T5Cobra 1979
Moderator: Shelby GT-H
Re: T5Cobra 1979
Nou.... het kon nog net. We hadden niet veel langer door moeten gaan .
Ik hoop wel dat hij net zo mooi loopt als eerst. 1 pikje.... en hij liep. Ff afwachten nog, en de boel moet even op elkaar inslijten natuurlijk.
Vingers crossed.
Ik hoop wel dat hij net zo mooi loopt als eerst. 1 pikje.... en hij liep. Ff afwachten nog, en de boel moet even op elkaar inslijten natuurlijk.
Vingers crossed.
Re: T5Cobra 1979
Nou.... het kon nog net. We hadden niet veel langer door moeten gaan .
Ik hoop wel dat hij net zo mooi loopt als eerst. 1 pikje.... en hij liep. Ff afwachten nog, en de boel moet even op elkaar inslijten natuurlijk.
Vingers crossed.
Ik hoop wel dat hij net zo mooi loopt als eerst. 1 pikje.... en hij liep. Ff afwachten nog, en de boel moet even op elkaar inslijten natuurlijk.
Vingers crossed.
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: T5Cobra 1979
Hoi, even een vraagje wat bedoel je met een;
"Nog een koppakkingtester erop gezet en die waren gelukkig nog dicht"
Gewoon een compressie meter bedoel je dan?
grtz
"Nog een koppakkingtester erop gezet en die waren gelukkig nog dicht"
Gewoon een compressie meter bedoel je dan?
grtz
Re: T5Cobra 1979
Nee. Een goede vraag!
Bij de betere auto-onderdelen zaak kun je een koppakking testset kopen. Deze gebruik ik altijd van midlock;
Daarin zit een hard doorzichtig kunststof maatcilinder in die uit 3 delen bestaat. Je vult de onderste 2 tot de maatstreep met de blauwe bijgeleverde testvloeistof. Daarna knijp je in de luchtbalg en blaast je adem onder het testapparaat. Je laat de balg weer los terwijl je er onder je adem blaast en de lucht gaat door de vloeistof en kleurt groen.
Daarna start je de motor met de dop van je radiateur af. Je houdt het apparaat vlak tegen/op de opening van je radiateur. Je knijpt meerdere keren in de luchtbalg. Wordt de vloeistof weer blauw, dan is het oké. Kleurt het geel, dan heb je de koppakking lek!
Werkt perfect! Gebruik m geregeld en werkt prima.
Bij de betere auto-onderdelen zaak kun je een koppakking testset kopen. Deze gebruik ik altijd van midlock;
Daarin zit een hard doorzichtig kunststof maatcilinder in die uit 3 delen bestaat. Je vult de onderste 2 tot de maatstreep met de blauwe bijgeleverde testvloeistof. Daarna knijp je in de luchtbalg en blaast je adem onder het testapparaat. Je laat de balg weer los terwijl je er onder je adem blaast en de lucht gaat door de vloeistof en kleurt groen.
Daarna start je de motor met de dop van je radiateur af. Je houdt het apparaat vlak tegen/op de opening van je radiateur. Je knijpt meerdere keren in de luchtbalg. Wordt de vloeistof weer blauw, dan is het oké. Kleurt het geel, dan heb je de koppakking lek!
Werkt perfect! Gebruik m geregeld en werkt prima.
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: T5Cobra 1979
aha zelfde ding als wat ik laatst zag bij Autoweek klokje rond
http://www.autoweek.nl/video/volkswagen ... okje-rond/
dank voor de uitleg
http://www.autoweek.nl/video/volkswagen ... okje-rond/
dank voor de uitleg
Re: T5Cobra 1979
Ja. Mooie toevoeging met beeld en geluid.
Ik ben in het begin 1x genaaid dat ik een chevy g20 globemaster kocht met 1 of 2 lekke koppen. Ik had het kunnen weten en had al een vermoeden, maar nam hem toch mee. Ik ben zelf monteur dus die kopjes trek ik er zo ff af. Bleken ze toch gescheurd te zijn. Das wat minder natuurlijk . De bus was niet duur dus dat maakte niet zo heel veel uit, maar toch weer extra kosten.
Neem zo'n setje mee, en je bent zeker! Als je bij een Amerikaanse V8 de motor uit hebt en je hoord het koelsysteem nog na"bubbelen", laat hem dan sowieso maar staan. Dan zijn ze zeker lek!
