Mustang project IV

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Edwin,

Ik heb bewondering voor je hoor. Ik had laatst natuurlijk ook de bak open en het filter er af. Toen dacht ik nog, je zou hier toch maar aan moeten gaan sleutelen.

Zoals met alles zal het een kwestie van durven zijn en gewoon doen, maar ik ben zo ver nog lang niet. Houd ons op de hoogte, want ik vind het uitermate boeiend.

Marc
Marc
Gebruikersavatar
Mustang power
Berichten: 211
Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
Locatie: West Brabant

Bericht door Mustang power »

Afgelopen week niet stil gezeten, alleen niet gedaan wat ik van plan was omdat het wat tegen zat met mijn spoelbak om de onderdelen schoon te spoelen.
Terwijl ik moest wachten heb ik de achterbumper maar eens goed onderhanden genomen, deze zit onder de plastic bumper en is niet zichtbaar.
Ik vond hem iets aan de zware kant dus vandaar besloot ik om er iets aan te doen.
Wat dacht je van 15kg om mee te beginnen!!!

Afbeelding

Een goede gatenboor doet wonderen, hierna nog wat randjes wegslijpen en klaar is Edwin.
Het resultaat 9kg, een gewichtsreductie van 6kg.
Niet slecht dacht ik zo.

Afbeelding

Afbeelding

Eigenlijk zonde om hier nog een bumpercover over heen te doen, maar ja.
Nu nog even laten stralen en laten verzinken en er komt nooit geen roest meer op.

Afgelopen maandag de Mustang opgehaald van de spuiter en ik moet zeggen, het valt niet tegen.
Zo mooi heeft ie nog nooit geblonken.

Afbeelding

Vandaag ben ik maar eens verder gegaan met de revisie van mijn bak, hopelijk kom ik niets geks meer tegen en staat ie as zaterdag weer in elkaar.

Alle nieuwe high performance onderdelen en extra platen.

Afbeelding

Het eerste gedeelte zit weer in de bak.
Duidelijk te zien is het nieuwe electrische gedeelte die de overdrive aan en uit moet zetten.
Ook vind ik de bak er beter uit zien zonder die gele verf zo.

Afbeelding

Volgende week hopelijk meer foto's.
Groetjes,
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Nou Edwin,

Da's toch weer een mijlpaal, de auto terug van de spuiter!

En die bumper, ik zou het niet bedacht hebben, om dat ding te gaan perforeren...maar inderdaad een effectieve gewichtsbesparing. Hij voldoet waarschijnlijk alleen niet meer aan de Amerikaanse botsproef :ashamed: , want daarom was-ie zo zwaar natuurlijk. Maar niet erg, want je mag straks toch niet gaan botsen met deze auto.

Marc
Marc
Gebruikersavatar
Marcel
Retired Moderator
Berichten: 2909
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 13:56
Locatie: Albir
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Geweldig project is het toch het Edwin,en ziet er zeker beter uit zonder die gele verf.....
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 26 nov, 2003 23:22
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Herman »

Het ziet er inderdaad strak uit.
Gave truc met die bumper.
Leuk om kerstverlichting achter te hangen in december.

:ciggy:
Gebruikersavatar
Mustang power
Berichten: 211
Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
Locatie: West Brabant

Bericht door Mustang power »

Van de week helaas niet veel verder kunnen komen doordat ik door mijn eigen fout een seal beschadigd heb en dus een nieuwe moest bestellen.
Wel is op onderstaande foto duidelijk het verschil in de high performance as te zien die nu uit 1 stuk bestaat ipv uit twee.

Afbeelding

Op onderstaande foto is duidelijk te zien hoe ik moest improviseren om de seals erin te krijgen, dit is overigens niet de reden waarom de seal stuk gegaan is.
Dit kwam doordat ik mbv luchtdruk wilde controleren of dat de zuiger met nieuwe seal goed werkte, maar ja dan moet je wel eerst de platen monteren zodat de zuiger niet te ver naar buiten klapt!, dom, dom, dom.

