Kachelradiator vervangen / airco loskoppelen

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Bart1563
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 10 aug, 2012 21:20

Kachelradiator vervangen / airco loskoppelen

Bericht door Bart1563 »

Het moest er eindelijk van komen, met dit weer zonder kachel in de auto is geen feest dus hoogste tijd voor het vervangen van de kachelradiator.
Toen ik de kachelradiator besteld had ging ik op zoek naar een handleiding voor het vervangen en al gauw zonk de moed....... een mega/drama-klus.

Eeerlijk is eerlijk, de info welke ik op http://www.mustangmonthly.com/howto/mum ... ewall.html vond is een goede hulp.
Gisteren dus vol goed moed begonnen.
Na 4 uur werk ben ik zo ver dat ik het huiswaar kachelradiator en airco in zitten kan verwijderen maarrrrr.....
Probleem waar ik nu tegenaan loop is dat ik deze aansluiting van de airco (onderste op de foto) niet loskrijg, iemand suggesties??


Afbeelding
Gebruikersavatar
driver
Berichten: 829
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 14:56
Locatie: ergens op de aarde

Re: Kachelradiator vervangen / airco loskoppelen

Bericht door driver »

Warm stoken .deze zal wel geborgt zitten .of een met een hamertje wakker maken .
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Gebruikersavatar
mustangmania
Berichten: 844
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 20:37
Locatie: Onder de rook van Rotterdam

Re: Kachelradiator vervangen / airco loskoppelen

Bericht door mustangmania »

Niet warm stoken.....er zitten rubberen ringen in. Bart als je op de foto's kijkt van de how to dan zie je op de eerste foto een blauw rond apparaatje en daarmee kun je deze leiding koppeling los krijgen.
Dit gereedschap verkopen ze bij een airco zaak of autospeciaalzaak.
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: Kachelradiator vervangen / airco loskoppelen

Bericht door fuel66 »

Klopt dat zijn van die tools om ook bijv. benzineleidingen/airco etc. los te kunnen krijgen. Breezan verkoopt ze per set met verschillende afmetingen, kost niet zo duur, maar je hebt het wel nodig!.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Bart1563
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 10 aug, 2012 21:20

Re: Kachelradiator vervangen / airco loskoppelen

Bericht door Bart1563 »

Bedankt voor de info!!!

Morgen even bij Breezan langs en eind v/d week hopelijk weer dakloos met de Fox op pad :)
Bart1563
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 10 aug, 2012 21:20

Re: Kachelradiator vervangen / airco loskoppelen

Bericht door Bart1563 »

Helaas, de koppeling van de aircoleiding was met geen mogelijkheid los te krijgen....... na 3 uur klooien dus maar de zaag er in.
Vanaf dat moment verliep alles prima, vanmiddag het laatste deel teruggezet, kachelkraan open, koelvloeistof bijgevuld en snel na het starten werd er heerlijk warme lucht het interieur ingeblazen.
Een megaklus dat wel maar goed te doen.

Voorlopig even geen projecten.... behalve dan een lichte motorolie lekkage (tussen het blok en bak) verhelpen.
Plaats reactie

Terug naar “How to”