Ik heb vele ami's gehad en heb met mijn setje diverse handelaars afgezeken. Vinden ze heeeeeel leuk
Scheelt wel veel knaken en tijd.
Ik ben in het begin 1x genaaid dat ik een chevy g20 globemaster kocht met 1 of 2 lekke koppen. Ik had het kunnen weten en had al een vermoeden, maar nam hem toch mee. Ik ben zelf monteur dus die kopjes trek ik er zo ff af. Bleken ze toch gescheurd te zijn. Das wat minder natuurlijk . De bus was niet duur dus dat maakte niet zo heel veel uit, maar toch weer extra kosten.
Neem zo'n setje mee, en je bent zeker! Als je bij een Amerikaanse V8 de motor uit hebt en je hoord het koelsysteem nog na"bubbelen", laat hem dan sowieso maar staan. Dan zijn ze zeker lek!
Ik heb vele ami's gehad en heb met mijn setje diverse handelaars afgezeken. Vinden ze heeeeeel leuk
Scheelt wel veel knaken en tijd.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: T5Cobra 1979
Waar reageert de vloeistof op? Ben dan toch wel weer nieuwsgierig!
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: T5Cobra 1979
Op Co in het water of zoiets...Ando schreef:Waar reageert de vloeistof op? Ben dan toch wel weer nieuwsgierig!
Kan ook geen duidelijke uitleg vinden op het net.
En goedkoop is het ook niet (koppen opendoen kost natuurlijk meer, maarja...)
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: T5Cobra 1979
De vloeistof reageerd op het aanwezige CO2 gehalte in de vloeistof. Omdat je de dop van je radiateur of expansievat eraf hebt, en gas altijd de makkelijkste weg naar buiten zoekt, zal hij bij de opening eruit komen. De kleinste lekkage meet hij al.
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: T5Cobra 1979
De duidelijke uitleg is in het filmpje van Autoweek. De vloeistof reageert op COMustang24 schreef:Op Co in het water of zoiets...Ando schreef:Waar reageert de vloeistof op? Ben dan toch wel weer nieuwsgierig!
Kan ook geen duidelijke uitleg vinden op het net.
En goedkoop is het ook niet (koppen opendoen kost natuurlijk meer, maarja...)
Re: T5Cobra 1979
Nou...mijn uitleg is dus niks? , nou.... dan gaan we maar gauw verder met het topicSwordfish79 schreef:
De duidelijke uitleg is in het filmpje van Autoweek. De vloeistof reageert op CO
De distributie zit er weer op:
Onder de motorkap was hij niet meer zo geweldig in de lak, dus hebben we de boel maar zwart gespoten omdat anders alles in de zelfde kleur blauw komt.
Voor:
Na;
De koppen waren ook net binnen. Kleppen gestraald en gefreesd, nieuwe zittingen, veren etc.. Koppen gevlakt en helemaal gecleaned
De volgende keer de koppen erop en de motor in de kleur
Re: T5Cobra 1979
Uw uitleg is zeker gewaardeerd ! En dat heeft mijn interesse gewekt, want ik kende het product helemaal niet !T5Cobra schreef:
Nou...mijn uitleg is dus niks? ,
Daarom, nieuwschierig als ik ben, verder gezocht naar een soort handleiding maar niks, noppes, nada te vinden...
Post maar verder, we lezen met spanning mee
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: T5Cobra 1979
Haha
Was ook met een knipoog bedoeld
Was ook met een knipoog bedoeld
- grandmaster n
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: T5Cobra 1979
Leuk dat je een 79er Fox weer helemaal picobello maakt.
Ik volg dit met interesse!!
Ik ben zelf geen monteur maar probeer toch dingen aan mijn Foxje zelf te doen. (ook een 79er)
gr
Ik volg dit met interesse!!
Ik ben zelf geen monteur maar probeer toch dingen aan mijn Foxje zelf te doen. (ook een 79er)
gr
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: T5Cobra 1979
De tester die je gebruikt wordt ook geleverd door midlock.
Ik kwam deze handleiding tegen op het interweb,
https://www.midlock.nl/Adobe_handleidin ... CO-151.pdf
Dit even voor de geinteresseerde, nu weer on topic,
Je levert mooi werk!! en leuk topic!
Ik kwam deze handleiding tegen op het interweb,
https://www.midlock.nl/Adobe_handleidin ... CO-151.pdf
Dit even voor de geinteresseerde, nu weer on topic,
Je levert mooi werk!! en leuk topic!