Afbeelding

Op onderstaande foto is de high stall speed convertor te zien, zoals je ziet is deze veel kleiner als de orginele.
Het voordeel hiervan is dat de motor veel feller zal reageren door zijn kleinere gewicht en dat het zogenaamde stall-speed flink omhoog gaat.
Voor degene die niet weten wat stall speed is: Stall speed is het toerental waarbij de koppelomvormer gaat "pakken" als je vol op de rem trapt en de gas tegelijk intrapt.
In mijn geval heb ik gekozen voor een stall speed van 3000RPM ivm de turbo's.
Deze hebben maximaal boost bij ongeveer 3000RPM en heeft in dit geval dus als voordeel dat als je op deze manier wegrijdt je meteen het maximale koppel hebt (zie het als wegrijden met slippende koppeling bij een schakelauto).
Dit betekend echter niet dat je niet meer normaal weg kunt rijden natuurlijk, wel is het oppassen geblazen met wielspin op deze manier.

Afbeelding

Volgende week heb ik in ieder geval lekker vrij genomen en hoop ik veel te kunnen doen aan mijn project.

Groetjes en misschien tot zondag bij Mustang Valley,
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Nou ja, wat je niet verder komen noemt....Ik doe het je nog steeds niet na.

Marc
Marc
Gebruikersavatar
Mustang power
Berichten: 211
Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
Locatie: West Brabant

Bericht door Mustang power »

Van de week aan het stoeien geweest met de electriciteit, zit nog niet op de helft ermee maar ja je moet ergens beginnen!
Ik wil van deze gelegenheid meteen gebruik maken om zoveel mogelijk bedrading uit de motorruimte weg te werken.
Dit heeft tot gevolg dat ik helaas wel een paar gaten in de verse lak zal moeten snijden, maar ja het kan niet anders.
Hieronder zie je een gedeelte van de bedrading van het dashbord, ik heb het gedeelte naar de motor al weer door het schutbord zitten.

Afbeelding

Zoals gezegd moest ik wel wat extra gaten maken in de binnenschermen om op die manier wat bedrading onder de schermen te kunnen monteren.
Wel meteen even de beschadigingen van het zagen bijgetipt en als afwerking en bescherming van de kabels even een rubber afdek randje gemonteerd.

Afbeelding

Tevens de ruitenwissermotor even aangepakt door deze te stralen en te spuiten.

Afbeelding

Hier de ruitenwissermotor in "opgefriste" toestand, tevens is op deze foto te zien dat ik de tape om de kabelboom moets verwijderen op sommige plekken om zodoende de kabel die onder de binnenschermen moesten komen te splitsen van degene die onder de motorruimte moesten blijven.

Afbeelding

Vandaag ben ik begonnen met de montage van het dashbord, wel eerst even grondig schoonmaken, ja zelfs de ventilatieroosters moeten er aan geloven.

Afbeelding

Hier het rooster in schoongemaakte en weer gemonteerde toestand.
Ik zeg altijd maar, je doet het goed of je doet het niet.

Afbeelding

Van de week (of misschien morgen al) hoop ik het dashbord weer gemonteerd te hebben en kan ik hopelijk de bak afmaken als ik alles binnen heb.

Groetjes,
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Wat je zelf al zegt: je doet het goed of je doet het niet...

Jij doet het goed!

Marc
Marc
Gebruikersavatar
Mustang power
Berichten: 211
Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
Locatie: West Brabant

Bericht door Mustang power »

Vandaag mijn doel weer bereikt en het dashbord gemonteerd.

Afbeelding

Groetjes
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Gebruikersavatar
Mustang power
Berichten: 211
Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
Locatie: West Brabant

Bericht door Mustang power »

Omdat ik nog steeds de spullen voor de bak niet binnen heb ben ik gisteren maar eens begonnen met de motor uit elkaar halen om te zien in wat voor toestand deze zich bevind na 140000miles.
Wel overal foto's van gemaakt zodat straks alle slangetjes enz weer op z'n plaats komen te zitten.

Afbeelding

Ik zal ook blij zijn als die gele verf eraf is en het blok weer mooi glimt!!!
Er zit best veel aluminium aan het blok dus dat wordt polijsten tot ik er bij neer val denk ik.

Afbeelding

Duidelijk is op bovenstaande foto de geleider te zien van de hydraulische roller stoters.
Dit in combinatie met de roller cam (nokkenas) maakt deze generatie blokken populair en snel.
Ik raad het iedereen aan die een andere nokkenas wil plaatsen om ook voor een rollercam te gaan.
Ze zijn bijna voor iedere V8 te koop, het grote voordeel is dat je een veel wildere nokkenas kan nemen en toch een goede motorkarakterestiek hebt waar heel goed dagelijks mee te rijden valt.

