Update van het Taunus V8 project

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

mercury1970
Berichten: 146
Lid geworden op: do 10 feb, 2005 13:32

427

Bericht door mercury1970 »

Waar ga je dit strokersetje kopen, van welke fabrikant?
Ziet er strak uit! E.
Gebruikersavatar
Johnvanschoubroek
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 05 okt, 2005 17:46
Locatie: Lochristi
Contacteer:

427

Bericht door Johnvanschoubroek »

mercury1970 schreef:Waar ga je dit strokersetje kopen, van welke fabrikant?
Ziet er strak uit! E.
De stroker set ga ik kopen bij AD performance in de US, van het merk Scat, de is het beste spul dat er te verkrijgen is.

Greetz John
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Gebruikersavatar
Johnvanschoubroek
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 05 okt, 2005 17:46
Locatie: Lochristi
Contacteer:

Bericht door Johnvanschoubroek »

Vandaag de Summit Racing radiator en Mocal oliecooler in de Taunus geplaatst, heb wel weer enig slijp-, plooi- en laswerk moeten verrichten om alles op zijn plaats te krijgen. Volgende stap is alles mooi afmaken zodat alle lucht door de radiator moet (tunnelen genaamd). Deze week heb ik ook mijn Tremec TKO 600 gekocht!!! Als het goed is heb ik die eind volgende week dan kan ik aan de ombouw van de tunnel beginnen, het eind van het laswerk is in zicht!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Gebruikersavatar
Johnvanschoubroek
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 05 okt, 2005 17:46
Locatie: Lochristi
Contacteer:

Bericht door Johnvanschoubroek »

Omdat het vandaag toch maar een rot weer was hier en mijn meisje toch op stap was met haar vriendin, heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om me terug rustig bezig te houden in de garage, ik heb de radiator verder afgewerkt, alles mooi dicht gemaakt zodat de lucht er door moet zoals eerder gezegd, eerst moest ik nog de chasis balken terug dicht maken die had ik open gemaakt om dat er een intercooler moest inkomen maar daarna ben ik veranderd van gedacht, het was weer een vruchtbaar dagje, ik hou jullie op de hoogte!!!

Groeten John

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Gebruikersavatar
easy1
Berichten: 1088
Lid geworden op: zo 14 aug, 2005 11:57
Locatie: Hoboken - België -

Bericht door easy1 »

Dat ziet er weer zeer netjes uit!!
Zeg je tegen je meisje dat ze bedankt is voor de toffe uitstap!?
If money is your hope for independence you will never have it - Henry Ford-

-----------------------------------------------------
'66 Coupe, V8 302,

Performer RPM, HEI, Holley 4150, Dual Exhaust
Gebruikersavatar
mustangmania
Berichten: 844
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 20:37
Locatie: Onder de rook van Rotterdam

Bericht door mustangmania »

Je bent nog steeds onder de panne John zie ik.
Wat betreft die c-clip eliminators ik heb ze nu vervangen maar wanneer ze weer lekken ga ik er een setje van Strange opzetten deze zijn toch veel betrouwbaarder dan die van Moser.
Het setje van Strange is trouwens de zelfde die Ford Motorsport leverd waarschijnlijk vandaar dat ze beter zijn.

You've got a big $$$$$$$ project
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
Gebruikersavatar
Johnvanschoubroek
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 05 okt, 2005 17:46
Locatie: Lochristi
Contacteer:

Bericht door Johnvanschoubroek »

mustangmania schreef:Je bent nog steeds onder de panne John zie ik.
Wat betreft die c-clip eliminators ik heb ze nu vervangen maar wanneer ze weer lekken ga ik er een setje van Strange opzetten deze zijn toch veel betrouwbaarder dan die van Moser.
Het setje van Strange is trouwens de zelfde die Ford Motorsport leverd waarschijnlijk vandaar dat ze beter zijn.

You've got a big $$$$$$$ project
Ik moet ook nog andere kopen want er zijn 31 spline ford motorsport steekassen onderweg die zijn dikker qua diameter dus heb ik andere nodig misshien dat ik dan ook voor strange ga, zijn ze merkelijk beter?

Groeten John
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Gebruikersavatar
mustangmania
Berichten: 844
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 20:37
Locatie: Onder de rook van Rotterdam

Bericht door mustangmania »

Het verschil zit m alleen in het lager meer niet verschillen doen ze niet zo de levensduur daar gaat het om.
Wat je zegt over de dikte van de steekassen klopt niet want de diameter bij het lager loop gedeelte is hetzelfde alleen over de rest van de lengte van de steekas zijn ze dikker en natuurlijk meer vertanding voor je diferentieel huis.
Succes
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
Gebruikersavatar
Johnvanschoubroek
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 05 okt, 2005 17:46
Locatie: Lochristi
Contacteer:

Bericht door Johnvanschoubroek »

De 31 spline steekassen hebben toch een grotere diameter daar waar het oorspronkelijk lager op loopt? want je kan kiezen tussen 2 modellen C-clips eliminators bij moser het verschil zit hem juist in de diameter. Ik heb de kleinste diameter moeten nemen voor de 28 spline steekassen en voor de 31 spline's heb je die met de grootste diameter nodig.

Greetz John
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Gebruikersavatar
mustangmania
Berichten: 844
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 20:37
Locatie: Onder de rook van Rotterdam

Bericht door mustangmania »

Klopt maar de diameter die het lagerloop stukje heeft is met 31 spline over de gehele lengte van de steekas nagenoeg gelijk omdat anders het lager te weinig draagvlak zou hebben.
Dus wat ik bedoel is dat anders de gehele achteras diameter ook groter zou moeten zijn omdat anders de lagers te dun zouden worden.
Dus de steekassen zijn wel dikker maar de lagers zijn hetzelfde.
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
Gebruikersavatar
Johnvanschoubroek
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 05 okt, 2005 17:46
Locatie: Lochristi
Contacteer:

Bericht door Johnvanschoubroek »

Ach zo nu verstaan we elkaar :-)

Bedankt voor de info!!!

Greetz John
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
6-banger

Bericht door 6-banger »

knap werk weer john.maar je hebt nog heel wat te doen voor hij klaar is denk ik.

ik blijf het volgen omdat de taunus nou eenmaal verwand is aan mijn granada.
Gebruikersavatar
mach 351
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 28 jan, 2004 15:49
Locatie: sint job int goor belgie

Bericht door mach 351 »

Ik zit hier maar te hopen dat John zijn project dit jaar rijklaar is,Ik reserveer testrit nummer 1 :hha:

Helmuth
70 ranchero 302-v-8


www.antwerpmustang.be
6-banger

Bericht door 6-banger »

goed helmuth.ga ik na jou
Gebruikersavatar
easy1
Berichten: 1088
Lid geworden op: zo 14 aug, 2005 11:57
Locatie: Hoboken - België -

Bericht door easy1 »

Dan ga ik als 3de ... wel met een pamper aan!
If money is your hope for independence you will never have it - Henry Ford-

-----------------------------------------------------
'66 Coupe, V8 302,

Performer RPM, HEI, Holley 4150, Dual Exhaust
Plaats reactie

Terug naar “Project”