobra t top
Re: restauratie 79 cobra t top
nog een mooie achteras gekocht .
een 8.8 met een 3.27 overbrenging voor 5 gaats velgen,de werkplaats raakt steeds voller, nu nog wat meer tijd vrijmaken om alles samen te voegen
een 8.8 met een 3.27 overbrenging voor 5 gaats velgen,de werkplaats raakt steeds voller, nu nog wat meer tijd vrijmaken om alles samen te voegen
Laatst gewijzigd door drietakt op di 22 nov, 2011 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: restauratie 79 cobra t top
leuk topic jammer dat de foto's verdwenen zijn met de overname van het forum
als je de links in de img tags zet zijn ze gelijk zichtbaar
als je de links in de img tags zet zijn ze gelijk zichtbaar
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Re: restauratie 79 cobra t top
dat is een goede tip ,maar hoe moet dat.
groet peter
groet peter
Re: restauratie 79 cobra t top
zet de link van je foto tussen de haakjes van de 2 tags
[img]hier%20dus[/img]
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Re: restauratie 79 cobra t top
bedankt voor de tip en de uitleg,is in een keer weer een stuk leuker om de vorderingen te plaatsen.
Re: restauratie 79 cobra t top
eigenbelang ...is voor mij veel makkelijker lezen en volgen
suc6 met je auto !
suc6 met je auto !
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Re: restauratie 79 cobra t top
voorkant zit vast ,dus het volgende probleem aanpakken .en dat is de bodemplaat ,met een beetje verf erop leek hij wel aardig maar na nadere inspectie kwam de plamuur naar boven.
dus de bodem er uit geslepen
en de nieuwe staat al klaar er zat wel veel tectyl op en dat is echt rotwerk om er af te steken
dus de bodem er uit geslepen
en de nieuwe staat al klaar er zat wel veel tectyl op en dat is echt rotwerk om er af te steken
Re: restauratie 79 cobra t top
hoi allen ,de bodem zit er weer in .
was nog wel een aardige klus,morgen nog even aflassen en nog een stel subframe connectors monteren.
was nog wel een aardige klus,morgen nog even aflassen en nog een stel subframe connectors monteren.
Re: restauratie 79 cobra t top
zelf subframe connectors gemaakt,stukje vierkant 5x5 en 2.5 mm dik ,lekker stevig.
5 cm past precies in de balken dus die heb ik voor en achter doorgeslepen en een stuk bodem eruit gehaald.
beetje meer werk dan verwacht ,maar ik denk wel dat dit de meest solide constructie maakt.
[imghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-AVS4DVW7-D.jpg][/img]
morgen de andere en aflassen
5 cm past precies in de balken dus die heb ik voor en achter doorgeslepen en een stuk bodem eruit gehaald.
beetje meer werk dan verwacht ,maar ik denk wel dat dit de meest solide constructie maakt.
[imghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-AVS4DVW7-D.jpg][/img]
morgen de andere en aflassen
Re: restauratie 79 cobra t top
Hoi,
Leuk leesvoer en kijkplezier zet je neer.
Je constructie van de subframe connectors is fantastisch, heb het zelf wat anders gedaan maar ik
verklap je nu al dat je een heel andere wegligging krijgt.
Succes
Leuk leesvoer en kijkplezier zet je neer.
Je constructie van de subframe connectors is fantastisch, heb het zelf wat anders gedaan maar ik
verklap je nu al dat je een heel andere wegligging krijgt.
Succes
Re: restauratie 79 cobra t top
thanx,heb je ook andere aanpassingen gedaan om de wegligging te verbeteren.79cobra schreef:Hoi,
Leuk leesvoer en kijkplezier zet je neer.
Je constructie van de subframe connectors is fantastisch, heb het zelf wat anders gedaan maar ik
verklap je nu al dat je een heel andere wegligging krijgt.
Succes
groet peter.
Re: restauratie 79 cobra t top
heb de tweede er ook in,heeft even geduurt maar ik had een paar klusjes .
heb ook nog een 460 blok uit 1970 met bak opgehaald dat moet in de fox na enige upgrades.
maar ik ga hem eerst goed nakijken hoe het binnenwerk is anders heb ik ook nog een 427 uit een 69er thunderbird en die is al klaargemaakt
gaat nog wel een hele klus worden want het is een enorm blok, maar met een hele partij slijpschijven een hamer en een lasapparaat kom ik een heel eind.
de grootste uitdaging is het blok zover mogelijk naar achter te krijgen ivm de verdeling van het gewicht
heb ook nog een 460 blok uit 1970 met bak opgehaald dat moet in de fox na enige upgrades.
maar ik ga hem eerst goed nakijken hoe het binnenwerk is anders heb ik ook nog een 427 uit een 69er thunderbird en die is al klaargemaakt
gaat nog wel een hele klus worden want het is een enorm blok, maar met een hele partij slijpschijven een hamer en een lasapparaat kom ik een heel eind.
de grootste uitdaging is het blok zover mogelijk naar achter te krijgen ivm de verdeling van het gewicht
Re: restauratie 79 cobra t top
Wow wat een super projekt om te volgen...
gr robert
gr robert
Re: restauratie 79 cobra t top
Aanpassingen eigenlijk niet meer dan de usual en dat is overal poly bussen.drietakt schreef:thanx,heb je ook andere aanpassingen gedaan om de wegligging te verbeteren.79cobra schreef:
Succes
groet peter.
De (4) reactiestangen van de achteras zijn wel vervangen door een CFR alternatief, die std blikken flexen teveel.
Heb je gemeten hoeveel groter het bellhousing van een evt 427 is om dat in de motor tunnel van de fox een plek te geven?
En de achteras ....de 7.5 zal waarschijnlijk knarsen en piepen met zoveel geweld.
Goed bezig.......
Prettige dagen....lol