Afbeelding

De motor ziet er tot nu toe best gezond uit en bevat nog steeds de orginele zuigers etc.
Ook de cilinderkoppen zijn nog in goede staat zover.
Van de week de kleppen eruit en de boel eens goed schoonstralen.

Groetjes,
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Gebruikersavatar
Mustang power
Berichten: 211
Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
Locatie: West Brabant

Bericht door Mustang power »

Zo het is weer een tijdje geleden dat ik wat aan mijn project heb kunnen doen.
Inmiddels hangen de deuren er weer in, helaas kan ik nu niet verder omdat ik twijfel over de kleur.
Het schijnt namelijk zo te zijn dat mijn kleur in Europesche en Amerikaanse iets of wat verschillend zijn.
De spuiter kon niet met zekerheid zeggen dat hij twee keer dezelfde lak gebruikt heeft.
Gelukkig heeft hij nu alleen de deuren en de schermen nog maar gespoten en kan als het niet goed is de boel eenvoudig worden opgelost door deze op nieuw te spuiten.

Gisteren heb ik mijn "toys" binnengekregen na lang wachten.
Ik heb de laatste weken soms best wel even in de zenuwen gezeten omdat de spullen maar niet kwamen en er wel veel geld voor betaald was.
Toen ik bestelde zeiden ze dat alles op voorraad was en dat het binnen 5 tot 7 dagen verstuurd zou worden.
Dit heeft dus uiteindelijk 9 weken geduurd.
Maar het is na enkele keren bellen toch nog goedgekomen.
Hieronder zie je de twee nieuwe "trubonetics turbo's met filter.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is slechts een greep uit de complete set die alles bevat qwa buis, slang en fitwerk.
Ook is er een van de rvs uitlaatcollectors samen met de enorme intercooler te zien op onderstaande foto.

Afbeelding

Hieronder zie en een closeup van 1 van de 2 zogenaamde "blow off valves" of wel beter bekend als afblaasventiel bij sommige.

Afbeelding

Deze valves zorgen ervoor dat als je plotseling van de gas afgaat de opgebouwde turbodruk even van het systeem afgaat en de turbo gewoon blijft doordraaien en niet plotseling moet afremmen doordat de gasklep gesloten wordt en de druk teruggekaatst wordt.
Het effect van deze valves komt beter tot zijn recht in schakelauto's met turbo omdat die natuurlijk veel vaker plotseling van het gas afgaan.
Dit gaat dan altijd gepaard met een hard gesis tijdens het schakelen.

Vandaag heb ik dankij de tip van 302cobra een Mexican block kunnen kopen zodat ik niet gelimiteerd ben aan de 550pk die het orginele 5.0 blok maximaal aankan.
Dit turbosysteem kan makkelijk 600pk leveren op een std 302 blok waar niets aan gedaan is.
Niet dat ik van plan ben om altijd het maximale te vragen maar het is wel leuk om te weten dat je dit op een veilige manier kunt doen zonder dat je blok splitst. (zie onderstaande foto als voorbeeld).

Afbeelding

Groetjes,
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Gebruikersavatar
mach 351
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 28 jan, 2004 15:49
Locatie: sint job int goor belgie

Bericht door mach 351 »

600 pk ...........ga je de planeet verlaten Edwin,of wordt je vaste klant bij de bandencentrale....oja vergeet zondag de moter niet hé :peace: je weet wel dewelke :wave:

greetz Helmuth
Cobra302
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 08 sep, 2003 17:41
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

Mustang power schreef:Vandaag heb ik dankij de tip van 302cobra een Mexican block kunnen kopen zodat ik niet gelimiteerd ben aan de 550pk die het orginele 5.0 blok maximaal aankan.

Groetjes,
Edwin
graag gedaan!!!!!! :D:D:D
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Gebruikersavatar
65-fastback
Berichten: 2596
Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
Locatie: westland

Bericht door 65-fastback »

ben je al weer wat verder gekomen??

ben benieuwd naar je blokkie!!

gr,
gj
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Plaats reactie

Terug naar “Project”